Even voorstellen en tips gevraagd: kapotte Siemens TK53009 - Surpresso Compact

Plaatje66

Even voorstellen en tips gevraagd: kapotte Siemens TK53009 - Surpresso Compact

Berichtdoor Plaatje66 » zo 06 mei 2018, 16:30

Goedemiddag,

We zijn Wout en Monique uit Noord-Holland. Sinds gisteren hebben hier we het kapotte koffieapparaat van mijn ouders staan, de Siemens Supresso Compact. Het apparaat gaat aan en wil gaan malen. Loopt dan vast. En dan gaan de lampjes met de symbolen koffieboontje en stomen aan. Deze gaan weer uit en dan gaan andere lampjes aan: een rood lampje bij het draaiknopsymbool en er knippert een groen lampje bij de symbolen van een groot/klein kopje. (Zie foto). We hebben mijn vader beloofd om eens te kijken of we hier nog iets mee kunnen. Tot nu toe wil het nog niet erg vlotten. :roll:

Afbeelding

We hebben inmiddels al het een en ander doorgelezen, een video bekeken en geprobeerd.
Wat heeft mijn man al gedaan:
  • drainageventiel gereinigd volgens video op youtube
  • Overloopblokje schoongemaakt
  • zetgroep schoongemaakt (niet uit elkaar gehaald
  • koffiebonenmaler schoongemaakt
Helaas heeft dit niet mogen baten. Wie heeft nog aanvullende tips?

Groetjes, Monique

Plaatje66

Re: Even voorstellen en tips gevraagd: kapotte Siemens TK53009 - Surpresso Compact

Berichtdoor Plaatje66 » do 10 mei 2018, 12:57

Inmiddels weer een update na van alles schoon te hebben gemaakt en nieuwe bonen te hebben gekocht. Nu brandt uiteindelijk alleen het knopje met het koffieboontje nog als je probeert een kopje koffie te zetten. Je hoort het water lopen en je hoort dat de koffie gemalen wordt. Alleen: het water belandt vervolgens in de onderbak en de gemalen koffie ook. En dus niet in ons kopje :( .

Wat zou het kunnen zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?

cashje

Re: Even voorstellen en tips gevraagd: kapotte Siemens TK53009 - Surpresso Compact

Berichtdoor cashje » ma 04 jun 2018, 07:40

Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem met een siemens van iemand.
Daar liep het water ook in de afvalbak en niet in het kopje.
Ik heb toen het drainageventiel vervangen door een nieuwe en het probleem was opgelost.
Ik weet niet of het knipperende bonen lampje er mee te maken heeft Maar bij mij was het toen wel uit.

Driek

Berichtdoor Driek » do 07 jun 2018, 14:30

Drainage ventiel vervangen.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.

cashje

Berichtdoor cashje » do 07 jun 2018, 18:59

Doet ie het nu goed na het vervangen van het ventiel

Terug naar “Volautomaten”