Siemens TK68E571 soms geen water door zetgroep

dufhoen
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 06 mar 2022, 12:37

Siemens TK68E571 soms geen water door zetgroep

Berichtdoor dufhoen » ma 07 mar 2022, 10:28

Goedemorgen koffie genieters,

De laatste weken heeft onze Siemens koffiemachine verschillende problemen gehad wat ertoe heeft geleid dat ik inmiddels het maalwerk, de zetgroep en het drainageventiel heb vervangen. Altijd leuk dit soort klusjes. Echter zoals vaak moet er toch weer wat aan de hand zijn. Regelmatig wordt er geen water gepompt door de nieuwe zetgroep. Ik denk zelf dat het niet de pomp zelf is, want het spoelen of heet water werkt prima. Een soms wel / soms niet probleem is al helemaal lastig.

Zodra ik een kop koffie wil zetten begint het maalwerk te draaien, hoor je de koffie in de zetgroep samengedrukt worden en dan is het altijd spannend afwachten of het water opgepompt wordt. Het lijkt erop dat de zetgroep "moeite" heeft om de koffie samen te drukken, alsof het misschien teveel koffie is. Het is een hele nieuwe zetgroep, maar er ligt ook een beetje gemalen koffie achterin de zetgroep en in de waterbak na het malen.

Heeft iemand een idee of weet iemand hoe ik de maaltijd kan aanpassen? Ik heb zelf namelijk het idee dat er iets teveel koffie wordt gemalen.

Rosanne
Berichten: 334
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Siemens TK68E571 soms geen water door zetgroep

Berichtdoor Rosanne » za 30 apr 2022, 20:56

Grote kans dat je de koffiesterkte in kan stellen.
Ik heb een Siemens EQ7 gehad, en als ik zeer sterke koffie zette, dan doseerde hij meer koffie dan dat ik koffie nam met een milde sterkte.

Als er te veel koffie gedoseerd werd, dan verwijderde de zetgroep automatisch het overtollige. Daardoor kwam er wat koffie in de lekbak terecht. handige future. Dat kan verklaren waarom er ook bij jou koffie in de lekbak ligt
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten