CVA 5060 Geen spoelwater wel koffie

Ron Sacré
Berichten: 3
Lid geworden op: do 26 okt 2023, 20:05

CVA 5060 Geen spoelwater wel koffie

Berichtdoor Ron Sacré » vr 27 okt 2023, 13:20

Mijn Miele CVA 5060 geeft geen spoelwater, de koffie is de eerste bak voor de helft en daarna een volle bak. Als ik de machine weer uit zet hoor ik het spoelwater lopen maar het komt niet door de ruitjes aan de voorzijde terecht. Het water loopt direct de lekbak in.
Bij het aanzetten hetzelfde, wel in de lekbak niet aan de voorzijde spoelwater.

Het drainageventiel heb ik vervangen, hetzelfde resultaat. Blijkbaar is er ergens anders iets defect.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

KoffieLaw
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 27 okt 2021, 09:43

Re: CVA 5060 Geen spoelwater wel koffie

Berichtdoor KoffieLaw » vr 27 okt 2023, 19:58

Het zou heel goed de zetgroep kunnen zijn. Bij de Miele CVA gaat vaak de drukstuk van de zetgroep (balkje aan de bovenkant) stuk. Als er een scheur in zit dan zal de druk wegvallen en de koffie in de lekbak verdwijnen. Ook kan het zijn dat de 3 veren in de zetgroep stuk zijn. Controleer die onderdelen of ze nog heel zijn.

Ron Sacré
Berichten: 3
Lid geworden op: do 26 okt 2023, 20:05

Re: CVA 5060 Geen spoelwater wel koffie

Berichtdoor Ron Sacré » zo 29 okt 2023, 08:53

Ik zie dat de koffie verdwijnt in het afvalbakje en niet in de opvangschaal. Ik dacht eerder dat de koffie in de opvangschaal terecht kwam. De koffie liep wel in de opvangschaal aan de achterzijde van het apparaat voordat ik het drainageventiel had vervangen.

De zetgroep heb ik gedemonteerd maar de veren kom ik niet tegen. Waar zouden die zich moeten bevinden?

Ron Sacré
Berichten: 3
Lid geworden op: do 26 okt 2023, 20:05

Re: CVA 5060 Geen spoelwater wel koffie

Berichtdoor Ron Sacré » zo 29 okt 2023, 14:32

De veren gevonden en dienwerken nog prima, het drukstuk is inderdaad gescheurd.
Nieuw drukstuk besteld en de oude met lijm tijdelijk gefixeerd. Er komt weer spoelwater aan de voorzijde van het apparaat.

Probleem lijkt verholpen, dank voor de hulp!!


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron