Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

JanS

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor JanS » vr 13 okt 2017, 23:17

Mijn Miele CVA620 maalt de bonen en je hoort dat hij koffie wil leveren maar er komt niets.
Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt

cebess

Berichtdoor cebess » za 14 okt 2017, 08:43

Werkt heet water tappen wel? Als dat ook niet werkt dan kan de pomp wel eens verdacht zijn. Heb het zelfde gehad een tijd terug: viewtopic.php?f=10&t=3540&start=10

Houwelha

Berichtdoor Houwelha » zo 26 nov 2017, 13:49

Goedemiddag,

Ons CVA 620 koffieautomaat hebben we nu 12 jaar. We hebben eenmaal storing gehad en deze is naar volle tevredenheid opgelost door Frans van Flevoelectronica.

Echter vandaag hebben we weer een probleem. Het apparaat geeft geen foutmelding, maar slaat wel het malen van de koffie over. Het resultaat is een kopje troebel warm water. Alle andere functies werken nog normaal. Dus na het indrukken van het knopje begint het apparaat met bevochtigen en vervolgens perst het water door de tuintjes met eerder vermeld resultaat.

Weet iemand hier de oorzaak van en nog mooier een oplossing voor?

Ik ben maar een leek, maar mij lijkt het iets te zijn in de aansturingselectronica of software.

Jarkko

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic temperatuur koffie

Berichtdoor Jarkko » ma 11 dec 2017, 23:21

Allen,

Vraagje :

Ik heb onlangs een 2de espressotoestel CVA 620 in 2de hands aangeschaft. Als nieuw, aantal kopjes 375.
Mijn vorig toestel had zijn display het begeven en omdat ik deze zeer goedkoop gekocht heb, hou ik de andere voor onderdelen.
Maar mijn vraag : Mijn temperatuur van de koffie in large versie is niet echt goed warm, staat op maximum uiteraard.
Maar als ik me goed herinner, had ik dit 10 jaar geleden in het begin ook met mijn 1ste toestel, dat toen ook zeer weinig gebruikt was.
Hebben jullie kenners hier een oplossing voor ? Kan je via bepaalde coderingen de temperatuur niet verhogen ?
Mijn boilertemperatuur geeft trouwens 113 graden aan, wat ik raar vind dat de koffie dan niet warmer is.

Alvast bedankt voor de reply,

Jarkko

Terug naar “Superautomaten, Nespresso, Pads en Cups”