Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

gjd
Berichten: 2
Lid geworden op: di 15 sep 2015, 15:07

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor gjd » di 06 okt 2015, 10:10

Dank je wel voor het beantwoorden.
Hier kan ik iets mee en ga ermee aan de slag.
Laat weten of het is opgelost.
Prettige dag.

mvg,
gertjan

franiek
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 22:26

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor franiek » ma 19 okt 2015, 23:37

Goedenavond,

ik heb deze forum gevonden en al heel wat gelezen, echter nog geen oplossing voor mijn storing
De motor van de cva 620 draait niet, geeft na ongeveer 30 sec, verw.unit blokkeerd, aan.
nu heb ik de TIP33c al vervangen maar helaas.
Weet iemand welke transistor de motor stuurt, of heeft iemand een schema van de print?

Bvd mvg Nand

Hoi Nand,

Had deze storing ook recent; na het checken van de draden van de brewmotor en alle microswitchen en ook preventief de zenerdiode en de BD245C transitor te vervangen; bleek uiteindelijk bij mij de thermische zekering die achterop de boiler voor de koffie zat kappot. Deze vervangen en toen deed ie het weer. Vond wel dat de motor van de brewunit anders liep; deed er voor mijn gevoel langer over en meer kliks cq. bijgeluiden.
Echter er zit nog iets bij mijn app. daar hij na een paar kopjes in een loop terecht komt. Begint opnieuw met opstart scherm en blijft knipperen (ook de verlichting).
Dus ik blijf nog even door zoeken naar de fout

abn
Berichten: 1
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:33

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor abn » za 24 okt 2015, 13:41

hallo,

Ik heb een storing met onze 620. Het apparaat stond aan met een reinigingsactie toen de stoppen doorsloegen (door kortsluiting van ander apparaat). Na opnieuw opstarten van apparaat geeft de display wel de tijd etc. aan maar als de aan/uit knop wordt ingedrukt, verschijnt er één lijn op het scherm en schakelt hij niet in.
weet iemand de oplossing? Het scherm werkt in de beginstand dus wel.

Alvast bedankt voor de reactie.

JustMe
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 10:15

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor JustMe » vr 30 okt 2015, 10:22

Gisteren het ontkalkingsprogramma gedaan. Maar het spoelprogramma werkt niet.
Blijft spoelen in het display staan. Als hij water pakt is het alleen maar een herrie en geen water.
Iemand een oplossing?

Fidelis
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 04 nov 2015, 22:47

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Fidelis » wo 04 nov 2015, 22:55

Bestie Forum Leiden,

Al 10 Jaar draait onze CVA 620 zonder al te grote problemen (spoelen na ontkalken wil nog wel eens blijven hangen en robbertjes af en toe vervangen), maar daar heb ik intussen een oplossing voor gevonden.
Nu krijg ik na het aanzetten de melding: storing in het watersysteem. Volgens de handleiding hoopt er zich ergens water op in het apparaat. Ik kan echter nergens water ontdekken, ook niet onder in het apparaat onder het waterreservoir. Ik heb dit forum doorgenomen, maar vind dit probleem niet terug.

Wie kent het probleem en de oplossing?

Nosferat111072
Berichten: 1
Lid geworden op: za 19 dec 2015, 23:26

Miele cva 620 blijft opwarmen bij opstarten

Berichtdoor Nosferat111072 » za 19 dec 2015, 23:31

Mijn Miele cva 620 blijft staan op opwarmen en doet verder niets meer bij opstarten. Warm watertap doet het wel. Is ook gewoon warm water. Ik heb de machine al gereset, ontkalkt en verschillende keren van de stroom gehaald. Niets werkt. Wat nu? Is hier nog wat aan te doen of weet iemand wat het probleem is?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Miele cva 620 blijft opwarmen bij opstarten

Berichtdoor bobbee » za 19 dec 2015, 23:36

http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?t=4139" onclick="window.open(this.href);return false;
Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor SteefM » zo 20 dec 2015, 10:00

@Nosferat: ik heb je bericht samengevoegd met dit topic

bonfire
Berichten: 4
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 15:50

Re: G R A T I S reparatie CVA620

Berichtdoor bonfire » ma 21 dec 2015, 13:16

Vandaag onze VCA620 naar Ralf gebracht en HEEL vriendelijk ontvangen.Hij gaat er naar kijken en repareren....we hebben er VEEL vertrouwen in en houden jullie hier op het forum op de hoogte
Hoi.

Ja je leest het goed.

Ik repareer G R A T I S espresso machines.
Je hoeft dan alleen de gebruikte onderdelen te betalen. Daarvan laat ik je natuurlijk de bon van zien achteraf.
Als je hem brengt, kijk ik hoeveel de kosten ongeveer zullen zijn.
Normaal zijn de onderdelen prijs zo'n €40,-

Maar dan heb je wel voor die €40,- weer een volledig gereviseerd toestel.

Ralf.
Ik doe het gewoon voor mijn plezier.
r_nederveen@hotmail.com

tansdaniel@gmail.com
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 07:57

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor tansdaniel@gmail.com » wo 23 dec 2015, 08:16

Hallo.
Ik heb een probleem met onze vca 620 koffieapperaat.
Heb deze ontkalkt zoals beschreven, maar nu blijft hij op het display ontkalken weergeven en kan ik niets meer bedienen.
Als ik de machine uitzet en dan weer aanzet doet hij alles zoals altijd en als hij klaar is komt de melding ontkalken weer te voorschijn.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, en hier eventueel ook een oplossing voor ?
Alvast bedankt.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron