Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Ralfje
Berichten: 1
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 11:28

G R A T I S reparatie CVA620

Berichtdoor Ralfje » di 17 feb 2015, 11:46

Hoi.

Ja je leest het goed.

Ik repareer G R A T I S espresso machines.
Je hoeft dan alleen de gebruikte onderdelen te betalen. Daarvan laat ik je natuurlijk de bon van zien achteraf.
Als je hem brengt, kijk ik hoeveel de kosten ongeveer zullen zijn.
Normaal zijn de onderdelen prijs zo'n €40,-

Maar dan heb je wel voor die €40,- weer een volledig gereviseerd toestel.

Ralf.
Ik doe het gewoon voor mijn plezier.
r_nederveen@hotmail.com

miguel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 mar 2015, 13:09

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor miguel » di 17 mar 2015, 13:23

goedendag,

ik ben bezig met een miele cva 620 als hobby.

ik heb het probleem dat de aandrijving heel langzaam loopt ik heb de component bd245ç al vervangen.
iemand enig idee.

m.v.g

miguel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 mar 2015, 13:09

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor miguel » za 28 mar 2015, 10:58

Er is geen of te weinig watertoevoer.

Oorzaak 1:
Het waterreservoir staat niet goed in het apparaat.

Oplossing 1:
Neem het waterreservoir uit het apparaat en schuif het weer terug, zodat het goed in het apparaat staat!



quote="Supersix3"]Hallo,
mijn koffiemachine (Miele CVA-4085) heeft altijd goed gewerkt. Altijd gereinigd en ontkalkt, lekkere koffie.
3856 koffies gemaakt....
Laatste keer dat ik heb ontkalkt, wil ik daarna een kopje koffie zetten. Ik zet het toestel op, na het opwarmen spoelt hij de tap voor heet water, maar ipv na enkele seconden te stoppen blijft hij nu constant spoelen tot hij stopt en de foutmelding "fout 10" geeft. Er zou iets zijn met de watervoorziening. Maar het bakje voor het water is gevuld met water. En de zwarte blokjes zitten goed los zodat ze mooi omhoog en omlaag kunnen.
Kan er iemand mij helpen?[/quote]

Ros
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 18:39

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Ros » wo 22 apr 2015, 18:52

Goedenavond,

ik heb deze forum gevonden en al heel wat gelezen, echter nog geen oplossing voor mijn storing
De motor van de cva 620 draait niet, geeft na ongeveer 30 sec, verw.unit blokkeerd, aan.
nu heb ik de TIP33c al vervangen maar helaas.
Weet iemand welke transistor de motor stuurt, of heeft iemand een schema van de print?

Bvd mvg Nand

nicko
Berichten: 42
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 21:01

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor nicko » di 28 apr 2015, 16:45

de tip33c schakelt de motor

Roel St
Berichten: 1
Lid geworden op: di 28 apr 2015, 17:03

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Roel St » di 28 apr 2015, 17:16

Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier maar heb wel al meer dan 10 jaar een Miele CVA 620 waarmee ruim 16.000 kopjes koffie zijn gezet. Vaak al uit elkaar gehad en steeds zelf weten te repareren. Omdat ik problemen kreeg met de stoomvoorziening waarvan ik de oorzaak niet kon vinden heb ik via Markplaats er een tweede defecte (deed niets meer zelfs display niet) bij gekocht. Deze defecte bleek een kapotte transformator te hebben, en hij doet het nu weer maar ook deze machine (30.000 kopjes zag ik nu) geeft ook heel slecht stoom.
Dus nu heb ik twee CVA 620 en beide geven heel slecht stoom. Mijn eigen machine heb ik altijd keurig ontkalkt en ontvet en gaf eigenlijk wel vaker af en toe slecht stoom maar na nog een keer ontkalken deed hij het weer goed. Maar nu krijg ik beide machines niet meer goed qua stoom. De gerepareerde CVA 620 heb ik ook ontkalkt en ontvet maar geeft veel te weinig stoom.

Wie heeft een idee?

Groeten Roel.

nicko
Berichten: 42
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 21:01

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor nicko » di 28 apr 2015, 22:04

Goedenavond,

ik heb deze forum gevonden en al heel wat gelezen, echter nog geen oplossing voor mijn storing
De motor van de cva 620 draait niet, geeft na ongeveer 30 sec, verw.unit blokkeerd, aan.
nu heb ik de TIP33c al vervangen maar helaas.
Weet iemand welke transistor de motor stuurt, of heeft iemand een schema van de print?

Bvd mvg Nand
Als je de aandrijving open schroeft zie je aan de motor 2 condensators zitten om de piekspanningen af te vlakken. Vaak is er daar 1 van stuk of zit er een kabel breuk.
Als je de stekkers van de motor af haalt kijk wel hoe ze zaten want is een gelijkspanning motor;-)

Mvg nick

tuinder
Berichten: 1
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 22:01

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor tuinder » do 14 mei 2015, 22:04

Ik heb een probleem met mijn Miele CVA 620. Hij maalt wel bonen, maar de gemalen koffie komt niet naar beneden via een of ander klepje. Als ik met een mesje het klepje open komt de koffie er wel uit. Dan kan ik 1 kopje koffie zetten. Weet iemand hoe dit te verhelpen is.

gjd
Berichten: 2
Lid geworden op: di 15 sep 2015, 15:07

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor gjd » di 15 sep 2015, 15:13

Vraag betreffende verlichting cva 620

De verlichting van de machine blijft uit, ondanks een nieuwe tl buis en starter.
Weet iemand hiervan de oorzaak.
Bedankt.

Mvg
gjd

Hiette
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 11:28

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Hiette » za 03 okt 2015, 22:26

Vraag betreffende verlichting cva 620

De verlichting van de machine blijft uit, ondanks een nieuwe tl buis en starter.
Weet iemand hiervan de oorzaak.
Bedankt.

Mvg
gjd

Beste gjd,
Het kan een kapotte kabelboom (de flat cable) of een kapotte MEC75 (magnetic ballast) zijn.
Groet,
Hiette


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron