Siemens TE501203 watertank LED en stoomventiel LED branden

jposttib
Berichten: 3
Lid geworden op: za 08 feb 2014, 12:07

Siemens TE501203 watertank LED en stoomventiel LED branden

Berichtdoor jposttib » za 08 feb 2014, 12:17

De laatste tijd krijg ik steeds meer te maken met het volgende met de Siemens TE501203:
Ik wil een kop koffie zetten en druk op de start knop. de machinie begint koffie te malen en ik hoor dat hij water aftapt en klaar maakt om de koffie te maken. En dan in een keer geeft hij een geluid dat er stoom afgeblasen wordt en branden de twee LED's Watertank (links boven) en Stoomventiel (rechts boven).
In het begin wist ik niet wat ik moest doen maar heb toen ontdekt dat als ik de melkopschuimer uittrek daar water uitkomt en als dit stopt sluit ik de melkopschuimer en druk weer op de start knop. Nu wordt er wel een kop koffie gezet. Het probleem is dat ik zo voor elke kop koffie twee keer bonen maal en de eerste portie gemalen koffie (enigzins bevochtigd) in het afvalbakje verdwijnt. Ik heb het apparaat vorige week nog schoon gemaakt met de tabletten en alles en ik maak ook de zetgroep regelmatig schoon door er lauw water over heen te laten stromen. Moet ik mischien met een borsteltje de ronde metalen plaat met gaatjes in de zetgroep schoonmaken of niet? Nog niet geprobeerd. Heb ook een mailtje gestuurd naar Siemens maar nog geen reactie gekregen.

jposttib
Berichten: 3
Lid geworden op: za 08 feb 2014, 12:07

Re: Siemens TE501203 watertank LED en stoomventiel LED brand

Berichtdoor jposttib » di 11 feb 2014, 00:06

Ik zag nu op de internet pagina van siemens dat nog meer mensen het zelfde probleem hebben. Maar zag niet echt wat het probleem is. Een mailtje naar Siemens leverde ook niks op. Alleen een standaard email met een verwijzing naar de Siemens internet pagina zonder ook maar een persoonlijk reactie op wat ik schreef. Niet echt profesioneel van siemens. :x Is het niet jammer om iemand een salaris te betalen om standaard mailtjes te versturen?

yamanota
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:22

Re: Siemens TE501203 watertank LED en stoomventiel LED branden

Berichtdoor yamanota » do 26 mar 2015, 00:44

Mijn Bosch TES50129RW heeft exact hetzelfde probleem. Iemand die hier inmiddels meer over weet ? Ik heb de flowmeter al vervangen maar helaas geen positief effect.

beppie22
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 05 okt 2016, 14:01

Re: Siemens TE501203 watertank LED en stoomventiel LED branden

Berichtdoor beppie22 » wo 05 okt 2016, 14:04

Hallo, heeft iemand hier al een oplossing voor? Wij hebben hetzelfde probleem.

Rody-san
Berichten: 1
Lid geworden op: do 30 nov 2017, 12:50

Re: Siemens TE501203 watertank LED en stoomventiel LED branden

Berichtdoor Rody-san » do 30 nov 2017, 12:59

Probeer eens het metalen zeefje bovenop de zetgroep eens goed schoon te maken.
Schroef hem eruit en haal het zeefje los met torx schroevendraaier en je zult zien dat er aangekoekte resten op zit.
Deze oplossing heeft bij mij geholpen.
Succes !

yamanota
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:22

Re: Siemens TE501203 watertank LED en stoomventiel LED branden

Berichtdoor yamanota » do 30 jan 2020, 00:47

Machine heeft een paar jaar in de kast staan verstoffen maar ik heb hem nu toch maar weer eens geopend voor diagnose.

Probleem werd veroorzaakt door de pomp. Nadat de balletjes en veertjes weer correct gemonteerd waren kon er weer koffie gezet worden.

Uitleg over de werking en opbouw van de pomp heb ik op Youtube gevonden.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron