Saeco Vienna Boiler reviseren, hoe steun te verwijderen?

thewl
Berichten: 6
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 18:49

Saeco Vienna Boiler reviseren, hoe steun te verwijderen?

Berichtdoor thewl » wo 12 apr 2017, 12:07

Beste leden,

Momenteel ben ik bezig om een Saeco Vienna (eigenlijk de Miostar uitvoering) te reviseren, ook van deze is de boiler kapot. Ik heb de boiler al los gekregen, alleen de boiler steun/koppeling krijg ik niet los. Dat ding met die 3 poten, het plastic ventiel is al gelukt. Heb al WD40 gebruikt en ontkalker. Is het gewoon tegen de klok in draaien? Moet je het kleine boutje ertussen nog losdraaien of juist niet?

Alvast bedankt
Bijlagen
IMG_20170412_115433.jpg
IMG_20170412_115336.jpg

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Saeco Vienna Boiler reviseren, hoe steun te verwijderen?

Berichtdoor @3aan » wo 12 apr 2017, 14:14

Ik dacht even dat het een onderdeel van de ophanging van een kleine automobiel was?!
Is het noodzakelijk dat die losgemaakt wordt?
Die steun is nu draaibaar, of zit die muurvast?
De foto's zijn niet echt verhelderend, ik zou het grijze deel inklemmen met een oude doek omwikkeld in een bankschroef, dan enige drang aan die andere contraptie, beste even iets vaster tikken met een houten of kunststof al dan niet zandgevulde hamer, zo'n zandhamer stuiterd niet terug, in het algemeen als die iets vaster kan, gaat die makkelijker los, inspuiten lijkt me niet erg zinvol.

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

thewl
Berichten: 6
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 18:49

Re: Saeco Vienna Boiler reviseren, hoe steun te verwijderen?

Berichtdoor thewl » do 13 apr 2017, 20:32

Ik dacht even dat het een onderdeel van de ophanging van een kleine automobiel was?!
Is het noodzakelijk dat die losgemaakt wordt?
Die steun is nu draaibaar, of zit die muurvast?
De foto's zijn niet echt verhelderend, ik zou het grijze deel inklemmen met een oude doek omwikkeld in een bankschroef, dan enige drang aan die andere contraptie, beste even iets vaster tikken met een houten of kunststof al dan niet zandgevulde hamer, zo'n zandhamer stuiterd niet terug, in het algemeen als die iets vaster kan, gaat die makkelijker los, inspuiten lijkt me niet erg zinvol.

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Nou je het zegt, heeft wel wat weg van een remklauw ja :roll:

Maar serieus, het is het bronskleurige onderdeel op de laatste foto. Binnenkort maar weer eens verder ermee met wat meer geweld, wordt vervolgd..

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Saeco Vienna Boiler reviseren, hoe steun te verwijderen?

Berichtdoor Pti » do 13 apr 2017, 21:04

Als het kan zou ik er even een brander op zetten, kijken wat dat doet.

thewl
Berichten: 6
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 18:49

Re: Saeco Vienna Boiler reviseren, hoe steun te verwijderen?

Berichtdoor thewl » do 13 apr 2017, 21:35

Als het kan zou ik er even een brander op zetten, kijken wat dat doet.
Daar heb ik ook aan zitten denken, geen idee of het zou helpen bij dit materiaal maar ga ik doen.

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Saeco Vienna Boiler reviseren, hoe steun te verwijderen?

Berichtdoor mutsje » do 13 apr 2017, 21:52

Zoals ik het zie is de Moer (bronskleurig) ervoor om de zaak klem te zetten. Dus die moet log. Dit zet wel sneller uit dan de rest dus hitte zou kunnen werken. Hierna is de moer wel zachter (kwestie van opnieuw verhitten en in bak met olie donderen) dan is ie weer harder.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: Saeco Vienna Boiler reviseren, hoe steun te verwijderen?

Berichtdoor @3aan » vr 14 apr 2017, 00:54

Zoals ik het zie is de Moer (bronskleurig) ervoor om de zaak klem te zetten. Dus die moet log. Dit zet wel sneller uit dan de rest dus hitte zou kunnen werken. Hierna is de moer wel zachter (kwestie van opnieuw verhitten en in bak met olie donderen) dan is ie weer harder.
Ik zou het niet allemaal zo dramatisch gaan aanpakken simpel het grijze deel inpakken en inklemmen, de messing schroef eerst proberen te lossen, lukt dit niet? Tikkie vaster en dan lossen evt de handeling herhalen, zou er geen brander opzetten, je loopt de kans de boel dusdanig te verzwakken dat je het verkloot, niet doen dus!?

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk


PS Als je in de buurt van 2691 woont kan je ook langskomen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron