Eerste superautomaat, espresso, koffie en design

debontehond
Berichten: 5
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 22:01

Eerste superautomaat, espresso, koffie en design

Berichtdoor debontehond » di 13 jun 2017, 22:18

Hi,


Ik ben een nieuwe machine aan het uitzoeken. Eigenlijk zou ik het liefst een piston machine nemen omdat daar de beste smaak uit komt. Maar de opwarming, de maler en het schoonmaken is teveel ongemak. Ik zou misschien nog wel willen maar mijn vriendin wil er echt niet aan. Dus, een automaat.

We drinken koffie en espresso. Cappuccino eigenlijk niet. En ik ik heb een losse melk opschuimer als ik gasten heb. Koffie smaak en design vind ik belangrijkste.

In het vorige huis had ik een Küpperbusch inbouw machine. Deze was heel kostbaar (ongeveer €1700 nieuw) en naar mijn idee niet uitzonderlijk goed.

Nu heb ik een shortlist en ik zoek hulp.

Delonghi-magnifica-ecam 22.110 (beste koop consumentengids)
Gaggia Brera (leuk design en niet te duur)
Jura A1 (erg mooi en staat goed bekend)

De Delonghi is de safe bet maar krijgt matige score op espresso. De gaggia nog slechter volgens de consumentenbond. En dan de Jura A1 die de beste koffie zet én het mooiste design heeft. Maar verreweg de duurste is qua aanschaf en onderhoud (vanwege de vaste zetgroep).

De consumentenbond is zeker niet heilig maar im vind maar weinig objectieve reviews. Wat raden jullie aan?



Sent from my iPad using Tapatalk

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Eerste superautomaat, espresso, koffie en design

Berichtdoor Jura_Impressa » di 13 jun 2017, 22:43

Ik zou de E6 van JURA overwegen. Die heeft ook nog de vacuüm Clean zetgroep waardoor de koffie zuiver blijft. Heb je alle nieuwe technieken in huis (molen, vacuüm Clean en pulse extraction) en de prijs is ook nog aangenaam. Een JURA is niet duurder in onderhoud dan een ander merk. Andere merken reppen er gewoon niet over.

Een uitneembare zetgroep maakt de machine niet onderhoudsvrij. En ik ben niet onafhankelijk, maar weet wel wat er te koop is. Succes en veel plezier van je toekomstige aanschaf. lees hier mijn review over de E6/E60. https://spark.adobe.com/page/geNgKC9Ntx7II/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Eerste superautomaat, espresso, koffie en design

Berichtdoor R&B » wo 14 jun 2017, 07:54

Een JURA is niet duurder in onderhoud dan een ander merk. Andere merken reppen er gewoon niet over.

Een uitneembare zetgroep maakt de machine niet onderhoudsvrij. En ik ben niet onafhankelijk
Niets is onderhoudsvrij.
Een uitneembare zetgroep en goed openbare kast, zoals bijvoorbeeld bij Bosch, Siemens, Nivona en Melitta maken de machine iig wel goed reinigbaar.

Netjes schoonhouden en de rubbers/seals verzorgen kan er wel voor zorgen dat je in 10 jaar tijd, bij ca. 1000 kopjes per jaar geen onderhoud van de fabrikant nodig hebt. Waarvan akte.

Daardoor heb ik over de afgelopen 10 jaar alleen nog maar ervaring met mijn Bosch en geen andere machines/modellen. ;)
(Vwb superautomaten)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Eerste superautomaat, espresso, koffie en design

Berichtdoor Jura_Impressa » wo 14 jun 2017, 07:57

10 jaar koffie uit een niet gereinigde molen...Lijkt mij geen feest. En lekkage op aansluitingen doordat o-ringen uitdrogen lijkt me niet goed voor de machine. Uitloop slangen verdichten ook, dus 10 jaar zonder onderhoud? Zou kunnen, maar prettig is het allerminst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Eerste superautomaat, espresso, koffie en design

Berichtdoor R&B » wo 14 jun 2017, 08:04

Tja, bangmakerij zonder kennis van de situatie (= mijn apparaat)...
Typisch voor een verkoper.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Eerste superautomaat, espresso, koffie en design

Berichtdoor Jura_Impressa » wo 14 jun 2017, 09:37

We gaan off topic...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron