Probleem verwarmingselement EQ7

Kilian
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 jun 2017, 23:34

Probleem verwarmingselement EQ7

Berichtdoor Kilian » wo 28 jun 2017, 23:53

Ik heb pasgeleden een EQ7 uit elkaar gehaald om deze even na te lopen. Ik heb deze overgenomen via marktplaats en merkte dat hij al uit elkaar is geweest. Ik wilde graag checken of er geen 'rare dingen' in gebeurd waren. Op zich ziet alles er redelijk uit, er is alleen een probleem met het verwarmingselement. Hier zit normaal gesproken de bekabeling aan vast met een las/soldeer verbinding. Er hing een hele klont soldeer aan en wat soldeervet. De kabelterminal hing echter los er naast. Voor zo ver ik het kan bepalen zit het hier aan vast vanwege de aarde. Ik ben ook bij Gino langs geweest (Esprase) en ook hij gaf aan dat het vervangen moet worden. Ik heb alle vertrouwen in zijn oordeel maar hoor het uiteraard graag als iemand hier een soortgelijk probleem is tegen gekomen en eventueel een goedkopere oplossing heeft. De warmteunit werkt overigens wel gewoon, maar ik ben bang voor eventuele gevolgen wanneer het systeem geen aarde heeft en het wel nodig heeft. Tips zijn welkom! Alvast bedankt.
20170627_155222.jpg

Gebruikersavatar
PeterfH91
Berichten: 42
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 11:12

Re: Probleem verwarmingselement EQ7

Berichtdoor PeterfH91 » do 29 jun 2017, 08:29

Die 'Kabelunit' betreft temperatuurzekeringen en ook aarde. Erg belangrijk om deze goed vast te hebben zitten, want bij kortsluiting of oververhitting van het verwarmingselement loop je erg veel risico..

Als het gesoldeerd is, dan kan je een poging wagen om deze aansluiting weer te solderen. Daarna even meten of er weerstand is tussen aardingskabel en element.

Maar let op! Het gaat hier om zekeringen en aarde die veiligheid garanderen dus met een nieuw element weet je zeker dat het veilig is.

Kilian
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 jun 2017, 23:34

Re: Probleem verwarmingselement EQ7

Berichtdoor Kilian » do 29 jun 2017, 09:40

Dat is een duidelijk antwoord!
Aangezien het de bedoeling is om deze machine weer door te verkopen ga ik geen risico nemen en zal ik het compleet vervangen.
Bedankt voor het advies!


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron