Maler delonghi ecam werkt niet goed. Hoe plaatsen ?

Maze00
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 20 dec 2017, 19:25

Maler delonghi ecam werkt niet goed. Hoe plaatsen ?

Berichtdoor Maze00 » wo 20 dec 2017, 19:30

Goedenavond, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb de molen uit de machine gehad ivm een steentje. Alleen weet ik niet hoe ik de molen weer terug moet plaatsen. Er zit een tandwiel op maar weet niet wat nu grof en wat de fijne maling is. De koffie is nu erg waterig..... :cry: Iemand een tip ?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Maler delonghi ecam werkt niet goed. Hoe plaatsen ?

Berichtdoor fransg » wo 20 dec 2017, 19:57

Lijkt me een volautomaat, hoort dan dus niet in de afdeling 'semi-automaten'?

http://www.blokker.nl/nl/blknl/koken-en ... ssomachine
Schermafbeelding 2017-12-20 om 19.56.46.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
beekschooten
Berichten: 58
Lid geworden op: di 03 aug 2010, 08:19

Re: Maler delonghi ecam werkt niet goed. Hoe plaatsen ?

Berichtdoor beekschooten » wo 20 dec 2017, 21:15

Hoort inderdaad niet in deze rubriek. Even inhoudelijk: Zoek even de demontage en reparatie handleiding op de website van komtra.de of juraprofi.de. grote kans dat die daar staat, en anders een vergelijkbare machine.
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Maler delonghi ecam werkt niet goed. Hoe plaatsen ?

Berichtdoor bobbee » do 21 dec 2017, 12:10

Staat nu in de juiste rubriek.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
HCB
Berichten: 44
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 01:07

Re: Maler delonghi ecam werkt niet goed. Hoe plaatsen ?

Berichtdoor HCB » vr 22 dec 2017, 19:34

Demontage van de ecam molen is vanaf het 2010 model niet meer nodig. Er hoeft helemaal geen enkele schroef los. Je kunt het stelwieltje 'optillen' en dan kan over de max. grofste stand (7) heen worden gedraaid. Bij een denkbeeldige stand '15' voel je dan een aanslag: dan zit de bovensteen los in de houder.
Met een dunne platte schroevendraaier wip je de vingerbeschermer van de molen. De bovenste steen (de stator) kun je eruit wippen met schroevendraaier of punttang. Uitzuigen en met borstel schoonmaken. De onderste steen achteruit draaien. Bovenste steen aandrukken en stelwiel naar '5' draaien. Bovensteen zit vast: vingerbeschermer terugklikken.

Wat betreft waterige koffie: het is mogelijk dat de molen verkeerd is gemonteerd. Als je een tandwieloverbrenging demonteerd plaats dan markeringen hoe de tandwielen tegenover elkaar stonden. Het is praktisch onmogelijk om op afstand te vertellen hoe de tandwielen correct terug te plaatsen, maar ik zal een foto posten in de uiterste stand (de denkbeeldige stand 15). Op dat moment zit de bovensteen los in de molen. Na oplijnen zet draai je het kleinste tandwiel ca. 120 graden. In gebruik is 1 de fijnste en 7 de grofste stand.
Het gaat om een molen die geplaatst is in de nieuwere ecam modellen (vanaf 2010).
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Maler delonghi ecam werkt niet goed. Hoe plaatsen ?

Berichtdoor @3aan » vr 22 dec 2017, 22:40

Is dat een graan of korenmolen met molenstenen?

Wat een lollige benamingen hou je er op na, maalschijven of conische malers, maar toch echt geen stenen, een set ceramische malers zou nog het dichtst in de buurt komen? 'T is om te lachen neem ik aan?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron