Siemens volautomaat werkt prima, maar heeft altijd al gelekt

My-life
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 05 dec 2016, 12:08

Siemens volautomaat werkt prima, maar heeft altijd al gelekt

Berichtdoor My-life » wo 04 apr 2018, 20:46

Beste allen,

Zes jaar geleden hebben wij een Siemens TK76K572/05 gekocht. Deze zet naar onze maatstaven prima koffie, maar de machine heeft altijd gelekt. Siemens heeft twee keer een reparatie uitgevoegd waarbij hij de laatste keer is meegenomen en ze het maalwerk en (weer) de zetgroep hebben vervangen. Dit maakte echter geen verschil. Gek genoeg vond Siemens dat het apparaat naar behoren functioneert. Echter blijft het aan mij knagen, ik geloof eigenlijk niet dat het zo hoort.

Het probleem ziet er hetzelfde uit als op dit filmpje (wat dus niet van mij is), https://youtu.be/--ovyXQ5Hho

Ik heb de indruk dat het lekt bij de onderste aansluiting van de zetgroep. Vanaf daar naar onderen is het namelijk altijd nat. Volgens mij gaat die uitstroom het 'ventiel' in, onderdeelnummer 00654842.

- In die aansluiting lijkt geen O-ring te zitten, klopt dat?

Is mijn apparaat nooit helemaal goed geweest of is het normaal dat er water onderuit de zetgroep stroomt?

Archimara
Berichten: 1
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 13:13

Re: Siemens volautomaat werkt prima, maar heeft altijd al gelekt

Berichtdoor Archimara » di 21 aug 2018, 13:22

Beste My-Life,
Is de lekkage met de Siemens machine opgelost? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar de oplossing Ik heb n.l. dezelfde machine, met een zelfde soort problem.

Mvg,

Archimara


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron