even voorstellen en vraag; nieuw of gereviseerd apparaat?

koendio
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 mei 2018, 10:36

even voorstellen en vraag; nieuw of gereviseerd apparaat?

Berichtdoor koendio » do 03 mei 2018, 10:49

Ik ben 39 jaar oud en woonachtig in het gezellige zuiden van het land. Vooral mijn vrouw is fervent koffie drinker, en nu wil ik haar voor haar verjaardag verrassen met een iets beter koffiezetapparaat. We hebben nu een dolce gusto, wat op zich nog best te drinken is, maar in mijn ogen toch niet echt de koffie is zoals het ooit bedoelt is. Ik heb dan ook het idee dat het een stuk beter/lekkerder zou moeten kunnen met een beter apparaat.
Ik ben dus aan het orienteren op een koffiemachine (die ook met weinig moeite cappucino moet kunnen zetten). En twijfel tussen een nieuwe van een (in mijn ogen) redelijk merk, Philips/Saeco. Of een gereviseerde van een wat beter bekend staand merk, Jura.

Wat raden jullie aan?
Een nieuwe philips saeco, via eurosparen 450 euro (adviesprijs 750 euro)
https://www.eurosparen.nl/spaarshop/pro ... u132gax6h8

Een philips 400 euro (lijkt erg op bovenstaande, alleen zonder de merknaam Saeco, 400 euro (adviesprijs 650 euro)
https://www.eurosparen.nl/spaarshop/pro ... mop393voc3

Of een volledig gereviseerde jura, zoals de F7. Prijs rond de 350,-/400.

Het gaat mij vooral om de kwaliteit en duurzaamheid (vaak is minder duurzaam uiteindelijk toch duurder).

Hoor graag jullie ideeen hierover!

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: even voorstellen en vraag; nieuw of gereviseerd apparaat?

Berichtdoor Jura_Impressa » do 03 mei 2018, 13:43

Beste Koendio,

Bereid je voor op allerlei persoonlijke voorkeuren van de forumleden...
Je vraag is zo breed, want ik weet niet wat voor koffie je vrouw graag drinkt..Zwart of met melk bijvoorbeeld. En dan nog hoeveel op een dag.

Kijk bij 'volledig gereviseerd' goed uit, als hij zo kapot was dat hij volledig gereviseerd moest worden...En wie heeft dat gedaan? Een officieel aangesteld servicepartner of een marktplaats aanbieder. Spreek een goede garantietermijn af ipv onderhandelen over de prijs.

En maak je je vrouw blij met een gebruikte machine of is nieuw uit de doos niet veel leuker? Ik zou overigens van Philips best een peertje kopen, maar een koffiemachine...
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

koendio
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 mei 2018, 10:36

Re: even voorstellen en vraag; nieuw of gereviseerd apparaat?

Berichtdoor koendio » do 03 mei 2018, 15:51

bedankt voor de reactie. Zij drinkt het liefst cappuccino, maar op zijn tijd een espresso gaat er ook in.
De Jura's die ik nu zie staan idd op marktplaats, maar dan wel bij mensen (bedrijfjes?) die er meerdere aanbieden en 3 maanden garantie geven. Slechte ervaringen ermee?
Ik had begrepen dat Philips Saeco overgenomen had, of dat het althans hetzelfde bedrijf is. Of ze dan ook de kennis daarvan hebben overgenomen is dan wel de vraag.
Ik ben wel benieuwd naar meningen/ervaringen van anderen....

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: even voorstellen en vraag; nieuw of gereviseerd apparaat?

Berichtdoor @3aan » do 03 mei 2018, 20:25

bedankt voor de reactie. Zij drinkt het liefst cappuccino, maar op zijn tijd een espresso gaat er ook in.
De Jura's die ik nu zie staan idd op marktplaats, maar dan wel bij mensen (bedrijfjes?) die er meerdere aanbieden en 3 maanden garantie geven. Slechte ervaringen ermee?
Ik had begrepen dat Philips Saeco overgenomen had, of dat het althans hetzelfde bedrijf is. Of ze dan ook de kennis daarvan hebben overgenomen is dan wel de vraag.
Ik ben wel benieuwd naar meningen/ervaringen van anderen....
Doel je op deze? Mijd deze als de pest!

Jura Xs95 OTC in nieuwstaat. Gereviseerd en incl garantie!!
€ 599,00
http://link.marktplaats.nl/m1274961461? ... ialbuttons
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

koendio
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 mei 2018, 10:36

Re: even voorstellen en vraag; nieuw of gereviseerd apparaat?

Berichtdoor koendio » do 03 mei 2018, 21:25

slechte ervaring mee?
Heb wel een andere gezien, https://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en ... ousPage=lr
persoon opereert volgens mij op mp onder meerdere namen (dezelfde stond nl eergisteren onder een andere naam)
is een jura F7 met onder de 4000 kopjes op de teller (weet niet hoe bewerkbaar zo'n teller is)

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: even voorstellen en vraag; nieuw of gereviseerd apparaat?

Berichtdoor @3aan » do 03 mei 2018, 23:04

Als je in de buurt van Vlaardingen woont, zou je eens met Jura-impressa kunnen gaan praten, lijkt me dat je dan een goed advies krijgt?!

Wellicht beter dan een gebruikte met een betrekkelijke achtergrond.

Als liefhebber van een goede Cappuccino zou ik voor een handmatige machine gaan, is meer werk maar het resultaat is onvergelijkbaar, kies met je verstand.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
cashje
Berichten: 42
Lid geworden op: za 12 dec 2015, 20:02

Re: even voorstellen en vraag; nieuw of gereviseerd apparaat?

Berichtdoor cashje » za 09 jun 2018, 16:27

Als je een Jura wil met garantie nieuw of gebruikt koop hem dan bij Jura zelf of een erkende dealer.
Om je garantie te behouden moet je hem wel laten onderhouden door Jura.
Als je hem zelf gaat open maken vervalt je garantie en komen er extra kosten bij.
Persoonlijke vind ik Jura best aan de prijzige kant.
Maar het is wel een goede machine en Jura kan hem natuurlijk altijd indien nodig repareren.
Er zijn voor minder geld ook goede koffie machines die je eventueel na de garantie handig zelf kan repareren en onderhouden bv delonghi - Siemens.
Zelf heb ik een delonghi magnifica S en vind dit een erg fijn apparaatje.
Het is maar net waar je voor kiest.
Succes met de keuze.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron