Even voorstellen en problemen jura j5

Dirkuit
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 20 mei 2018, 22:04

Even voorstellen en problemen jura j5

Berichtdoor Dirkuit » zo 20 mei 2018, 22:14

Hoi, ik ben Dirk uit omgeving eindhoven. Ik heb een Jura J5 al 11 jaar tot volle tevredenheid. Koffie ging recent wat minder smaken en besloten zelf te reviseren. Voorheen altijd naar Jura. Bij 8 jaar laatste beurt maar nu vanwege de kosten zelf besloten te bekijken.
Zetgroep schoon gemaakt en alle o-ringen vervangen en de zeef. Daarnaast de maler schoongemaakt en maalstenen vervangen.
Na alles weer in elkaar gezet te hebben en aangezet te hebben, lijkt wel of hij verstopt is. De maling veel grover gezet maar geeft nog heel weinig tot geen koffie. Nogmaals uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Helaas, nog steeds zelfde probleem. Tips wat ik fout doe? Heb alles aan de hand van you tube video gedaan.

Bedankt

Dirk

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Even voorstellen en problemen jura j5

Berichtdoor Jura_Impressa » ma 21 mei 2018, 08:10

Beste Dirk,

Gezien de leeftijd wordt dit een speurtocht. Als je eerst door afnemen van heet water kunt controleren of er wel water door het systeem pompt? Daarna proberen te spoelen. Dan sluit je een hoop onderdelen en oorzaken uit. Een zo komen we wellicht tot een mogelijke oorzaak. Ik hoor graag van je


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Dirkuit
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 20 mei 2018, 22:04

Re: Even voorstellen en problemen jura j5

Berichtdoor Dirkuit » ma 21 mei 2018, 10:23

Hoi,

Heel erg bedankt voor je reactie. Jura deed alles voordat ik ermee aan de gang ging. Enige probleem was dus mindere koffie en beetje een bijsmaak. Ik heb dus zetgroep schoongemaakt en o ringen vervangen inclusief zeef. Tevens de maal stenen. Eerste keer dat ik probeerde de foutmelding van geen bonen. Had volgens mij te maken met veel te fijne maling. Maling aangepast. Toen kwam er wel koffie maar heel weinig en direct daarna onderhoud waardoor het water via de koffieschuimer eruit kwam. Alles weer open gemaakt. Zeef zat wel vol koffie residu. Alles weer goed bekeken en weer in elkaar gezet. Toen geprobeerd. Eerste bakje koffie liep goed door. Tweede al weer niet en weer onderhoud. Koffieafval is ook erg nat. Lijkt erop dat hij verstopt oid. Geen idee wat ik fout gedaan kan hebben bij in elkaar zetten. Ga er nog even vanuit dat het daar aan ligt. Zou er toeval zijn dat er tegelijk iets kapot gegaan is:
- filter te fijn?
- maling nog steeds te fijn?
- verkeerd in elkaar gezet?

Suggesties welkom.

Bedankt

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Even voorstellen en problemen jura j5

Berichtdoor FrancisPavoni » ma 21 mei 2018, 16:06

Heb je de uitlooppijpjes ook schoongemaakt?

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Even voorstellen en problemen jura j5

Berichtdoor FrancisPavoni » ma 21 mei 2018, 16:08

Probeer het ook eens met gemalen koffie, dan weet je gelijk of het aan de molen ligt.

Dirkuit
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 20 mei 2018, 22:04

Re: Even voorstellen en problemen jura j5

Berichtdoor Dirkuit » ma 21 mei 2018, 17:06

Bedankt voor de reacties. Ga zeker gemalen koffie proberen, goede tip. Pijpjes niet schoongemaakt, maar wel even goed geblazen in de slang naar depijpjes. Dat ging gewoon goed. Eerste bakje koffie na tweede keer in elkaar zetten liep goed door en ook spoelen gaat goed dus verwacht daar geen problemen maar heel erg bedankt voor het meedenken.

Dirk

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Even voorstellen en problemen jura j5

Berichtdoor Jura_Impressa » di 22 mei 2018, 06:39

Kan je een filmpje uploaden van het zetproces zodat we mee kunnen kijken en luisteren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Dirkuit
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 20 mei 2018, 22:04

Re: Even voorstellen en problemen jura j5

Berichtdoor Dirkuit » wo 23 mei 2018, 14:32

Bedankt voor de reacties. Ik ben deze paar dagen druk dus laat machine nog even rusten. Volgende week verder en zal dan ook opname maken. Is er een makkelijke manier om alles te filmen zonder zijkanten, watertank etc?

Dirk

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Even voorstellen en problemen jura j5

Berichtdoor Jura_Impressa » do 24 mei 2018, 06:28

Alle behuizing kan eraf, alleen zal je de microschakelaar voor gemalen koffie moeten ‘activeren’ met bijvoorbeeld het slangetje van je melkschuimer of een plakbandje.

Om dan bonen in je molen te krijgen kan je de onderkant van een kartonnen bekertje uitsnijden en de beker als trechter gebruiken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Dirkuit
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 20 mei 2018, 22:04

Re: Even voorstellen en problemen jura j5

Berichtdoor Dirkuit » do 24 mei 2018, 12:40

Hoe doe ik het precies met de watertank? Idem voor de afvalbak. Laatste denk ik gewoon bakje verwijderen


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron