Advies gevraagd voor een volautomaat

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Advies gevraagd voor een volautomaat

Berichtdoor bobbee » do 19 jul 2018, 07:46

En vriend van mij heeft gevraagd wat een goede volautomaat zou zijn om te kopen voor 750 euro maximaal.
Ik heb zelf niet veel verstand van deze apparaten behalve dat het mij een vereiste lijkt om de zetgroep te kunnen verwijderen om schoon te maken.
De cappuccino optie hoeft er niet bij, die wordt niet gebruikt. Gemak is het uitgangspunt!

Welk apparaat zouden jullie kopen of aanraden met een budget van 750 euro zonder melk functie??
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd voor een volautomaat

Berichtdoor Jura_Impressa » do 19 jul 2018, 18:19

Ik ben van mening dat een uitneembare zetgroep een vals gevoel van veiligheid geeft. Als je kwalitatief goede koffie gebruikt (vanaf ca. 11 EUR/kg) en niet van die 'vette' zooi kan je prima toe met een machine waar dat niet het geval is. Gewoon reinigingsinstructies opvolgen en eens in de drie jaar groot onderhoud.

Dat grote onderhoud dient ook te gebeuren bij machines met uitneembare zetgroep.

Voor volautomatische machines zou ik een Eugster Frismag product kiezen (JURA/Nivona/Melitta)

Jura E6 heeft de betere specs (molen/zetgroep/eindproduct). De anderen hebben een uitneembare zetgroep.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten