Lekkere koffie uit een prima apparaat, maar nu.....

Alwin55
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 12:28

Lekkere koffie uit een prima apparaat, maar nu.....

Berichtdoor Alwin55 » wo 29 aug 2018, 12:42

Tot volle tevredenheid gebruik ik nu zo'n 1,5 jaar de Siemens Surpresso Compact TK53009. Het is natuurlijk even uittesten, maar naar mijn smaak geeft hij lekkere koffie. De decibellen die hij levert met malen een zetten ben ik zo langzamerhand aan gewend. :lol: Wanneer het apparaat het aangeeft leeg ik trouw de opvangbakken en voer ik het schoonmaakprogramma uit. De laatste weken echter komt er steeds een klein beetje minder gezette koffie in het kopje, en komt er steeds een beetje meer vocht (water/gezette koffie) in opvangbak 17 terecht. Dat is dat afgeschuinde bakje waar gebruikte koffie in valt. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Duidelijk is dat dit niet hoort, en op deze manier komt er over een tijdje niets meer in een kopje, en kan ik na 3 keer koffie zetten bakje 17 steeds leeggooien.... :roll: Iets schoonmaken of vervangen wellicht? Graag hulp en tips!!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Lekkere koffie uit een prima apparaat, maar nu.....

Berichtdoor bobbee » wo 29 aug 2018, 15:12

Hallo Alwin? Welkom op ons forum.

Ik heb zelf geen advies te geven voor deze machines maar er zijn een aantal experts op ons forum aanwezig die je van advies kunnen voorzien. Het kan wel even duren voordat je antwoord krijgt dus geef het even de tijd.

Grt
Bob
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Lekkere koffie uit een prima apparaat, maar nu.....

Berichtdoor Jura_Impressa » do 30 aug 2018, 03:44

Klinkt als een scheur in de ring in de zetgroep. Hierdoor lekt een deel van de gezette koffie weg. Is snel te controleren en mogelijk zelf te verhelpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron