lekken en/of weinig koffie in kopje saeco incanto

koffieknutselaar
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 okt 2018, 14:15

lekken en/of weinig koffie in kopje saeco incanto

Berichtdoor koffieknutselaar » ma 15 okt 2018, 14:50

het probleem begon met eigenlijk teveel water in de lekbak. Telefonische info bij Philips Myshop stelde me gerust. Echter laatste tijd duurde het steeds langer om het kopje vol te krijgen. Totdat er geen koffie en geen heet water meer uit kwam. Garantie termijn was ondertussen verlopen. Het Incanto forum raadde me aan het bakje voor de uitlaat schoon te maken. Maar hoe maak je dat ding open? Na peinzen en proberen: In water en koffie container zitten 6 schroeven . Ook nog 2 schroeven losmaken onder de spuitmond na dat deze verwijderd is . ( omlaag trekken en naar voren halen) . Daarna het front optillen en naar voren trekken. Laat op enig moment los. De stekker van het lint met elektro-draden voorzichtig los tillen . En de elektronica-balk eruit halen samen met de steunbalk. Meer draden hoeven niet los.
Daarna de containers voorzichtig optillen. De kap kun je ondersteboven naast de machine op een steun zetten. Als je meer ruimte wil, maak dan de twee motordraden ook los. Dan kom je bij de schroef die het bakje vasthoudt waar de koffie zich in verzamelt. Alles los en schoonmaken ( ultrasoon) en weer monteren. Bleek overigens niet erg vuil te zijn.
Mijn probleem werd veroorzaakt door een silicon slang waar een trekveer in zit, en die aan de watercontainer zou moeten zitten maar dat niet deed en waarvan de andere kant niet meer aan de pomp vast zat. Overigens zit er aan de tweede uitgang van de watercontainer een plastic stukje slang dat bij het "indalen" in de trechter die ook moet afsluiten. Dat stukje slang lag ook los. In hoeverre ik bij de demontage slangen los heb getrokken weet ik niet. Maar: Alles op zijn plaats zetten en weer dichtmaken. Probleem opgelost. Apparaat werkt weer naar behoren.

Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron