Fris uit de haan tappen: gunstig en zeker

fransg
Contacteer:

Fris uit de haan tappen: gunstig en zeker

Berichtdoor fransg » zo 03 dec 2017, 11:10

Waterfilters zijn niet aanbevelenswaard, alle 'deeltjes' zijn hard en kraanwater is beter, zolang je de espressomachine maar af en toe 'onthardt' zoals je de wasmachien zou doen.

Tenminste, volgens de Duitse consumentenbond ;-)
Fazit: Frisch aus dem Hahn gezapftes Leitungs­wasser ist nicht nur güns­tiger, sondern in vielen Fällen auch sicherer.
https://zuhause.chip.de/stiftung-warent ... wert_41560
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8 & R120-Mazzer-Rocket-Pavoni-Roastilino-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

fransg
Contacteer:

Re: Fris uit de haan tappen: gunstig en zeker

Berichtdoor fransg » zo 03 dec 2017, 11:21

de BWT liet dit niet auf sich sitzen en heeft een und ander erklärt:
bwt1.png
bwt2.png
bwt3.png
bwt4.png
bwt5.png
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8 & R120-Mazzer-Rocket-Pavoni-Roastilino-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

bobbee
Beheerder

Berichtdoor bobbee » zo 03 dec 2017, 12:06

Zo goed is mijn Duits niet...Kan ik het goden-water wat tot stand komt met de BWT mg2 drinken en zijn daarmee dan alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen?
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || KALITA Kettle || Chemex 3-cup ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » zo 03 dec 2017, 13:55

ja de bundesconsumentenbond had weer eens slordig werk geleverd. Wel kan het handig zijn het BWT filter niet overvol te gieten zodat het filterpatroon niet voortdurend onder water staat en is het fijn de filterkan in de koelkast te bewaren.

bobbee
Beheerder

Berichtdoor bobbee » zo 03 dec 2017, 14:08

In de koelkast wordt lastig. Maar, ik vul de kan pas bij als hij leeg is zodat ik iedere keer weet hoelang het water al in de kan zit en iedere keer volledig vers water heb.
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || KALITA Kettle || Chemex 3-cup ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

tohenk2

Berichtdoor tohenk2 » ma 04 dec 2017, 16:04

ja de bundesconsumentenbond had weer eens slordig werk geleverd. Wel kan het handig zijn het BWT filter niet overvol te gieten zodat het filterpatroon niet voortdurend onder water staat en is het fijn de filterkan in de koelkast te bewaren.
Grappig. Toen ik mijn Brita kan kocht kreeg ik als advies dat het filter altijd nat moest blijven. En dat het filter eigenlijk vervangen moest worden als het echt droog zou vallen. Een dag niet gebruiken zou niet zo erg zijn, maar het moest nou ook niet veel langer zijn.
Met andere woorden, gewoon elke dag gebruiken.

De filters van BWT passen trouwens ook in de Brita kan - maar sinds ik een BWT filter op de vaste wateraansluiting gebruik staat het ding ongebruikt ergens in de kast. Bij de nog niet gebruikte filters. (En ik heb ergens ook nog van die nooit gebruikte trendy koolstoffilter drinkflesjes met roze bandje voor het goede doel of zo. Fris uit de kraan Dopper-flesjes gebruik ik tenminste zo af en toe nog.)

Pti

Berichtdoor Pti » ma 04 dec 2017, 16:09

De brita filters zijn dan ook een ander product. Deze zijn zelfs zo ontworpen dat er altijd water in blijft staan.

Ik denk, en dat is slechts een aanname, dat die filters ook juist altijd onder moeten staan om op die manier één "waterlichaam" met geheel dezelfde samenstelling te krijgen.

Terug naar “Accessoires”