Welke tool om douchescherm verwijderen

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor omeCo » vr 14 jan 2022, 21:48

Als nieuw!!

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Deze ring zit er nu een week of 6 in maar ik vind ‘em niet geweldig. Het zou 8mm moeten zijn maar hij lijkt dikker. De filterhouder haalt standje ‘7 uur’ maar net.

Geen aanrader dus!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15125
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor fransg » vr 14 jan 2022, 22:05

ik vind ‘em niet geweldig. Het zou 8mm moeten zijn maar hij lijkt dikker. De filterhouder haalt standje ‘7 uur’ maar net.

Geen aanrader dus!
Is het enige bezwaar dat de handgreep van de filterdrager op 19:00 staat? Het portafilter knalt er dan toch niet uit? Dan is het alleen het beetje verschil in handgreepstand, en dat gaat toch (bijna) nergens over?

Of is er een nadeel los van dat??
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor bobbee » vr 14 jan 2022, 22:05

Afvlakken op stukje schuurpapier aan de kant die in de groepjes gaat. Kost 1x wat tijd en moeite maar daarna gemak.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor ronald22 » vr 14 jan 2022, 22:18

ik vind ‘em niet geweldig. Het zou 8mm moeten zijn maar hij lijkt dikker. De filterhouder haalt standje ‘7 uur’ maar net.

Geen aanrader dus!
Is het enige bezwaar dat de handgreep van de filterdrager op 19:00 staat? Het portafilter knalt er dan toch niet uit? Dan is het alleen het beetje verschil in handgreepstand, en dat gaat toch (bijna) nergens over?

Of is er een nadeel los van dat??
Pcies
Vast is vast
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor omeCo » za 15 jan 2022, 08:38

ik vind ‘em niet geweldig. Het zou 8mm moeten zijn maar hij lijkt dikker. De filterhouder haalt standje ‘7 uur’ maar net.

Geen aanrader dus!
Is het enige bezwaar dat de handgreep van de filterdrager op 19:00 staat? Het portafilter knalt er dan toch niet uit? Dan is het alleen het beetje verschil in handgreepstand, en dat gaat toch (bijna) nergens over?

Of is er een nadeel los van dat??
Dat het handvat niet op ‘6 uur’ staat stoort me niet. Nu ik mijn berichtje teruglees, lijkt dat inderdaad mijn bezwaar te zijn. Ik denk dat mijn hoofd nog wat verder dacht maar mijn vingers al afhaakten.

Wat ik wel vervelend vind en wat ik ook had moeten benoemen, is dat het portafilter maar net vast zit. Af en toe zie ik hem een klein stukje richting ‘los’ bewegen zodra de druk erop komt. Dat geeft een onprettig gevoel want stel dat ie los schiet….

Dus de tip om met wat schuurpapier het ego van de ring wat te temmen, neem ik ter harte.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15125
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor fransg » za 15 jan 2022, 08:54

Af en toe zie ik hem een klein stukje richting ‘los’ bewegen zodra de druk erop komt. Dat geeft een onprettig gevoel want stel dat ie los schiet….
Dat is tricky inderdaad. Goed om het even te verhelpen met een beetje schuren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor omeCo » za 15 jan 2022, 09:00

Af en toe zie ik hem een klein stukje richting ‘los’ bewegen zodra de druk erop komt. Dat geeft een onprettig gevoel want stel dat ie los schiet….
Dat is tricky inderdaad. Goed om het even te verhelpen met een beetje schuren.
Pfieuw, had ik mezelf toch bijna als snob weggezet voor wie alleen de buitenkant telt Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor bobbee » za 15 jan 2022, 09:22

Je zit hier bij gelijkgestemden! 🫂
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor ronald22 » za 15 jan 2022, 10:10

Toch gek dat het bij de ene machine makelijker gaat dan bij de andere. Het zou ook nog kunnen liggen aan het soort filterbakje. Ik gebruik het filterbakje van Peter.

Misschien is dit een tip
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor omeCo » za 15 jan 2022, 10:24

Toch gek dat het bij de ene machine makelijker gaat dan bij de andere. Het zou ook nog kunnen liggen aan het soort filterbakje. Ik gebruik het filterbakje van Peter.

Misschien is dit een tip
Dat zou goed kunnen. Ik gebruik een bakje van imf. Ik heb nog wel de originele bakjes liggen. Eens kijken hoe dat past!


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron