Welke tool om douchescherm verwijderen

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor Keyser » za 27 nov 2021, 11:24

Zelfde probleem had ik met rode silicone ringen in de Strega. Schuurpapiertje en afvlakken aan de kant met scherpe hoeken.
Net zolang tot hij past.
Nou daar wil ik dus van af. Met mijn huidige ring heb ik dat gedaan, maar daar ben je best even mee bezig. Kost een hoop papier, omdat die siliconen als een soort gum uitsmeert over het papier. Geeft een hoop rotzooi. Rot klusje.
Maar mijn ring is nu bijna 2 jaar oud en zal hem ooit moeten vervangen. Vind het bijzonder dat er geen siliconen ring in deze maat bestaat. Cafelat heeft ze voor verschillende groepen, maar niet voor de Strega. Die toch ook populair is en al enige tijd in the scene mee gaat.
Weet iemand misschien een adresje die ze voor je maakt? Bestellen we een grotere order en verdelen de we de ringen. Word ik net als Frans met zijn bandenlichters. Misschien zelfs een idee voor een samenwerking: pakketje met lichter en ring.Afbeelding
Laatst gewijzigd door Keyser op za 27 nov 2021, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor Keyser » za 27 nov 2021, 11:25


Koffie zetten op half 7 of 6 maakt ook niet uit Afbeelding
Ik ben een Nederlander en eet om half 6 Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13288
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor bobbee » za 27 nov 2021, 12:05

Zelfde probleem had ik met rode silicone ringen in de Strega. Schuurpapiertje en afvlakken aan de kant met scherpe hoeken.
Net zolang tot hij past.
Nou daar wil ik dus van af. Met mijn huidige ring heb ik dat gedaan, maar daar ben je best even mee bezig. Kost een hoop papier, omdat die siliconen als een soort gum uitsmeert over het papier. Geeft een hoop rotzooi. Rot klusje.
Maar mijn ring is nu bijna 2 jaar oud en zal hem ooit moeten vervangen. Vind het bijzonder dat er geen siliconen ring in deze maat bestaat. Cafelat heeft ze voor verschillende groepen, maar niet voor de Strega. Die toch ook populair is en al enige tijd in the scene mee gaat.
Weet iemand misschien een adresje die ze voor je maakt? Bestellen we een grotere order en verdelen de we de ringen. Word ik net als Frans met zijn bandenlichters. Misschien zelfs een idee voor een samenwerking: pakketje met lichter en ring.Afbeelding
Het is even werk. Schuurpapier eventueel met harde nagelborstel schoonboenen en buiten doen.
Die silicone ringen gaan echt jaren mee.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor ronald22 » za 27 nov 2021, 12:08

Zelfde probleem had ik met rode silicone ringen in de Strega. Schuurpapiertje en afvlakken aan de kant met scherpe hoeken.
Net zolang tot hij past.
Nou daar wil ik dus van af. Met mijn huidige ring heb ik dat gedaan, maar daar ben je best even mee bezig. Kost een hoop papier, omdat die siliconen als een soort gum uitsmeert over het papier. Geeft een hoop rotzooi. Rot klusje.
Maar mijn ring is nu bijna 2 jaar oud en zal hem ooit moeten vervangen. Vind het bijzonder dat er geen siliconen ring in deze maat bestaat. Cafelat heeft ze voor verschillende groepen, maar niet voor de Strega. Die toch ook populair is en al enige tijd in the scene mee gaat.
Weet iemand misschien een adresje die ze voor je maakt? Bestellen we een grotere order en verdelen de we de ringen. Word ik net als Frans met zijn bandenlichters. Misschien zelfs een idee voor een samenwerking: pakketje met lichter en ring.Afbeelding
Het is even werk. Schuurpapier eventueel met harde nagelborstel schoonboenen en buiten doen.
Die silicone ringen gaan echt jaren mee.
Was de 8mm voor jou ook te dik?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13288
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor bobbee » za 27 nov 2021, 12:16

Ja. Moest wat vanaf. Ik heb volgens mij ergens nog nieuwe liggen. Rode. Kan ook zijn dat ik ze heb weggegeven. Anders zal ik ze hier te schenken aanbieden. Kom erop terug.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1972
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor HanR » za 27 nov 2021, 12:20

Ik heb silicone ringen 8mm, die in werkelijkheid 7,8 zijn.
Wie zo' n ring wil testen in zijn Strega mag even een pb sturen. Testprijs €5,- inclusief. verzenden. Voor de duidelijkheid: ik heb deze ringen nog niet in een Strega getest.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk


Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor omeCo » za 27 nov 2021, 12:28

In mijn Strega trof ik een rode siliconen 8mm ring. Hij plakte aan m’n vingers dus heb gisteravond een nieuwe besteld op Amazon. Geef Cafelat maar een Snapworld in de fraaie kleur oranje! Ook 8mm.
Ik zal laten weten hoe goed hij past.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor Marcje » za 27 nov 2021, 14:02

Ik heb toevallig laatst een oranje Cafelat in de Strega gezet, en daarmee staat hij perfect op 6 uur.
Hiervoor had ik er een rode inzitten, en die moest ik afschuren om de orientatie ok te krijgen...
dus...

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor omeCo » zo 28 nov 2021, 16:17

Als nieuw!!

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5652
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor gilleko B. » zo 28 nov 2021, 16:20

Dat ziet er schoon uit.





Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron