Espresso kit voor onderweg

Perongelukzo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 05 mei 2023, 16:02

Espresso kit voor onderweg

Berichtdoor Perongelukzo » za 19 aug 2023, 12:56

Wie kan - op basis van eigen ervaring - mij adviseren over compacte espressomakers en handmalers voor onderweg, c.q. op de camping?

Punt is...ik ben gruwelijk verwend geraakt qua espresso - en zelfs de bialetti percolator moet het afleggen tegen de espressomachine. Graag wil ik de kennis en ervaringen van de mede forummers benutten. De toepassing: ik kampeer met caravan, maar af en toe ook met een tent en wil ook graag met mijn optimus brandertje onderweg water opwarmen en koffie maken. Verder heb ik ietwat weerzin tegen spullen van slechte kwaliteit / die kort mee gaan.

Dus ja: Mobiel gebruik, stroomloos, goede kwaliteit en verrukkelijke koffie (meer noten heb ik niet op mijn zang). Ik hou mij aanbevolen, ook als iemand zijn mobiele spulletjes aan mij wil over doen.

Dank!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Espresso kit voor onderweg

Berichtdoor fransg » za 19 aug 2023, 13:31

Als je een Mypressi kan vinden ergens online: aanrader.

Ik grijp bijna altijd mijn kans als er een aan wordt geboden, dan zit ik nooit zonder.

Maar ik verkoop zelf niet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Espresso kit voor onderweg

Berichtdoor Ben70 » za 19 aug 2023, 13:44

Wie kan - op basis van eigen ervaring - mij adviseren over compacte espressomakers en handmalers voor onderweg, c.q. op de camping?

Punt is...ik ben gruwelijk verwend geraakt qua espresso - en zelfs de bialetti percolator moet het afleggen tegen de espressomachine. Graag wil ik de kennis en ervaringen van de mede forummers benutten. De toepassing: ik kampeer met caravan, maar af en toe ook met een tent en wil ook graag met mijn optimus brandertje onderweg water opwarmen en koffie maken. Verder heb ik ietwat weerzin tegen spullen van slechte kwaliteit / die kort mee gaan.

Dus ja: Mobiel gebruik, stroomloos, goede kwaliteit en verrukkelijke koffie (meer noten heb ik niet op mijn zang). Ik hou mij aanbevolen, ook als iemand zijn mobiele spulletjes aan mij wil over doen.

Dank!
https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... so-machine https://www.youtube.com/watch?v=U0ix5U0wHAM
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Espresso kit voor onderweg

Berichtdoor fob » za 19 aug 2023, 14:57

Geen espresso, maar wel een aanrader voor onderweg is de Aeropress. Die kende je waarschijnlijk al wel, maar ik zie hem niet in je onderschrift. James Hoffmann heeft een aantal draagbare espressoapparaten getest. Hij vond de Handpresso niets, terwijl ik vind dat die best lekkere espresso maakt. Maar het is wel een gedoe, en in de praktijk gebruik ik onderweg eigenlijk alleen de Aeropress en een cafetière.
Edit: ik keek bij het verkeerde onderschrift...
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

Perongelukzo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 05 mei 2023, 16:02

Re: Espresso kit voor onderweg

Berichtdoor Perongelukzo » za 19 aug 2023, 15:00

Nou, dat linkje is op 12 km afstand van mij - even gereageerd, hihihihi!

Dank jullie wel!

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Espresso kit voor onderweg

Berichtdoor manduca » za 19 aug 2023, 23:03

Robot en commandante zou ik zeggen.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

MeZZiN
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 30 jul 2008, 13:10

Re: Espresso kit voor onderweg

Berichtdoor MeZZiN » ma 29 jan 2024, 17:10

Deze hebben wij altijd mee op vakantie senso pads voor onderweg en losse koffie op locatie.
Afbeelding
Niet perfect maar vele maten beter dan koffie onderweg.

Maar op locatie zelf aeropress is altijd handig.

Maar de meeste mini espresso machine zijn het niet echt.
maar een goede test:
https://youtu.be/JT5Rz3QV74g?si=qyFi6bpdhUPCeSwy

En als je echt wat goeds wil een robot zoals hierboven al gezegd is of een flair 58.
Lelit Mara x, Aeropress, Bialetti Venus Moka pot samen met een DF83 maler en Nespresso Essenza Mini

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Espresso kit voor onderweg

Berichtdoor robinfcb » ma 29 jan 2024, 18:46

Wie kan - op basis van eigen ervaring - mij adviseren over compacte espressomakers en handmalers voor onderweg, c.q. op de camping?

Punt is...ik ben gruwelijk verwend geraakt qua espresso - en zelfs de bialetti percolator moet het afleggen tegen de espressomachine. Graag wil ik de kennis en ervaringen van de mede forummers benutten. De toepassing: ik kampeer met caravan, maar af en toe ook met een tent en wil ook graag met mijn optimus brandertje onderweg water opwarmen en koffie maken. Verder heb ik ietwat weerzin tegen spullen van slechte kwaliteit / die kort mee gaan.

Dus ja: Mobiel gebruik, stroomloos, goede kwaliteit en verrukkelijke koffie (meer noten heb ik niet op mijn zang). Ik hou mij aanbevolen, ook als iemand zijn mobiele spulletjes aan mij wil over doen.

Dank!
Stroomloos ga je geen betere koffie krijgen dan met een Superkop.

Zoek je iets handzamers, dan is een Picopresso het beste alternatief.
Bijlagen
img_3_1706550333709.jpg
img_1_1706550167227.jpg
img_1_1706550277525.jpg
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Espresso kit voor onderweg

Berichtdoor manduca » di 30 jan 2024, 09:24

Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista

Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Espresso kit voor onderweg

Berichtdoor bobbee » di 30 jan 2024, 11:06

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron