Espressocup to go afsluitbaar

doubleshot
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 18 mar 2022, 20:58

Espressocup to go afsluitbaar

Berichtdoor doubleshot » zo 17 mar 2024, 08:23

Hi all,

Ik ben de laatste tijd wat vaker onderweg, en ben op zoek naar een klein formaat afsluitbare cup/beker, voor een dubbele espresso. Momenteel gebruik ik m'n glazen cup van thuis, maar dat gaat geheid een keer mis in de tas en is niet afsluitbaar.

Online vind ik nauwelijks tot geen aanbod van volumes <125ml, merendeel is 300ml of meer.

Enige wat ik ben tegengekomen is
https://www.kudzu.be/nl/keepcup-xs-115- ... /var/40309 maar plastic
Of
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0CHBK1M ... LADY&psc=1 maar erg duur

Hebben jullie nog suggesties?

Thanks

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Espressocup to go afsluitbaar

Berichtdoor Ypuh » zo 17 mar 2024, 10:31

Specifiek voor espresso bedoel je (kleine volume)? Ik ben ook wel benieuwd en volg even mee. Zelf heb ik een paar jaar geleden een Kinto Travel Tumbler aangeschaft. Super mooi ding, maar iets van 300ml dus ik maak er Americano's van (vind ik in de auto ook fijner).

Het nadeel; hij werkt eigenlijk te goed. Als je hem vult met water uit je boiler, brand je 3 uren later nog steeds je tong. Idealiter koelt hij binnen een minuut of 15 af zodat je eenmaal onderweg lekker koffie kunt drinken. Volgens mij kun je deze ook niet los in je tas doen met de garantie op niet-lekken.
Afbeelding

Het meeste plezier heb ik gehad van een simpele drinkbeker van Douwe Egberts die ik gratis kreeg bij oploskoffie. Jaren plezier van gehad tot ik hem liet vallen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Espressocup to go afsluitbaar

Berichtdoor Pti » zo 17 mar 2024, 10:58

Ik heb een Hotshot van Rubytec, in 200ml, dat is geen isolatiewonder maar voldoende voor een paar uurtjes. Voornaamste reden is dat hij dus inderdaad een stuk kleiner is dan een thermofles, goed afsluitbaar en plezierig om uit te drinken.

doubleshot
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 18 mar 2022, 20:58

Re: Espressocup to go afsluitbaar

Berichtdoor doubleshot » zo 17 mar 2024, 12:28

Specifiek voor espresso bedoel je (kleine volume)? Ik ben ook wel benieuwd en volg even mee. Zelf heb ik een paar jaar geleden een Kinto Travel Tumbler aangeschaft. Super mooi ding, maar iets van 300ml dus ik maak er Americano's van (vind ik in de auto ook fijner).

Het nadeel; hij werkt eigenlijk te goed. Als je hem vult met water uit je boiler, brand je 3 uren later nog steeds je tong. Idealiter koelt hij binnen een minuut of 15 af zodat je eenmaal onderweg lekker koffie kunt drinken. Volgens mij kun je deze ook niet los in je tas doen met de garantie op niet-lekken.
Afbeelding

Het meeste plezier heb ik gehad van een simpele drinkbeker van Douwe Egberts die ik gratis kreeg bij oploskoffie. Jaren plezier van gehad tot ik hem liet vallen.
Ja idd speciaal voor espresso. Op zich ok als het onder 150ml is, maar een 200ml voor nog geen 1/3 gevuld is ook geen porem.

Voor op werk is het ook handig aangezien je zo dan altijd je espresso kop bij je hebt als je onderweg bent in het gebouw of heen en weer moet tussen verschillende gebouwen.

EwaldK
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 05 nov 2023, 09:28

Re: Espressocup to go afsluitbaar

Berichtdoor EwaldK » ma 18 mar 2024, 10:32

Ik lees mee…. Kleiner dan 160ml ben ik nog niet tegengekomen.

Warm houden is lastig bij kleine inhoud. De verhouding warme drank versus beker is ongunstig, waardoor de beker relatief veel warmte onttrekt aan de inhoud.

Boven 200ml is de verhouding gunstiger. Voor thee gebruiken wij Stanley Neverleak bekers: thee moet je op tijd zetten, want de eerste 2 uur kan je er niet van drinken zonder blaren…

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Espressocup to go afsluitbaar

Berichtdoor fransg » ma 18 mar 2024, 11:05

Zou tevoren opwarmspoelen met kokend water helpen tegen de afkoeling?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

EwaldK
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 05 nov 2023, 09:28

Re: Espressocup to go afsluitbaar

Berichtdoor EwaldK » ma 18 mar 2024, 11:15

Alles helpt, maar het blijft volgens mij een massa verhouding dingetje…

Een grote beker maar half vullen koelt ook veel sneller af dan een volle beker.

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Espressocup to go afsluitbaar

Berichtdoor Pti » ma 18 mar 2024, 15:09

Ja een espresso to-go heb ik ook nog nooit gedaan, meestal een vrij sterke americano.

doubleshot
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 18 mar 2022, 20:58

Re: Espressocup to go afsluitbaar

Berichtdoor doubleshot » ma 18 mar 2024, 16:34

Voor mij is de warmhoud functie wat minder relevant, gaat ook over praktisch meenemen als ik van locatie naar locatie hop


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron