Onthardingsfilter

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Onthardingsfilter

Berichtdoor R&B » do 12 apr 2012, 12:42

Als de eenmalige investering van €50 je niet teveel is, is een "omgekeerde-osmose-apparaat" ook een optie. Nagenoeg ion-vrij water ipv uitgewisselde ionen! :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
Wimula
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 18:41
Locatie: Lisse

Re: Onthardingsfilter

Berichtdoor Wimula » do 12 apr 2012, 14:14

Ikzelf heb er 4, die ik eens in de zoveel maanden tegelijkertijd regenereer. Tegenwoordig maak ik ze dan open en strooi de inhoud leeg in een kom met zout water. Na het regenereren spoelen, en op de kachel laten drogen. Daarna terug doen in de filters. Fluitje van een cent.
Over welke filters hebben we het (evt. een link)?
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Gebruikersavatar
Wimula
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 18:41
Locatie: Lisse

Re: Onthardingsfilter

Berichtdoor Wimula » do 12 apr 2012, 14:16

Als de eenmalige investering van €50 je niet teveel is, is een "omgekeerde-osmose-apparaat" ook een optie. Nagenoeg ion-vrij water ipv uitgewisselde ionen! :)
Ik ben wel geïnteresseerd. Heb je een link?
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Onthardingsfilter

Berichtdoor Spironski » do 12 apr 2012, 14:26

Ikzelf heb er 4, die ik eens in de zoveel maanden tegelijkertijd regenereer. Tegenwoordig maak ik ze dan open en strooi de inhoud leeg in een kom met zout water. Na het regenereren spoelen, en op de kachel laten drogen. Daarna terug doen in de filters. Fluitje van een cent.
Over welke filters hebben we het (evt. een link)?
Over deze: KLIK!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Wimula
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 18:41
Locatie: Lisse

Re: Onthardingsfilter

Berichtdoor Wimula » do 12 apr 2012, 14:38

Over deze: KLIK!
Prachtig. Ik vind mijn Brita kan veeeeeeeeel te duur worden, iedere keer ruim 17 euro voor 3 filters.

Als de door jou gebruikte filters inderdaad geregenereerd kunnen worden met een verzadigde zoutoplossing, wil ik dat ook gaan doen.

Heb jij wel eens met een hardheidsstrookje getest, of na regenereren het nog steeds ok is. Ik heb juist vandaag een een Brita filter eens een ochtend in een verzadigde zoutoplossing gelegd. Ik heb echter geen strookjes om te checken. Maar waarom het wiel op/nieuw uitvinden. Dat heeft vast wel iemand eens gedaan :-)
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Gebruikersavatar
Wimula
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 18:41
Locatie: Lisse

Re: Onthardingsfilter

Berichtdoor Wimula » do 12 apr 2012, 19:41



Prachtig. Ik vind mijn Brita kan veeeeeeeeel te duur worden, iedere keer ruim 17 euro voor 3 filters.

Als de door jou gebruikte filters inderdaad geregenereerd kunnen worden met een verzadigde zoutoplossing, wil ik dat ook gaan doen.

Heb jij wel eens met een hardheidsstrookje getest, of na regenereren het nog steeds ok is. Ik heb juist vandaag een een Brita filter eens een ochtend in een verzadigde zoutoplossing gelegd. Ik heb echter geen strookjes om te checken. Maar waarom het wiel op/nieuw uitvinden. Dat heeft vast wel iemand eens gedaan :-)
Heeft iemand daadwerkelijk een Brita filter geregenereerd en getest?
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Onthardingsfilter

Berichtdoor @3aan » do 12 apr 2012, 20:36

Dat gaat niet lukken gezien de samenstelling van het geheel, dit is meer het filtertje voor een Exelente filtering :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Onthardingsfilter

Berichtdoor R&B » do 12 apr 2012, 20:41

Als de eenmalige investering van €50 je niet teveel is, is een "omgekeerde-osmose-apparaat" ook een optie. Nagenoeg ion-vrij water ipv uitgewisselde ionen! :)
Ik ben wel geïnteresseerd. Heb je een link?
Uiteraard, hier:
http://www.osmoseapparaat.nl/Osmoseappa ... aat+50+GPD

Produceert bijna 8L/uur.
Succes! :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Onthardingsfilter

Berichtdoor @3aan » do 12 apr 2012, 20:57

Als de eenmalige investering van €50 je niet teveel is, is een "omgekeerde-osmose-apparaat" ook een optie. Nagenoeg ion-vrij water ipv uitgewisselde ionen! :)
Ik ben wel geïnteresseerd. Heb je een link?
Uiteraard, hier:
http://www.osmoseapparaat.nl/Osmoseappa ... aat+50+GPD

Produceert bijna 8L/uur.
Succes! :)
Is niet erg geschikt voor koffievervaardiging, je haalt namelijk alles weg wat koffie tot koffie maakt wat water aangaat, je hebt mineralen nodig in koffie en nog veel meer, als je al zo een constructie gaat toepassen moet je een behoorlijke bypass maken en deze goed inregelen je kan echt beter een al vele jaren toegepast Harsfilter kopen, een harsfilter haalt in de regel niet alles eruit en anders kan je alsnog Bypassen, Het voordeel van een harsfilter is dat je deze wel kan regenereren in tegenstelling van; http://www.osmoseapparaat.nl/Osmoseappa ... aat+50+GPD

Maar er is al zo vreselijk veel over gesproken en denk je nou echt dat die harsfilters niet werken?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Onthardingsfilter

Berichtdoor @3aan » do 12 apr 2012, 21:08

even dat osmosefilter;
Afbeelding

Osmoseapparaat 50 GPD
Vergroot
Dit 3 fasen osmoseapparaat welke is voorzien van een 50 GPD membraan heeft een opbrengst van 190 liter osmosewater in 24 uur. Bij dit model is er de optie om het toestel uit te rusten met een membraan van het Amerikaanse merk “Filmtec”. Uw voorkeur kunt u onderaan deze pagina selecteren.

Fase 1: Sedimentfilter
Fase 2: Koolfilter
Fase 3: RO Membraan

Dit toestel is voorzien van een koolfilter, sedimentfilter en een externe stromingsbegrenzer welke zorgt voor de juiste verhouding tussen osmose en afvalwater. Verder is hij voorzien van een metalen kraanaansluiting met 3/4” draad (Standaard wasmachine aansluiting) en 3x osmoseslangen. Doormiddel van de meegeleverde klemmen kan het apparaat indien gewenst op een muur worden gemonteerd.

Beter is de onderstaande alleenstaand toe te passen voor weinig = 25 euro!!

Afbeelding

Het hervulbare inline DI filter is een complete set bestaande uit een met demineralisatie hars gevuld filter, aansluitingen voor de osmoseslangen welke zijn voorzien van quick connect aansluitingen en 2 filterklemmen om het geheel aan een membraanhuis te bevestigen.

Met deze set kan een osmoseapparaat uitgebreid worden met een extra fase welke het resterende silicaat en nitraat uit het osmosewater filtert.

De capaciteit van dit filter, ongeveer 12000 PPM, is afhankelijk van de kwaliteit van het toevoerwater. Voor een goede werking van het filter dient de doorstroming niet groter te zijn dan 200 liter osmosewater per 24 uur.

En ook nog eens volledig regenereerbaar ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron