Espressokopjes met logo/merk koffiebranders

pichichi

Espressokopjes met logo/merk koffiebranders

Berichtdoor pichichi » ma 23 jul 2012, 16:21

Dag allen,

Al vele jaren spaar ik ze, inmiddels heb ik rond de 350 unieke exemplaren, vooral Italiaanse en Portugese. Hier kun je ze bekijken: http://photobucket.com/normanespressocups

Aan een echte vitrinekast wordt thuis nog gewerkt :)

Wie heeft er nog soortgelijke exemplaren in de aanbieding, ter ruil of te koop?

Dank!

p.s. 350 is nog niet zoveel, ik ken een echtpaar die rond de 2500 stuks zitten! :roll:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

SteefM

Re: Espressokopjes met logo/merk koffiebranders

Berichtdoor SteefM » ma 23 jul 2012, 16:35

Gaaf! Hoe ben je aan dat kopje van La Tazza D'oro gekomen? Ik heb daarvan een cappuccinokopje en dat is mijn favoriet.

pichichi

Berichtdoor pichichi » di 24 jul 2012, 14:18

Oei.. Van de meeste weet ik het nog wel, maar het worden er steeds meer en meer, dus alles precies onthouden wordt lastiger. Van bijna allen weet ik nog wél of ik ze heb gekocht óf gekregen. Voor de Tazza is dat laatste bijna zeker het geval. Mijn vermoeden is dat ik 'm van een vriend heb die destijds bij een horecazaak in NL werkte, omgeving Den Haag/ R'dam.

Mocht ik nog eens eentje van tegenkomen dan zal ik aan je denken ;)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » di 24 jul 2012, 14:45

Gaaf! Hoe ben je aan dat kopje van La Tazza D'oro gekomen? Ik heb daarvan een cappuccinokopje en dat is mijn favoriet.
Probeer het eens bij Alleborgh.
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Thomaserati

Berichtdoor Thomaserati » di 24 jul 2012, 16:00

Leuke collectie! Ik heb er inmiddels 15, allemaal verschillend en allemaal uit Italie. Veelal vanuit cafeetjes en restaurants. Was niet van plan de collectie verder uit te breiden, maar dit ziet er toch wel leuk uit. Ik neem aan dat jij ze niet gebruikt en dat het puur voor de sier is?
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

SteefM

Berichtdoor SteefM » di 24 jul 2012, 18:29

Dank voor de tip, zal er eens heen gaan als ik tijd heb. Op hun site is helaas niets te vinden.

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » di 24 jul 2012, 18:51

Dank voor de tip, zal er eens heen gaan als ik tijd heb. Op hun site is helaas niets te vinden.
Van hun site; In het assortiment van Alleborgh vindt u de 'Alleborgh bonen' voor de 'Hollandse Espresso' en Tazza d'Oro voor de typisch Italiaanse Espresso.

Vandaar. ;)

SteefM

Berichtdoor SteefM » di 24 jul 2012, 19:04

Ahaaa, die verkopen ze dus. Ook heel interessant, ben benieuwd of ze die nog enigszins vers verkopen. Zal eens langs gaan als ik weer in Amsterdam moet zijn, vlakbij.

pichichi

Berichtdoor pichichi » wo 25 jul 2012, 12:28

Leuke collectie! Ik heb er inmiddels 15, allemaal verschillend en allemaal uit Italie. Veelal vanuit cafeetjes en restaurants. Was niet van plan de collectie verder uit te breiden, maar dit ziet er toch wel leuk uit. Ik neem aan dat jij ze niet gebruikt en dat het puur voor de sier is?
Inderdaad voor de sier. Totdat het er meer dan 100 werden ook daadwerkelijk in een mooi kastje te zien geweest, maar met flinke uitbreiding, zowel in kopjes als eigen kroost :lol: is het vooralsnog alleen opgeslagen in een paar dozen. (scheelt wel geregeld afstoffen ;) )

Ik ga de foto's binnenkort op zo'n digitaal fotolijstje zetten die ik dan ophang in mijn koffiecorner in de keuken. Dan aanzetten als diashow tijdens koffiebereiden, feestjes en visites. Een digitale vitrinekast dus!

Een vriend van me had ook een superidee: eerst een mega blow-up / close-up foto van koffiebonen, daarmee een wand behangen, dan smalle dikkere plexiglas latjes zo strak mogelijk op elkaar en dan alleen de kopjes op een rij. Zo kan ik er met gemak 1000 kwijt! Eerst nog even de collectie verder uitbreiden...

Als totaal mozaïek is het ook wel gaaf zo, misschien eens op een aparte grote canvas gooien:
Bijlagen
cups.JPG
(205.9 KiB) 1697 keer gedownload

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » vr 03 aug 2012, 18:50

Ik heb hier een aantal espresso kopjes met een logo van Caffe MAURO
Het merk van de kopjes en schoteltjes is ACF = made in Italy

Jammer genoeg maken de verzendkosten het een dure aangelegenheid

Afbeelding

Groet@3aan
Dag allen,

Al vele jaren spaar ik ze, inmiddels heb ik rond de 350 unieke exemplaren, vooral Italiaanse en Portugese. Hier kun je ze bekijken: http://photobucket.com/normanespressocups

Aan een echte vitrinekast wordt thuis nog gewerkt :)

Wie heeft er nog soortgelijke exemplaren in de aanbieding, ter ruil of te koop?

Dank!

p.s. 350 is nog niet zoveel, ik ken een echtpaar die rond de 2500 stuks zitten! :roll:

Terug naar “Accessoires”