Espressokopjes met logo/merk koffiebranders

@3aan
Contacteer:

Re: Espressokopjes met logo/merk koffiebranders

Berichtdoor @3aan » di 27 sep 2016, 00:30

Ghe, da´s mooi @3aan, dank voor het compliment ook!

Maareh... heb je nu mijn hele oude allang niet up-ge-date photobucket op FB gezet?

Daar was de ranzige Dropbox-link zelfs al aan voorbij gegaan en nu dus http://www.espressocups.coffee
Ik had echt de door jou gegeven link gekopieerd en geplakt,
waar het fout was gegaan weet ik nog steeds niet maar ik heb het verbeterd!
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

pichichi

Berichtdoor pichichi » di 27 sep 2016, 09:51

Thanks @3aan en bobbee voor de "kudos" ;)

Het zijn er bijna 700. En ik heb er nog een stuk of 40 'pending' vanuit een nóg grotere verzamelaar in Tsjechië. Gelukkig heb ik bijtijds besloten ze een voor een te fotograferen. Zodat ze nu alleen virtueel te zien zijn. Wel zo handig want na de 300 weet je ook niet meer je hersenen te ordenen welke je nu wel of niet hebt als je ergens weer tegeneen mogelijke nieuwe aanloopt. Liggen dus allemaal netjes in dozen die vooralsnog "netjes" in de opbergruintes van de dakkapel voorzijde passen :). Heb wel prachtige uitstalplannen maar dat zal nog 8 jaar wachten.... totdat het kroost uitvliegt. Misschien wel eerder, mocht ik zelf enigerlei koffieuitbaterij starten...

Het is leuk verzamelen. Oneindig maar relaxed. Soms ligt het weken stil. Meestal leeft het op als ik in nieuwe stad/land kom. Dan ga ik op jacht... naar goede koffie en van het een komt dan het ander.

Focus ligt nu wel op zoveel mogelijk merken ipv kopjes. Anders gaat het tzt echt uit de hand lopen. Portugese merken willen nog weleens jaarlijks logo/thema veranderen; heb van merk Delta bijvoorbeeld zo'n 25 soorten..

Nu richting de 500 merken dus eerst maar eens! Teller wat dat betreft staat rond op 493....
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » di 27 sep 2016, 10:14

Dat is nu het mooie van het digitale tijdperk, ik heb camera's verzameld en wel in het speciaal AGFA, daar had ik een vrij grote verzameling van, rond de 300 camera's veelal oudere modellen en de wat "toen" modernere ook, zelfs van de Agfa Click had ik tig verschillende, de Click 1, 2, 3 en 4 de laatste 2 zijn nooit in Europa gemaakt maar alleen in India, om daar aan te komen heb ik zelfs van de nummers 3 en 4 een hele doos per soort geïmporteerd via een "kennis" bij de Indiase Ambassade, was ook een cameraverzamelaar, helaas ben ik die persoon door standplaatsverandering uit het oog verloren, zeer amicale persoon en het was ook goed om mee te gaan eten, die wist echt de authentieke keukens te vinden.
Om nu even terug te komen op dat digitale, ik liep met een heel boekwerk op rommelmarkten etc. met afbeeldingen van datgene wat ik reeds bezat en met detailbeschrijvingen van datgene wat ik nog zocht, evt aangevuld met kopieën van oude afbeeldingen uit oude catalogussen, het had zo mooi geweest met een 5" tabletje met alle info in je broekzak, ik neem aan dat de verzamelaars onder ons er ook wel eentje met alle data op zak hebben.

Ik mag hopen dat je weer een regelmatige respons mag krijgen, vaak gaat dat in golven, vraag me niet hoe dat komt, zo vindt je maanden niets bijzonders en dan ineens meerder achtereen, er schijnt ook een wetje naar genoemd te zijn, sorry Frans ik heb geen linkje of andere doorverwijzing. ;-)

Mariska

Berichtdoor Mariska » wo 25 jan 2017, 15:45

Super leuk zo'n collectie. Ik ben hard op weg, maar kom nog niet bijna bij jou in de buurt!
Succes ermee.

pichichi

Berichtdoor pichichi » wo 25 jan 2017, 19:25

Super leuk zo'n collectie. Ik ben hard op weg, maar kom nog niet bijna bij jou in de buurt!
Succes ermee.
Ruilen? Ik heb een aardig doosje met dubbele exemplaren, zullen er een stuk of 20 à 25 zijn, van heinde en verre.
Ook om gewoon te kopen voor een leuk prijsje uiteraard indien je geen ruilkopjes hebt. Stuur maar een PB.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » di 31 jan 2017, 14:17

Ik mocht op de plek waar ik vrijwilligerswerk doe dit kopje meenemen, vermoedelijk doordat ze van koffiesponsor hebben gewisseld. Is er een verzamelaar die 'm hebben wil of heeft iedereen 'm intussen wel:
smit-dorlas-cup02-IMG_5187-31-januari-2017.jpg
smit-dorlas-cup01-IMG_5186-31-januari-2017.jpg
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket-Pavoni-Roastilino-Coffee-Tech FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » di 31 jan 2017, 18:58

Kwam deze nog tegen bij een kennis die een prive museum heeft met van alles en nog wat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pichichi

Berichtdoor pichichi » di 31 jan 2017, 20:38

Leuk, dank voor berichten/foto´s heren.

Beide merken reeds op voorraad.. Maar niet "de stijl" van de kopjes. Maar ik moet mezelf beheersen.. Het begint een beetje een knelpunt te worden, die 715 kopjes ingepakt in doosjes her en der in de loze ruimtes van een dakkapel :D
Dus alleen nog maar ´nieuwe´ merken voor deze verzamelaart!

Deze maand heeft de merkenteller de 500 gepasseerd! Op naar de 1000...

bobbee

Berichtdoor bobbee » do 16 mar 2017, 14:52

Heb je deze al?

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

bobbee

Berichtdoor bobbee » do 16 mar 2017, 15:07

Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

Terug naar “Accessoires”