nieuwe funnel gekocht

bobbee

Re: RE: Re: nieuwe funnel gekocht

Berichtdoor bobbee » zo 16 apr 2017, 13:32

Voor de prijs van die 'catcha' kun je bij diRossi een funnel in roestvrij staal geheel op maat laten maken & polijsten en dan houd je nog geld over.
Bijna 2 zelfs! En je mag kiezen, rvs óf aluminium!
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

Jochen_P

Re: RE: Re: nieuwe funnel gekocht

Berichtdoor Jochen_P » zo 16 apr 2017, 14:41

Nog zoiets hier:

1 st IDR (Intelligente Doseerpomp Ring) voor Brouwen kom Koffie poeder voor espresso barista
http://s.aliexpress.com/YjaERjam
(from AliExpress Android)
Die gebruik ik, werkt goed. Heb wel een stukje rubber aan de binnenkant erop moeten kleven zodat hij mooier op de portafilter past. Ik gebruik heb als funnel uiteraard, niet zoals hij bedoelt is.
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Erik82

Re: nieuwe funnel gekocht

Berichtdoor Erik82 » zo 16 apr 2017, 16:22

Mooi ding maar wel wat prijzig. Persoonlijk vind ik de hogere funnels (OE Ipanema) makkelijker omdat je beter kunt schudden en tikken zonder er iets uit te gooien. Zo heeft iedereen zijn voorkeur en zou ik een hoge funnel weer niet in RVS nemen door het gewicht maar daar is ook niet iedereen het mee eens. Zolang het voor jou goed werkt is het goed genoeg en slijten zal die ook niet doen gezien de kwaliteit.
Strietman CT1, LWW EG-1.
Tevens Kalita Wave Kettle, Kalita Wave 155 RVS, Hario V60's, Aeropress en Bodum Cafetiere

John'47

nieuwe funnel gekocht

Berichtdoor John'47 » ma 17 apr 2017, 12:44

Ik heb 59,95 plus 10 voor bestellen en verzendkosten betaald. Dat wist ik tevoren.
Weliswaar vrij prijzig maar hij werkt prettig. Je kunt goed schudden en kloppen zonder morsen en hij past perfect. Ik had er eerst zelf een gemaakt van kunststof, die iets hoger was en wat rechter, maar meer knoeide. Kortom, deze RvS is wat mij betreft de kosten waard.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » ma 17 apr 2017, 12:47

deze RvS is wat mij betreft de kosten waard.
En daar gaat het om! Het zijn ook geen dingen die we pas kunnen aanschaffen indien een online meerderheid ermee akkoord gaat ;-)
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

John'47

Berichtdoor John'47 » ma 17 apr 2017, 13:12

Gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt

Terug naar “Accessoires”