MeCoffee.nl nog actief?

fransg
Contacteer:

Re: MeCoffee.nl nog actief?

Berichtdoor fransg » do 15 jun 2017, 08:47

Peter van Kafko is een goede, dat maakt het voor een enkeling verwarrend. En HanR weet ook van wanten.
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

Marcje

Berichtdoor Marcje » do 15 jun 2017, 10:51

Dank u voor de uitleg, ik zet mijn zoektocht voort ;-)

Marcje

Berichtdoor Marcje » di 27 jun 2017, 22:53

Even een update; heb uiteindelijk maar gewoon een kitje besteld en die werd snel geleverd.
De installatie met behulp van de online manual ging vlotjes en binnen 30 min was de PID geinstalleerd en functioneel. Ik kreeg er ook een app bij voor een iPhone. Die was nog 'beta' maar werkte prima. Deze komt binnenkort ook beschikbaar in de app store hoorde ik.
Later ook de bedrading aangelegd voor pre-infusie, een betere/snellere stoomfunctie en een soort pressure profiling (-> aflopende druk, geen echt profiel) en dat werkte ook goed. Ik had nog een klein vautje gemaakt met de bedrading, maar dat was ook snel via een emailtje opgelost.

Ik heb geen belang of aandelen (ken de eigenaar niet eens), maar vind het kitje echt toegevoegde waarde voor een Rancilio hebben. Ik liep toch wat te klooien met het temperatuursurfen (hoe lang wachten als het lampje uit gaat...?) en dat is mooi opgelost nu. Ook wat makkelijker voor m'n vrouw, die gewoon op een knop wil drukken zonder eerst allerlei handelingen te moeten verrichten. En alles zit netjes uit het zicht.

Net een blinde test gedaan met hetzelfde maalsel, gewicht, filterbakje (17gr VST) en druk (9bar) en de consensus was dat de espresso uit de Silvia prima was, zelfs wat zachter (lekkerder?) dan uit de Bezzera Mitica... Ik vond alleen dat V1 stoompijpje wat gammel, dus net ook maar de V3 upgrade kit besteld.

Enfin, we zijn dus bijna klaar voor de vakantie. Nu alleen nog een fatsoenlijke budget malertje zien te vinden.
Had tegen alle adviezen in een tweedehands Harion Skerton aangeschaft en die is idd waardeloos voor espresso... :oops:

Terug naar “Accessoires”