nog weer een andere distributietool

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: nog weer een andere distributietool

Berichtdoor tohenk2 » vr 04 mei 2018, 13:34

Haarspelden?
Haarpelden zullen ongetwjfeld ook werken. Spelden mogelijk ook, scherpe kant in de kurk uiteraard.

Ik heb wel gemerkt dat er voldoende afstand tussen de pinnen moet zitten, anders blijft er een soort kluit koffiemaalsel opgesloten tussen de pinnen.

Voor degene onder ons die alles luxe willen hebben - dit soort pinnen zijn ook kant en klaar te krijgen in zilver (en andere edelmetalen).
Bijvoorbeeld bij: https://www.crystalcaves.nl/Sterling-Zi ... ietstiften

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: nog weer een andere distributietool

Berichtdoor tohenk2 » vr 04 mei 2018, 13:48

:lol: :lol: En als ik nou de fles leeg aanlever? :?: :idea:
Wel een heel simpel maar doeltreffend idee btw. Tnx :arrow:
Je buigt mooie oogjes: elektricien (geweest)?
Hmm. daar gaat mijn verdienmodel. Dank je, maar nee - elektricien is niet een van mijn 13 ongelukken. Alhoewel ik wel o.a. de krachtstroom voor de slagerij van een zwager heb aangelegd. En dat is eerst gemeld bij GEB en later (goed)gekeurd. Inderdaad kan ik me wat massieve kernen en schroeven met een platte kop herinneren. Heb ook wel eens het oogje verkeerd om op de schroef gedaan, dan draai je hem open als je de schroef aandraait. Erg handig, dat. Dit draad laat zich heel makkelijk vormen. Iets te makkelijk eigenlijk, het is niet helemaal zo stijf als ik zou willen. En er zit een soort laagje op (chroom? nikkel?) dat er iets te gauw afslijt.

Mogelijk dat ik ook eens een paar voorgebogen zilveren kettel pinnen van 0,7mm probeer.

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: nog weer een andere distributietool

Berichtdoor tohenk2 » di 08 mei 2018, 22:10

En deze video van Costas of Sweden met een doorontwikkeling (kruising tussen chisel grooming tool en een tamper) was voor mij best verhelderend voor wat er gebeurt. Of kan gebeuren. Deed me ergens ook denken aan die video's van Frans met een transparant portafilter.

https://www.instagram.com/p/BheCgA0jtMp ... _of_sweden

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: nog weer een andere distributietool

Berichtdoor GuidovW » wo 09 mei 2018, 08:03

Hm, het lijkt zo meer een alternatief voor (enigszins scheef) tampen, in plaats van een distributietool. :?:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ErikvW en 7 gasten

cron