La Pavoni Giotto evoluzione

beekschooten

La Pavoni Giotto evoluzione

Berichtdoor beekschooten » vr 11 aug 2017, 09:56

Ben weer aan het dromen om te upgraden van mijn ECM giotto met luidruchtige ULKA pomp naar een rotatiepomp. Kwam op mijn zoektocht ineens de La Pavoni Giotto evoluzione tegen. Een E61/HX met rotarypump en vastwater/tank. Oftewel een complete kloon van de de Rocket Giotto evoluzione. Ze leveren ook een dual boiler versie. Ik begrijp dat La Pavoni en Rocket elkaar al twee keer in de rechtzaal hebben ontmoet, maar dat Rocket dat verloren heeft omdat de patenten al lang verlopen zijn. Enerzijds zijn aanbiedingen die te mooi zijn om waar te zijn meestal niet waar. Anderzijds is La Pavoni ook een gerenommeerde naam met historie in Espresso land. Ik zie nog geen Nederlandse aanbieders van deze machine en weet dus niet wat die hier zou kosten. Maar wat ik op Italiaanse sites zie mikken ze ver onder de Rocket prijs. Iemand al ervaringen met deze machine?
Giotto Classic / Eureka Mignon

bvds

Re: La Pavoni Giotto evoluzione

Berichtdoor bvds » vr 11 aug 2017, 10:02

Pavoni heeft het merk ECM Milano destijds gekocht. Ik denk ook dat daarom Rocket andere namen is gaan gebruiken. Niet omdat ze dat zo graag wilden maar omdat Pavoni het recht heeft opgeeist om die namen exclusief te mogen gebruiken. Peter van Kafko weet wel hoe het precies zit.

Ik weet niet hoe ze van binnen zijn. Maar als je de oude ECM milano machines een beetje actualiseert kom je uit op iets vergelijkbaars als de Rocket en ECM Duitsland machines...
Everchanging...

beekschooten

Re: La Pavoni Giotto evoluzione

Berichtdoor beekschooten » vr 11 aug 2017, 10:05

In bijgaande thread van coffesnobs staan ook de nodige foto's van de afwerk kwaliteit. Even een stapje beter dan de de bodemplaat van mijn ECM Giotto classic:
http://coffeesnobs.com.au/brewing-equip ... iotto.html
Giotto Classic / Eureka Mignon

Terug naar “Semi-automaten”