La Marzocco Linea Mini

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Ypuh » vr 19 jan 2024, 23:07

Bij mij duurde het ook zoiets. S'ochtends langs gebracht en ergens rond de lunch belden ze dat ik weer langs kon komen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor gilleko B. » vr 19 jan 2024, 23:35

Klopt, om 10 uur gebracht en rond de lunch klaar. Vandaar bezoek aan Louwman, indrukwekkend museum. Heb machine dan ook later afgehaald. Ik zal het bonnetje morgen plaatsen, dat je kan zien wat er aan gedaan is. Vacuventiel in ieder geval vervangen en de stoomkraan beter afgesteld en gesmeerd.




Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Rosanne » vr 19 jan 2024, 23:58

Wauw super dat dat zo snel gaat. Dan zit je niet zonder koffie en hoef je niet heen en weer te rijden. Weet iemand of dat bij Alleborgh ook zo is?
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor gilleko B. » za 20 jan 2024, 00:06

Heb ik nu een Delonghi thuis staan? Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=rG89zsm_S0Y

Ja welk impact gaat het krijgen? La
Cimbali zouk niet 1:1 willen vergelijken met De Longhi. Qua uitstraling zal het LM niet goed doen. En de nichemarkt en creatieve coffeeshops, met hippe jongens en meisjes, voorzien van baarden, en al vallen de van de mussen dood het dak af, voorzien van beanies en tattoes, zullen geen Jura in hun shop willen. Maar ja, krijg wel een wrange smaak van die overname.

Afbeelding



Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor gilleko B. » zo 21 jan 2024, 10:54

Na 2 jaar heeft een eerst beurt gelijk merkbaar wat opgeleverd. Stoomkraan draait en werkt accurater. Draaide aanvankelijk niet soepel. De volle 2 bar staat er nu op, aanvankelijk 1.8 bar, schuimt lekker. Antivac vervangen door verticale ipv de duurdere horizontale. Een veel gehoorde klacht was het random resoneren van de waterslang vanaf de pomp. De leidingen staan nu volgens mij meer in een hoek. Nu zonder hulpmiddelen geen last van resoneren, maar een heerlijk zachtzoemend geluid van de motor aan de rotatiepomp. Groepering vervangen among others. Ik had beloofd het onderhoudsbonnetje te posten. Conclusie, merkbare verbeteringen.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding



Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor fransg » zo 21 jan 2024, 11:01

Da's goed en niet duur!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Ypuh » zo 21 jan 2024, 12:19

Vind het ook meevallen met de kosten. Op mijn onderhoudsbon stonden nog wat extra O-ringetjes en het vervangen van de nippel voor een kleiner exemplaar (zelf aangeleverd), maar kan bijna niet anders dat ze die bij jou ook meegenomen hebben.

Als je voor €165 iedere 2 jaar deze machine draaiende kunt houden, lijkt het me inderdaad redelijk. Uiteindelijk zal er wel eens een wat groter onderdeel vervangen moeten worden, of de boiler een keer opgepoetst, maar dat valt ook nog binnen de redelijkheid.

Overigens hebben ze bij mij de kabels ook iets anders gelegd vermoed ik. Het resoneren wat af en toe gebeurde is volledig weg.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor gilleko B. » zo 21 jan 2024, 12:59

Vind het ook meevallen met de kosten. Op mijn onderhoudsbon stonden nog wat extra O-ringetjes en het vervangen van de nippel voor een kleiner exemplaar (zelf aangeleverd), maar kan bijna niet anders dat ze die bij jou ook meegenomen hebben.

Als je voor €165 iedere 2 jaar deze machine draaiende kunt houden, lijkt het me inderdaad redelijk. Uiteindelijk zal er wel eens een wat groter onderdeel vervangen moeten worden, of de boiler een keer opgepoetst, maar dat valt ook nog binnen de redelijkheid.

Overigens hebben ze bij mij de kabels ook iets anders gelegd vermoed ik. Het resoneren wat af en toe gebeurde is volledig weg.
Ja dat trilloze ben ik erg content mee.

Afbeelding


kraaijcheck
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 15:53

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor kraaijcheck » wo 14 feb 2024, 08:04

Vandaag om 12:00 uur een nieuwe aankondiging van La Marzocco……heb opgevangen dat het zou gaan om een update van de Mini. Deze zijn momenteel ook niet leverbaar in de La Marzocco webshop dus lijkt er sterk op. Ben benieuwd!

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Rosanne » wo 14 feb 2024, 11:25

Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron