Decent Espresso DE1 ervaringen

Ch1mera1989
Berichten: 17
Lid geworden op: do 16 jun 2022, 10:51

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

Berichtdoor Ch1mera1989 » vr 08 mar 2024, 14:25

Van de week een DE1XXL besteld en deze komt als het goed is vandaag binnen. Erg benieuwd :)
Decent DE1XXL - Weber EG-1 V3 - Hario V60 Switch

Swirlyespresso
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 feb 2023, 11:30
Locatie: Den Haag

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

Berichtdoor Swirlyespresso » vr 08 mar 2024, 17:22

Van de week een DE1XXL besteld en deze komt als het goed is vandaag binnen. Erg benieuwd :)
Gaaf! Een van de beste machines, geniet ervan! Kan vooral Dflow, Exdos en het Argos profiel aanraden. 80s espresso is ook populair maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Sent from my SM-S906B using Tapatalk

Decent DE1 - P64 - Kafatek MC6

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

Berichtdoor bobbee » vr 08 mar 2024, 17:47

Van de week een DE1XXL besteld en deze komt als het goed is vandaag binnen. Erg benieuwd :)
Ik raad het Londinium profiel aan! Afbeelding Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Ch1mera1989
Berichten: 17
Lid geworden op: do 16 jun 2022, 10:51

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

Berichtdoor Ch1mera1989 » za 09 mar 2024, 14:04

Van de week een DE1XXL besteld en deze komt als het goed is vandaag binnen. Erg benieuwd :)
Gaaf! Een van de beste machines, geniet ervan! Kan vooral Dflow, Exdos en het Argos profiel aanraden. 80s espresso is ook populair maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Thanks! Ah, die drie ken ik nog niet. Even naar kijken :)
Van de week een DE1XXL besteld en deze komt als het goed is vandaag binnen. Erg benieuwd :)
Ik raad het Londinium profiel aan! Afbeelding Afbeelding
Die zie ik erg vaak voorbijkomen, zeker even naar kijken.

Gisterenavond na het installeren het Default profiel getest en vanmorgen het Blooming Espresso profiel. Beide gewoon goed :D Op mijn Lelit Bianca pas ik meestal een Slayer Shot profiel toe, ook heel erg benieuwd hoe dat op de Decent gaat zijn.
Decent DE1XXL - Weber EG-1 V3 - Hario V60 Switch

Swirlyespresso
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 feb 2023, 11:30
Locatie: Den Haag

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

Berichtdoor Swirlyespresso » za 09 mar 2024, 14:49

Ik probeer zoveel mogelijk het profiel bij de koffie te matchen. Turbo/Blooming op medium+ vind ik minder lekker dan op light. Als ik medium of blends drink dan ga ik naar lever stijl profielen. Zelfde voor de grinder/basket.

Sent from my SM-S906B using Tapatalk

Decent DE1 - P64 - Kafatek MC6

Ch1mera1989
Berichten: 17
Lid geworden op: do 16 jun 2022, 10:51

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

Berichtdoor Ch1mera1989 » za 09 mar 2024, 15:33

Ik probeer zoveel mogelijk het profiel bij de koffie te matchen. Turbo/Blooming op medium+ vind ik minder lekker dan op light. Als ik medium of blends drink dan ga ik naar lever stijl profielen. Zelfde voor de grinder/basket.

Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Ja, dat is idd slim. Zo pas ik het ook toe op de Bianca. Drink voornamelijk light roasts (momenteel een aantal zakken van Manhattan) n dat pakt meestal uitstekend uit met een Slayer Shot. Gebruik dan de Unibasket van Weber en als ik een medium roast heb dan vind ik zelf vaak een IMS precision basket (die standaard bij de Bianca zit) weer beter, omdat die wat minder onthullend is. Heel benieuwd hoe dit allemaal gaat zijn met de Decent.
Decent DE1XXL - Weber EG-1 V3 - Hario V60 Switch


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron