Meticulous Espresso

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor cremalover » di 27 jun 2023, 15:26

En wat kost zo'n los Board als die vervangen moet worden.... Afbeelding Afbeelding
Bijna alle espressomachines hebben tegenwoordig printplaten en electronica. Behalve natuurlijk mijn Lambro. Nul.
Euhm ja....heeft alleen niks te maken met wat ik vraag. Afbeelding
Ok.
Dan wil ik toch even vermelden dat je een smiley plaatst wat lijkt op een zelfgenoegzame gezichtsuitdrukking. Zo van"daar ben je mooi klaar mee als zo'n printplaat sneuvelt. Zal niet goedkoop wezen. Wij van de analoge gebruikersgroep weten beter en voelen ons verheven boven jullie sneue printplaatmachine gebruikers".

Een en ander is natuurlijk voor interpretatie vatbaar en de een zal meer tussen de regels lezen dan een ander.
Vandaar mijn oproep. " voorzichtig met smileys. Ze kunnen meer kapot maken dan u denkt!".

Zie mijn commentaar daarom als een steun in de rug en koester hem. Ze komen niet elke dag voorbij.


En zulks. :(

( Legt joint terzijde en keert langzaam terug in de keiharde werkelijkeid van printplaatmachines.) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor bobbee » di 27 jun 2023, 15:40

Verheven? Ik door die vraag? Wauw, ik heb het over het onderdeel en vraag mij af wat die kost omdat er alleen werdt gezegd van kijk eens hoe makkelijk je die kunt vervangen. Die printplaten zijn vaak prijzig.
En nu hoef ik de prijs van de printplaat eigenijk niet te weten ook. Komt de eigenaar zelf wel achter tzt en dat ben ik sowieso niet want ik heb er geen gekocht. Dus waar bemoei ik mijn mee. ik hoor niet bij een groep ofzo, ook niet de analoge. Mijn auto heeft ook allerlei electronica bijvoorbeeld,de tv, telefoon, schakelaars op wifi, laptop, vaatwasser, de Londinium, broodbakmachine, printer...enzovoorts.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor cremalover » di 27 jun 2023, 16:33

Verheven? Ik door die vraag? Wauw, ik heb het over het onderdeel en vraag mij af wat die kost omdat er alleen werdt gezegd van kijk eens hoe makkelijk je die kunt vervangen. Die printplaten zijn vaak prijzig.
En nu hoef ik de prijs van de printplaat eigenijk niet te weten ook. Komt de eigenaar zelf wel achter tzt en dat ben ik sowieso niet want ik heb er geen gekocht. Dus waar bemoei ik mijn mee. Afbeelding ik hoor niet bij een groep ofzo, ook niet de analoge. Mijn auto heeft ook allerlei electronica bijvoorbeeld,de tv, telefoon, schakelaars op wifi, laptop, vaatwasser, de Londinium, broodbakmachine, printer...enzovoorts.
Het was maar om te lachen Bob. ;)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor bobbee » di 27 jun 2023, 17:09

Verheven? Ik door die vraag? Wauw, ik heb het over het onderdeel en vraag mij af wat die kost omdat er alleen werdt gezegd van kijk eens hoe makkelijk je die kunt vervangen. Die printplaten zijn vaak prijzig.
En nu hoef ik de prijs van de printplaat eigenijk niet te weten ook. Komt de eigenaar zelf wel achter tzt en dat ben ik sowieso niet want ik heb er geen gekocht. Dus waar bemoei ik mijn mee. Afbeelding ik hoor niet bij een groep ofzo, ook niet de analoge. Mijn auto heeft ook allerlei electronica bijvoorbeeld,de tv, telefoon, schakelaars op wifi, laptop, vaatwasser, de Londinium, broodbakmachine, printer...enzovoorts.
Het was maar om te lachen Bob. ;)
Ok. Sorry. Ik ben met een verschrikkelijke rotsklus bezig (douchebak enzo plaatsen op een scheve vloer) en mijn hoofd doet het niet meer....mijn hoofd doet het wel vaker niet goed maar nu zit ik op mijn top.
Dus eigenijk moet ik dan niet reageren op iets want ik heb de boel niet helder voor me...excuus voor mijn felle reactie, ik neem het terug.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor gilleko B. » di 27 jun 2023, 18:44

Douchebakken pas plaatsen en een tuinophogen, werkt niet verlichtend. Het zij je vergeven, I have been there.




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor bobbee » di 27 jun 2023, 18:49

Ja it's ridiculous!!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor cremalover » di 27 jun 2023, 19:01

Verheven? Ik door die vraag? Wauw, ik heb het over het onderdeel en vraag mij af wat die kost omdat er alleen werdt gezegd van kijk eens hoe makkelijk je die kunt vervangen. Die printplaten zijn vaak prijzig.
En nu hoef ik de prijs van de printplaat eigenijk niet te weten ook. Komt de eigenaar zelf wel achter tzt en dat ben ik sowieso niet want ik heb er geen gekocht. Dus waar bemoei ik mijn mee. Afbeelding ik hoor niet bij een groep ofzo, ook niet de analoge. Mijn auto heeft ook allerlei electronica bijvoorbeeld,de tv, telefoon, schakelaars op wifi, laptop, vaatwasser, de Londinium, broodbakmachine, printer...enzovoorts.
Het was maar om te lachen Bob. ;)
Ok. Sorry. Ik ben met een verschrikkelijke rotsklus bezig (douchebak enzo plaatsen op een scheve vloer) en mijn hoofd doet het niet meer....mijn hoofd doet het wel vaker niet goed maar nu zit ik op mijn top.
Dus eigenijk moet ik dan niet reageren op iets want ik heb de boel niet helder voor me...excuus voor mijn felle reactie, ik neem het terug.
Zo fel was die niet dus no problem. ;)

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor robinfcb » vr 28 jul 2023, 10:29

Update #5 van Meticulous :shock:

Afbeelding
Afbeelding

Prototyping is nu echt klaar, dit is het pre-productie model, over een tijdje een testrun van 20 machines, wat in principe de eerste productiemodellen zullen zijn.

Hier te lezen: https://www.kickstarter.com/projects/me ... ts/3870069

De Meticulous is via Indiegogo nog te bestellen voor 1230 euro (1350 USD) exclusief verzendkosten en eventuele btw en importkosten https://www.indiegogo.com/projects/meticulous-espresso/
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor robinfcb » vr 01 sep 2023, 09:54

Vorige week is er een update geweest over de Meticulous, hier te lezen https://www.indiegogo.com/projects/meti ... pdates/all:
Meticulous Milk: July 30% done > August 50% done

Meticulous Espresso Mechanical design: July 99% done > August 99.9% done

Meticulous Espresso Electronics: July 85% done (we believed it was 95% then) > August 95% done!

Meticulous App: July 0% done > August 5% done (Design is 90% done, programming has started)

Accessories: Shot Splitter 100% Mirror 100% Smartphone mirror 80% Tamper 95%

Remember! These are ballpark numbers to convey how I feel about the progress for each sub project, so don't be surprised if a percentage moves backwards in the future. Sometimes progress comes in the form of realizing a lot more work was needed for a particular subject.

TLDR; We had an unforeseen issue with the LCD screen that consumed 2-3 weeks of unplanned engineering efforts, we also had a hundred little details to deal with in the hardware before we could start tooling. I estimate a 2-3 week delay on the original timeline. Meticulous Milk is making progress but no prototype to show yet. Our accessories are coming along amazingly and so is their packaging. We will travel to China for pre-production inspections around the first week of October.

En uit de comments: "we expect to start the shipping process in the first two weeks of January."
De Meticulous zelf is nog steeds te pre-orderen via Indiegogo voor 1350 USD / 1245 EUR excl shipping & tax https://www.indiegogo.com/projects/meticulous-espresso

Workflow short: https://www.youtube.com/shorts/MOuEffctOFs
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor robinfcb » ma 02 okt 2023, 11:29

Update: https://www.kickstarter.com/projects/me ... ts/3923928
TL;DR:

v10 Validation Prototype: Several units have been locally built and stress-tested to address integration concerns and to ensure all parts work cohesively in the real-world environment. Small tweaks were made to address minor issues encountered during assembly and testing.

PCB Redesign: Finalized redesigned PCB, Ordering samples soon. This does not impact the project timeline as PCBs require no tooling.

Milestone & Presentation: v10 integration has reached a robust state, enabling the presentation of two units at SCAJ in Tokyo. This robust testing phase has uncovered various flaws and design vulnerabilities, essential for product refinement.

New Features: Several unannounced features have been validated and introduced, including a small speaker for notifications and UI enhancements, tray spouts for easy cleaning of the drip tray, a relocated Wifi antenna for enhanced durability, and a color change to the notch for aesthetic considerations.

Design Changes Deadline: A definitive project deadline has been set for October 6th, aligned with manufacturing partners' availability, post which no new features or tweaks will be made unless critical. This is to avoid perpetual improvement and continuous delays.

Meticulous Milk Update: Progress continues with significant strides in internal layout, design, and software optimization. More details will be shared in the October update. Remember Pre-order flexibility allowing additions or cancellations before shipping.

Asia Trip Delayed: Due to visa delays, the Asia trip is postponed until the end of October, impacting travel plans for key team members.
Notificatiespeaker toegevoegd:
Afbeelding

Achterkant: Afbeelding
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron