Rancilio Silvia hulp

Toosh
Berichten: 3
Lid geworden op: do 22 sep 2022, 11:10

Rancilio Silvia hulp

Berichtdoor Toosh » di 08 aug 2023, 12:06

Goedemiddag forumleden,

Vorig jaar deze periode begon ik aan het semi-automaatavontuur. Dankzij wat topics te lezen, trial en error slagen we er vandaag in om een lekker bakje verse koffie te zetten. Goedkope maler werd al snel vervangen door een Specialita waar we enorm tevreden van zijn. De ***bonen van Douwe Egberts werden al snel verse boontjes van Fascino ...
Desodanks forumlid Erik me een ascaso (zelfbouwproject) had voorgesteld ben ik toch overstag gegaan voor een goedkope quasi niet gebruikte Silvia (V4 dacht ik) met zelfbouw-pid ( geen auber ).

- Nu blijkt sinds day 1 dat de Silvia bij het stomen (maken niet zo veel melkdrankjes) de thermostaat niet afslaat op 130-140 graden maar doorwarmt tot 170 en meer... Heeft dit te maken met het thermostaatje dat ik beter even vervang ?

- Temparatuur blijft op zich stabiel maar ik zie dat de pid na het zetten van een ko gemakkelijk overshoot naar 115 a 117 om dan terug op temperatuur te komen, is dit normaal gedrag?

- Ik las dat er veel gebruikers enorm tevreden zijn van een auberpid, heeft er iemand een adresje in België eventueel of gemakkelijk om dit zelf te installeren ?

Thx

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Rancilio Silvia hulp

Berichtdoor Dirk Jan » di 08 aug 2023, 12:50

Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik82 en 22 gasten

cron