Geluidsreductie, een stillere vibratiepomp?

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Stillere vibratiepomp?

Berichtdoor SteefM » ma 14 mei 2012, 14:55

Gebruik jij dan nooit Jif?? :shock: Ja, het is dik vloeibaar ;)
Nee ik gebruik altijd Dreft! :mrgreen: Nee maar ik bedoelde meer dat ik me iets anders had voorgesteld bij geluidsisolatie van een espressomachine (geluidsabsorberend spul om de pomp heen of van die matten idd).

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Stillere vibratiepomp?

Berichtdoor Spironski » ma 14 mei 2012, 15:49

Gebruik jij dan nooit Jif?? :shock: Ja, het is dik vloeibaar ;)
Nee ik gebruik altijd Dreft! :mrgreen: Nee maar ik bedoelde meer dat ik me iets anders had voorgesteld bij geluidsisolatie van een espressomachine (geluidsabsorberend spul om de pomp heen of van die matten idd).
Wicher van de Akoetiekwinkel noemt nu ook dat er nog absorbtieschuim aangebracht kan worden aan de binnenkant en dat je de machine "zwevend" kan plaatsen om hem te isoleren van de ondergrond. Eens kijken wat daar nog meer mogelijk is. Als ik dan later nog een keer een nieuw pompje plaats, wie weet krijg ik dan toch nog eens een waarlijk stille machine!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Paultjuh
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 03 feb 2012, 22:14

Re: Stillere vibratiepomp?

Berichtdoor Paultjuh » di 15 mei 2012, 13:30

Weet niet hoe je setup geplaatst is, maar als je machine in een hoek staat en eventueel ook nog onder hangende kasten, haal hem voor de test maar eens uit die hoek en onder de kastjes vandaan. Dat zal vooral het laag verminderen, maar 10 cm kan al veel uitmaken, kost niks ;)
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Stillere vibratiepomp?

Berichtdoor Spironski » di 15 mei 2012, 15:23

Ja, dat verschijnsel ken ik bij het plaatsen van luidsprekers. Maar mijn machine staat vrij, niet in een hoek en niet onder kastjes. Ook niet op een "dode" ondergrond, trouwens. Daarom verwacht ik ook nog wel winst van dat isoleren van de ondergrond.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Paultjuh
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 03 feb 2012, 22:14

Re: Stillere vibratiepomp?

Berichtdoor Paultjuh » di 15 mei 2012, 17:02

Dat zal inderdaad ook helpen! Al zet je hem op van die plakviltjes voor onder de stoelpoten, zal weer iets schelen. Hoewel de winst daarvan op een ferm keukenblad niet heel groot zal zijn.
Nivona 850

Pede handmolen

Bodum cafetière

Gebruikersavatar
Thomaserati
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 20:18

Re: Stillere vibratiepomp?

Berichtdoor Thomaserati » di 15 mei 2012, 20:04

Beetje flauw, maar de grootste besparing qua geluid bereik je door een hevelmachine als de Ponte Vecchio aan te schaffen. Werkelijk fluisterstil. Je hoort de espresso je kopje in druppelen... ;)
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Stillere vibratiepomp?

Berichtdoor Spironski » di 15 mei 2012, 21:11

Even flauw: het is geen hevel machine, met een hevel heeft het niets te maken. Wel met een hendel, en die zijn inderdaad heel stil. Ik heb er ook één, en alsnog (of misschien wel daarom) wil ik mijn andere machine ook stiller hebben ;) .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Thomaserati
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 20:18

Re: Stillere vibratiepomp?

Berichtdoor Thomaserati » di 15 mei 2012, 21:36

Je hebt helemaal gelijk en ik weet 't ook. Die verrekte auto-correctie op ipads en iphones zit me nog wel eens in de weg. Had er eigenlijk handhevelmachine van gemaakt, maar daar maakt apple dus bovenstaande van.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Stillere vibratiepomp?

Berichtdoor cremalover » wo 16 mei 2012, 09:33

Beetje flauw, maar de grootste besparing qua geluid bereik je door een hevelmachine als de Ponte Vecchio aan te schaffen. Werkelijk fluisterstil. Je hoort de espresso je kopje in druppelen... ;)
Jammer genoeg is het geluid van een koffiemolen vele malen irritanter dan van een vibratiepompje.Dus stil is je espresso uit je Ponte ook niet. :(

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Stillere vibratiepomp?

Berichtdoor cremalover » wo 16 mei 2012, 09:33

Even: het is geen hevel machine, met een hevel heeft het niets te maken. Wel met een hendel, en die zijn inderdaad heel stil. Ik heb er ook één, en alsnog (of misschien wel daarom) wil ik mijn andere machine ook stiller hebben.
Hoe krijg je die schuine streepjes op de e?


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten