Zoals te lezen in dit topic:
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... =22&t=4308
Ben ik op zoek naar een "spring-lever" espresso apparaat ter vervanging van m'n pavoni.
Liefst een nieuwe, niet meteen schreeuwend duur (€7-900) en het oog wil ook wat natuurlijk.
Momenteel ben ik wel gecharmeerd van de Ponte Vecchio Lusso (PVL) ééngroeps en ben zo rondkijkend ook op de Elektra Microcasa a Leva (EML) gestuit.
Qua uitvoering lijkt de EML degelijker, ziet er niet gek uit (op die lelijke adelaar na) en produceert vrij consistent goede espresso. Nadeel is dat deze net als de Pavoni vrij snel te warm wordt, maximaal 4 shots zijn haalbaar achter elkaar voor het geheel weer moet afkoelen.
De PVL lijkt me een mooie machine, ik lees hier er veel goede reacties over qua gemak en espressokwaliteit. Ook de temperatuurstabiliteit is een pluspunt.
Wel schijnt de afwerking af-fabriek tegen te kunnen vallen en worden bij de oosterburen ook zwakke lasnaden geconstateerd.
Bijkomend punt is dat beide machines niet in NL gekocht gaan worden.
Wie zou welke machine aanraden en waarom?
Of zijn er alternatieven die ik over het hoofd heb gezien?
Alvast bedankt!
Ponte Vecchio Lusso vs Elektra Microcasa a Leva
1Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30