Nieuwe machine

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor bvds » di 26 mar 2013, 17:28

Mijn keuze gaat dus nu tussen de bezzera magica en de izzo vivi met PID. Zeker wat verder gekomen met uitpluizen en lezen.
Ik zou voor dat geld toch echt gaan voor een (Peter van Kafko) Rocket. De Rocket heeft een heel goed uitgebalanceerde thermosifon en geïsoleerde boiler en neigt nauwelijks tot overhitting dus ook geen gedoe met cooling flush. Ook een zware en degelijke sirai pressostaat. Een PID op een E61 HX heeft geen voordelen. En hele goede restwaarde.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor Erik82 » di 26 mar 2013, 17:35

Wellicht leuk o.a. de Strega aan het lijstje toe te voegen. Ook een hele leuke machine voor hetzelfde geld. Om het nog makkelijker te maken :D . Heb je 2 maanden de tijd om eens bij wat mensen een bakkie te gaan doen en kijken wat je lekker vindt.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor bvds » di 26 mar 2013, 19:58

ik heb net voor zo'n bedrag een Dalla Corte mini gekocht van een paar jaar oud.
ook best leuk ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor cremalover » wo 27 mar 2013, 08:43

Wel meer als leuk denk ik. ;)

Bucky
Berichten: 53
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 15:49

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor Bucky » wo 27 mar 2013, 18:11

Volgens Mathieu van Casabarista Ermelo zijn de expobars tegenwoordig erg goed.
Trouwens, een Brewtus III , 2 jaar oud , voor 800 euro, bij Kookpunt.

Even een tijd met Mathieu gekletst over de aanbiedingen bij Casabarista. Er staat namelijk een Cellini plus voor 1099 ipv 1349 op hun site, 1 jaar oud.

Hij vertelde mij dat als ik een machine wil waarvan ik de temperatuur naar gelang de boon die ik gebruik en mijn smaak makkelijk wil afstellen, dat de expobar brewtus IV een geweldige machine is. Dat hij oerdegelijk is. Welliswaar geen sirai pressostaat gebruikt, maar wel een hele degelijke die nauwelijks kapot gaan.
Dan heb je voor 1279 euro een dual boiler, ook wel heel interessant :D
Hij gaf wel toe dat de afwerking van de expobars te wensen over laat, de rocket en andere merken werken mooier af. Wel zegt dat volgens hem niets over de kwaliteit van de machine.

Tja, bomen en bos was eerder gepost hier he? :D
Daarnaast is het altijd maar de vraag in hoeverre een verkoper, aan het verkopen is...

Denk dat ik een afspraak maak met Joep van Casabarista Den Haag om daar de brewtus IV eens te bekijken en uit te proberen. Ik zal wsl best veel machiatos, lattes en cappucinos gaan maken als ik het zo bekijk. Ik vind het zelf heerlijk, mits er een goede bak espresso in gaat, en m'n vriendin drinkt het ook veel. Een dual boiler is natuurlijk wel erg prettig in zo'n geval.

Goed, de keus ligt dus nog steeds tussen expobar, rocket of bezzera.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor cremalover » wo 27 mar 2013, 19:52

Probeer ook eens wat levers.

Bucky
Berichten: 53
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 15:49

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor Bucky » do 28 mar 2013, 13:38

Goed, het is definitief!
Het gaat een cellini v2 worden bij Peter vandaan. Heb wat telefoontjes gepleegd en ben overtuigd :D
Nu nog twee maanden wachten :P

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor Bluecold » do 28 mar 2013, 13:55

Een PID op een E61 HX heeft geen voordelen. En hele goede restwaarde.
wel een stuk betrouwbaarder dan een rammelend stukje beuntechniek.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor Spironski » do 28 mar 2013, 14:34

Het heeft even tweeënhalve week moeten inweken, maar ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt ;) .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor Erik82 » do 28 mar 2013, 14:46

Goede keuze gemaakt. Met een Rocket is helemaal niks mis. En dan nu voor de Maler :D .
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten

cron