Jura openmaken

Gebruikersavatar
Bobplaza
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 21 nov 2008, 12:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Jura openmaken

Berichtdoor Bobplaza » di 16 dec 2008, 22:36

Ik ben ook wel erg benieuwd naar dat sleuteltje, ik heb al een apart schroevendraaiertje gekocht met 6 hoekjes, daarmee krijg je een aantal schroefjes open. maar aan de achterkant van de Jura Z5 zitten 2 schroefjes die eigenlijk geen schroefjes zijn..

Gewoon ronde pinnetjes, is hier nog een aparte schroevendraaier of iets anders voor, die ook nog gewoon in de winkel te koop is?

De schroefjes geven een beetje de indruk alsof ze kapot zijn, gewoon helemaal rond. geen grip op de krijgen, maar ze zullen wel zo horen want er zitten er nog 4 van.. Iemand een iddee?

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Jura openmaken

Berichtdoor Martijn » di 16 dec 2008, 23:22

De schroefjes geven een beetje de indruk alsof ze kapot zijn, gewoon helemaal rond. geen grip op de krijgen, maar ze zullen wel zo horen want er zitten er nog 4 van.. Iemand een iddee?
It looks like it's broken... :lol:

Wellicht dat dit klinknagels/popnagels zijn?

Afbeelding
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
Bobplaza
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 21 nov 2008, 12:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Jura openmaken

Berichtdoor Bobplaza » wo 17 dec 2008, 14:40

Zou zomaar kunnen, ik heb echt geen flauw idee. Hoe krijg je die er uit dan?

Gebruikersavatar
youneedstyle
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 18 jul 2008, 12:12
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Jura openmaken

Berichtdoor youneedstyle » wo 17 dec 2008, 14:57

Die gaan er alleen in. Dus die zal je moeten uitboren, en daarna met nieuwe pot-nagels + tang weer vast zetten. Misschien dat je er, wanneer ze eruit zijn, weer parkers in kunt zetten, maar dat is nooit zo mooi / stevig als pot-nagels...
I had some dreams, they were clouds in my coffee. Carly Simon
Live on stage: Vibiemme Domobar + Racillio Rocky

Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 02 apr 2008, 21:11

Re: Jura openmaken

Berichtdoor Jasper » wo 17 dec 2008, 15:36

En een popnageltang die geschikt is voor dit werk kost ook maar 2 cappuccino. Ook handig bij het klussen aan brommers en het bouwen van surprises trouwens....

Mijn ervaring met machines is wel dat als iets gepopnageld wordt het niet los hoeft om de machine te onderhouden, anders gebruiken ze wel boutjes / parkertjes....

Afbeelding
Het leven van een barista gaat niet over rosetta's....

Als kind was ik al dol op koffiekoppen!

Gebruikersavatar
oxxo
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 jan 2008, 02:28
Contacteer:

Re: Jura openmaken

Berichtdoor oxxo » do 18 dec 2008, 01:03

Er zitten geen popnageltjes in een Jura. Het gaat om parkertjes met speciale koppen. Sleuteltjes hiervoor komen weinig voor (veiligheidsleutels). Als je ze op een of andere wijze eruit peutert kom je in ´de gevaren zone´. Net als bergbeklimmen of vliegen; overschatting van eigen vaardigheden kan leiden tot ... Wees bewust daarvan.
Er gaat niets boven morgen.

lex490
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 01 dec 2008, 12:18

Re: Jura openmaken

Berichtdoor lex490 » wo 04 feb 2009, 17:38

Het zijn parkers met een ovale dop. Die dopsleuteltjes heb ik nog nooit gezien. Ze verzinnen wat om te voorlomen dat je je eigen apparaat openmaakt. Ik heb ze er gewoon uitgesloopt, ruimte maken, even met een beiteltje lostikken en er een dan stevige tang opgezet. En er een andere parker ingedraaid.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het afloopt...
compak k6, Brewtus III, RVS/HOUT tamper, zelfgemaakt tamperblok, personen weegschaal, briefweger, thermometer

Splinter
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 07:52

Re: Jura openmaken

Berichtdoor Splinter » vr 09 feb 2018, 08:01

Ik heb ook sinds kort een z5 en geeft soms kortsluiting net voor het einde van het spoelen. Niet altijd. Weet iemand waar ik naar kan kijken, trafo is droog. Is het normaal dat bij het spoelen er water in druipbakje komt terwijl je het spoelwater aan de voorkant opvangt in een bakje? Of kan dit er mee te maken hebben? Weet iemand ook toevallig welk type microschakelaar ik kan halen die onder de boiler unit zit en ingedrukt word als je de lade dicht doet? Deze is vuil en zorgt voor de melding afvalbak legen.

De schroefjes met ovale kop heb ik er trouwens met een iets platgeslagen klein buisje uit gedraaid en vervangen voor kruiskop 3x16, werkt prima.

Gr. Splinter

Rikkie80
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 26 jun 2015, 14:30
Locatie: Veldhoven

Re: Jura openmaken

Berichtdoor Rikkie80 » vr 09 feb 2018, 08:25

BFC Unico Splendor - Quamar M80e - Baratza Virtuoso - Chemex 6-cup - Aeropress - DiRossi funnel - Philips koffiezetter

Splinter
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 07:52

Re: Jura openmaken

Berichtdoor Splinter » vr 16 feb 2018, 22:41

Niemand een idee over kortsluiting? Is telkens na een nacht stilstaan in de ochtend 1 of 2 keer, en dan aan het einde van spoelen. Wil alle o ringen wel vervangen mocht dat werken maar kan ze nergens vinden op internet.



Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron