Zoektocht upgrade Simonelli Oscar II

Jokke_s
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 19 mei 2017, 20:17

Zoektocht upgrade Simonelli Oscar II

Berichtdoor Jokke_s » vr 19 mei 2017, 20:48

Nieuwe gebruiker dus even voorstellen zeker

Al een aantal jaar gepassioneerd door koffie alsook werkzaam in de sector sinds kort. Momenteel op een totaal nieuw project nl. kleine branderij in supermarkt met het idee van constant aanbod vers gebrande koffie. Hier hoort ook een gedeelte 'proeverij' aan vast. Hiervoor werd door de de hoofdonderneming een Nuovo Simonelli Oscar II voorzien samen met Mahlkönig Vario Home (zeker geen slechte setup). Daar er toch meer belangstelling is heeft de meesterbrander al gevraagd om de molen toch te vervangen door Mazzer Super Jolly (zoals voorzien was) alsook een upgrade van toestel te voorzien. Daarbij kwam de Simonelli Musica boven. Aangezien ik met dit toestel wel wat ervaring heb sta ik hier niet zo voor open aangezien het dezelfde problemen heeft (stabiele temp en druk, geen PID of controle over druk).

Hierbij dus de vraag: welk toestel in de buurt van het budget van een Musica zouden jullie aanraden (La Marzocco 1-groep absoluut geen optie en heeft blijkbaar niet met het budget te maken)

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Zoektocht upgrade Simonelli Oscar II

Berichtdoor Pti » vr 19 mei 2017, 22:09

Ik heb geen idee van prijzen maar je zou eens naar San Remo kunnen kijken die hebben recent enkele top modellen in de markt gezet die absoluut niet onder doen voor een Marzocco.

Hoezo is Marzocco geen optie trouwens?

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Zoektocht upgrade Simonelli Oscar II

Berichtdoor Nomad » vr 19 mei 2017, 22:23

https://www.vanpommeren.nl/espressomach ... asion.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zoiets?
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Zoektocht upgrade Simonelli Oscar II

Berichtdoor HanR » za 20 mei 2017, 09:43

Allereerst ben ik benieuwd naar het exacte budget en wat de capaciteit moet zijn.
Veel fabrikanten bieden een zogenaamd " compakt" model aan.
Twee groepen, maar een boiler met beperkte inhoud, meestal 7 of 8 liter. Ook de afmetingen zijn beperkt. Voor espresso only heb je een voldoende grote boiler en toch twee groepen ter beschikking.

Jokke_s
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 19 mei 2017, 20:17

Re: Zoektocht upgrade Simonelli Oscar II

Berichtdoor Jokke_s » di 23 mei 2017, 22:58

Is vooral bedoelt om "proevertjes" aan te bieden aan de klanten. Hoeft zeker geen 2-groeps te zijn. Goede stoomfunctie en wateruitlaat (thee en long black) zijn wel belangrijk. Jammer genoeg ook model met watertank aangezien er momenteel geen vaste wateraansluiting voorzien is (zou normaal gezien wel kunnen)

Qua budget heb ik geen referentie maar aangezien de Musica een optie is ga ik er van uit dat het rond 1500 zal liggen. Hoger kan eventueel nog mits ik het goed kan argumenteren. Heb al Dalla Corte Mini laten vallen ;) (Mina ook maar dat zal bij dromen blijven denk ik)

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Zoektocht upgrade Simonelli Oscar II

Berichtdoor HanR » wo 24 mei 2017, 01:24

Gezien het budget een Expobar Brewtus.
Is voor later omschakelbaar van tank naar waterleiding.
Gezien de toepassing zou ik opteren voor een 1-groeps horecamachine.
Het voordeel daarvan is dat je niet in de problemen komt bij iets grotere klandizie. Machines welke voor thuisgebruik zijn ontworpen zijn wat dat betreft beperkt in hun toepassing.

Jokke_s
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 19 mei 2017, 20:17

Re: Zoektocht upgrade Simonelli Oscar II

Berichtdoor Jokke_s » do 25 mei 2017, 12:42

Nieuw voorstel voor vervanging is Simonelli Appia 1-groep.

Enig idee hoe deze zich verhoud tov de expobar?

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Zoektocht upgrade Simonelli Oscar II

Berichtdoor HanR » do 25 mei 2017, 16:12

De NS is beter geschikt voor het doel vanwege de grotere boiler.
Vervolgens zijn er in mijn ogen betere 1-groeps horeca machines. Ik meen tussen de regels door echter te lezen dat de leverancier van NS machines de voorkeur geniet.

Jokke_s
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 19 mei 2017, 20:17

Re: Zoektocht upgrade Simonelli Oscar II

Berichtdoor Jokke_s » do 25 mei 2017, 18:16

In dezelfde prijscategorie vind ik er toch geen duidelijke concurrenten voor maar ik hoor graag welke ik over het hoofd zie

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Zoektocht upgrade Simonelli Oscar II

Berichtdoor HanR » vr 26 mei 2017, 12:29

BFC Lira €2.200,-
Expobar G10 €1.850,-
Ruby pro (b-label. An Gaggia) €1.500,-

De laatste is met vibra pomp en waterbak.
Prijzen ex. Btw


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron