Nieuwe machine/maler, betrouwbaarheid vereiste

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Nieuwe machine/maler, betrouwbaarheid vereiste

Berichtdoor bvds » di 01 aug 2017, 14:13

Ben het met Erik82 eens dat er meer onderdelen in de L-r zitten.
Ben er pas zeer kort mee aan het werk. Gebruik slechts de espressodelen.
De Cremina had inderdaad niet zo'n goede naam.
En ik verwacht dat je eigenlijk de Strietmannen zou aanraden...........

Gr Erik
Ik snap Erik82. Maar wat Frans zegt klopt ook. Reiss heeft / had een grote mond maar bouw wel top machines. En de support plus dat forum zijn uniek. Geen loze woorden maar daden...

Cremina slechte naam? Die snap ik niet. Er zijn weinig merken met zo'n naam en reputatie...

Dit is toch fraai!
IMG-20170731-WA0002.jpg
En allemaal eigen onderdelen. Geen assemblage. Fabriekje bestaat uit een werkbank en een paar mannetjes die met liefde een paar dagen aan een machine werken. Paar honderd per jaar. Ik hou daar van...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nieuwe machine/maler, betrouwbaarheid vereiste

Berichtdoor Erik82 » di 01 aug 2017, 16:33

Dat is anders niet je eigen ervaring met de Cremina die jij in bezit had, je kocht toen weer een Bezzera Strega die je voorheen ook had.
Als men vroeg wat de rede daarvoor was kwam er geen duidelijk antwoord,
om later schoorvoetend toe te geven dat je nogal wat problemen ondervond met de Cremina.
Kunnen we dit ook verwachten als de Strietman veld moet ruimen voor iets anders.
De Cremina die ik had had in dat jaar productieproblemen (zijn meer gevallen van bekend) en dan ook alleen in dat jaar. Als ik hem in elk willekeurig ander jaar had gekocht dan had hij hier nog gestaan want het is een geweldige machine met erg goede smaak (sowieso beter dan de Strega). De meeste uit de beginjaren draaien nu nog steeds. De distributeur in NL heeft het destijds heel beroerd opgelost naar mijn mening waardoor ik niet totaal tevreden was.

De Strietman is nog geweldiger en die gaat nooit meer weg. Mijn upgrade-itis is totaal gestild. Ergens dus blij dat ik een productieprobleem in mijn Cremina had anders had hier nooit een Strietman gestaan maar nog steeds een Cremina. Smaak van de Strietman is echt geweldig en de laatste keer dat ik met een Strega heb gewerkt (ongeveer een half jaar geleden) vond ik de smaak ontzettend tegenvallen (waren voor mij erg bekende bonen op dezelfde maler die ik destijds had). Gevalletje van weer een stadium verder zijn in deze hobby en veel beter ontwikkelde smaak. Qua smaak is de enige upgrade voor mij een Slayer of iets dergelijks alleen ga ik geen 15.000 euro aan een machine uitgeven die elk jaar ook nog eens een paar honderd euro onderhoud moet hebben.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Bert 619
Berichten: 133
Lid geworden op: do 01 aug 2013, 16:50

Re: Nieuwe machine/maler, betrouwbaarheid vereiste

Berichtdoor Bert 619 » di 01 aug 2017, 16:58

Ik vind het allemaal prima alleen voor mij ben je allang niet meer geloofwaardig in alles wat je uitkraamt.

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nieuwe machine/maler, betrouwbaarheid vereiste

Berichtdoor Erik82 » di 01 aug 2017, 17:02

Onderbouw dat eens met zinnige statement in plaats van een dergelijke domme zinloze one-liner. Ik denk namelijk eerder dat je er bar weinig van snapt.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe machine/maler, betrouwbaarheid vereiste

Berichtdoor fransg » di 01 aug 2017, 17:28

Ik vind het allemaal prima alleen voor mij ben je allang niet meer geloofwaardig in alles wat je uitkraamt.
Onderbouw dat eens met zinnige statement in plaats van een dergelijke domme zinloze one-liner.
Ik denk dat het onverstandig is deze discussie te voeren.

Indien jullie allebei met een volstrekt open gemoed en oprecht belangstellend naar de ander zijn perspectief en een goed stel door Erik verzorgde speciaalbieren aan een tafel zouden zitten in een zonnige tuin, dan zou ik er wel wat van verwachten, maar in dit soort situaties komt het 'laat ik me even verduidelijken" meestal neer op "ik zal mijn mes nu even echt bloedscherp maken en kom dan nog eens als je durft" en hoewel het voor omstanders vaak amusant is, blijft er naderhand bij meerderen een vervelend gevoel hangen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Nieuwe machine/maler, betrouwbaarheid vereiste

Berichtdoor Pti » di 01 aug 2017, 18:24

Ik wil absoluut geen deel nemen aan deze aankomende wellis nietsis discussie maar enkel even het volgende toevoegen.

Elke prosumer machine van een gerenormeerd merk is een goede en betrouwbare keuze. Met het juiste water, juiste schoonmaak rituelen en periodiek onderhoud zal het nodige onderhoud zich beperken tot een minimum.
In elke normale thuissituatie is de eerste servicebeurt nodig na ca 2 jaar en deze kan iemand met minimaal technisch vernuft uitvoeren met alles wat hierover al reeds geschreven is op internet. Alle nodige onderdelen zijn snel en eenvoudig wereldwijd te verkrijgen en speciaal gereedschap heeft men er zelden voor nodig.
Koop dus gewoon wat bij je persoonlijke wensen, gebruiksituatie en budget past. Of dit nu een Rocket, Bezzera, Profitec of Londinium is, je kunt je er echt geen buil aan vallen.

Bert 619
Berichten: 133
Lid geworden op: do 01 aug 2013, 16:50

Re: Nieuwe machine/maler, betrouwbaarheid vereiste

Berichtdoor Bert 619 » di 01 aug 2017, 20:23

Onderbouw dat eens met zinnige statement in plaats van een dergelijke domme zinloze one-liner. Ik denk namelijk eerder dat je er bar weinig van snapt.
Dat heeft geen zin bij jou want het is onmogelijk door die ontzettend dikke plaat die voor kop zit heen te komen.
Ik heb met jou ook al eens op Thuisbarista over een maler die je iemand afraad die koop je vervolgens zelf,
ja er zitten ander schijven in met een laagje titanium er op en nu is die opeens veel beter.
Als ander dat bestrijden dan komt er van jou kant weer een hele waterval met verbale onzin.
Ik ben overigens niet de enige die je op je hoogdravendheid aanspreekt, maar dat lijkt allemaal langs je heen te gaan.
Wil je bewijzen, lees dan alles nog maar eens na wat je zelf overal schrijft, wat erg veel is en dan moet je dat nog onthouden ook
anders ga je jezelf tegenspreken.

Een zinnige statement, daar heb ik jou ook nog niet op kunnen betrappen.

en dit hé ook zo'n dooddoener, had je niets anders?
een dergelijke domme zinloze one-liner. Ik denk namelijk eerder dat je er bar weinig van snapt.
Meer ga ik er niet over zeggen en wil het hierbij laten.

Die laatste opmerking heb ik volgen mij meer mensen naar jou zien maken, tenminste in soort gelijke strekking.

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nieuwe machine/maler, betrouwbaarheid vereiste

Berichtdoor Erik82 » di 01 aug 2017, 20:44

Wat ik al zei. In je eigen antwoord geef je zelf al aan dat je er weinig verstand van hebt. Je zegt namelijk dat de schijven niet de maler maken en we weten allemaal dat dat onzin is. Als je Mythos schijven in een Olympus doet krijg je een maler die presteert als een Mythos zolang de toleranties verder in orde zijn. De schijven maken namelijk de maler. De hele speciality koffiewereld gebruikt niet voor niets een Mythos voor licht gebrande bonen maar blijkbaar heb jij er meer verstand van dan de echte kenners. En ja, zonder Mythos schijven zou ik een Olympus niet kopen want dan is het niet gelijk aan een Mythos qua smaak en die smaak is juist waar ik naar op zoek ben. Een Mythos past hier niet anders had ik wel een Mythos gekocht. Daar is niks vreemds aan behalve die kronkel in je eigen hoofd.

In dit topic geef ik tevens, naar mijn mening, zinnige adviezen. Daar is de rest het ook wel mee eens. Alleen jij blaast hoog van de toren zonder dat ook maar enigszins te onderbouwen en verziekt daarmee het hele topic met je gedrag. Tevens geef je aan dat je er niet op in wilt gaan maar toch besteedt je er een hele post aan om er wel op in te gaan. Je geeft nog steeds geen enkel zinnig argument waarom ik niet geloofwaardig zou zijn en kraamt nog steeds onzin uit. En dan zeggen dat ik een bord voor me kop heb. Ik sta open voor kritiek maar blijkbaar kun je met niks beters komen dan totale onzin. Ik heb geen enkele onderbouwing gezien van je beweringen waar ik ze wel heb onderbouwd. Je zou eerder je eigen geloofwaardigheid in twijfel moeten trekken.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 539
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Nieuwe machine/maler, betrouwbaarheid vereiste

Berichtdoor Frup » di 01 aug 2017, 22:20

Heren,
Graag terug naar de inhoud: koffie hard- en software.
Bekvechten is niet interessant voor anderen. En als dit het niveau wordt, ben ik weg.
Ik waardeer jullie kennis en ervaring. Dus laten we het daar over hebben.
Groet,
Frup
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Nieuwe machine/maler, betrouwbaarheid vereiste

Berichtdoor bobbee » wo 02 aug 2017, 00:49

Goed, ik ga hier een halt op zetten. Waarom?

Ik qoute even mijn grote vriend Thich Nhat Hanh:
"When you say something really unkind, when you do something in retaliation your anger increases. You make the other person suffer, and he will try hard to say or to do something back to get relief from his suffering. That is how conflict escalates."

Ieder die inhoudelijk heeft gereageerd of een machine wel of niet heeft verdedigd op duurzaamheid bedankt.

ON TOPIC zonder moddergooien en anders sluit ik het topic af. Wie nog hatelijk wilt gaan doen telt maar even tot 10 en houdt zich in.
We zijn hier wel een chique koffie forum hè, the cream of the crop! graag houden zo.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron