Advies en tips gevraagd voor nieuwe espressomachine

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Advies en tips gevraagd voor nieuwe espressomachine

Berichtdoor Erik82 » di 29 aug 2017, 16:10

Leek me beter ze zo aan de schandpaal te nagelen om het ze af te laten leren. Als je er niks aan doet dan blijven ze komen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Advies en tips gevraagd voor nieuwe espressomachine

Berichtdoor pichichi » zo 08 okt 2017, 20:07

De redactie van Caffeine Magazine (UK) vraagt vanavond rond:
Recommendations needed for a 1 group espresso machine for the office & events. To replace the fantastic @contiespressouk CC100
en antwoordt op voorstellen vragen:

Budget? HX? Dual Boiler?
Budget - Cheap as (doesn't need to be a 'cool brand'). HX fine prefer DB.
£1k tops [budget]
If ur after HX or DB we have the VBM
Probably not enough for a pop-up event though? these are domestic machines aren't they?
Yes they are. How many anticipated cups per day serving ? Another option is the la spaziale S1

etc. etc.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het advies van de experts alhier. Bestaat er wel een DB die eigenlijk geen ´thuismachine´ is en je overal mee naar toe kunt nemen voor max. 1100 euro? (mogelijk wel 2de hands)?
Zo´n La Spaziale S1 wordt in de communicatie meerdere malen genoemd..

#askingforafriend :)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Advies en tips gevraagd voor nieuwe espressomachine

Berichtdoor Pti » zo 08 okt 2017, 21:44

Bestond hij maar... Nee joh als ik het zo lees willen die gasten voor een duppie op de eerste rang.

Sowieso zijn er weinig DB horeca machines en die die er zijn zijn óf heel recent/jong of van de peperdure top-of-the-bill merken. En als je al een oudje vind, zoals een LM linea classic dan is een 1 groeper dikwijls veuuuul duurder (waardevoller) dan een meergroeps machine.

Trouwens, welke idioot gaat er een catering of popup klus doen met een 1 groeper.
Wij hebben dit weekend in 5 uurtjes even 600 lungo's weggegeven op nationale kringloopdag en dat was met een 2 groeper (en 1 maler) al flink aanpoten. En dat was met het werkpaard der werkpaarden een originele faema e61 uit 1964.

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Advies en tips gevraagd voor nieuwe espressomachine

Berichtdoor pichichi » zo 08 okt 2017, 22:30

Bestond hij maar... Nee joh als ik het zo lees willen die gasten voor een duppie op de eerste rang.

Sowieso zijn er weinig DB horeca machines en die die er zijn zijn óf heel recent/jong of van de peperdure top-of-the-bill merken. En als je al een oudje vind, zoals een LM linea classic dan is een 1 groeper dikwijls veuuuul duurder (waardevoller) dan een meergroeps machine.

Trouwens, welke idioot gaat er een catering of popup klus doen met een 1 groeper.
Wij hebben dit weekend in 5 uurtjes even 600 lungo's weggegeven op nationale kringloopdag en dat was met een 2 groeper (en 1 maler) al flink aanpoten. En dat was met het werkpaard der werkpaarden een originele faema e61 uit 1964.
Thanks. Ik had al zo´n vermoeden.. :?

Inmiddels zeiden ze ook dat ze op kantoor gemiddeld 10 kopjes per dag zetten, maar op incidentele evenementen 100+ kopjes :lol:
En vervolgens ook melden dat ze smachten naar een (2e hands) Rocket REA 2groeps, maar dat die te groot is anders zouden ze ´m wel kopen...

Mooi werk trouwens, op die Kringloopdag!!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron