Rocket Cellini V2 helt aardig achterover

litemotiv
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 aug 2017, 14:12
Locatie: Utrecht

Rocket Cellini V2 helt aardig achterover

Berichtdoor litemotiv » za 19 aug 2017, 15:09

Hallo allemaal, nieuwe koffieleuter hier. :)

Ik heb vorige week een Rocket Cellini V2 gekocht die als demo-model bij een winkel stond. Nu merk ik bij het afstellen thuis dat de machine best wel naar achteren helt, het hoogteverschil is ongeveer een halve centimeter. Druppels uit de overloop aan de voorkant kunnen hierdoor tegen de behuizing aan vallen en glijden onder de lekbak, en komen vervolgens via de afvoer als plasje onder de machine terecht.

Nu kan ik de achterkant verhogen zoals op de foto's onderaan deze post, maar gezien het vrij forse hoogteverschil vroeg ik me af of:
  • - Een dergelijke afwijking normaal is en valt onder de 'handgemaakt' noemer, of dat er iets anders aan de hand zou kunnen zijn. Zou ik het bij de winkel moeten melden?

    - Er aangeraden manieren zijn om een machine te verhogen; ik heb foto's gezien van rubberen doppen om bijvoorbeeld stoelpoten te verhogen, maar die heb ik nog niet in een diameter kunnen vinden waar de poten van de Rocket in zouden passen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
-lite

Foto van de verhoging die nodig is om de machine (bijna) waterpas te krijgen:

Afbeelding

Zijaanzicht:

Afbeelding

De overloop waaruit druppels tegen de behuizing aan vallen wanneer de achterkant niet is verhoogd:

Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Rocket Cellini V2 helt aardig achterover

Berichtdoor bobbee » za 19 aug 2017, 16:18

Welkom!
Heb je de pootjes aan de voorzijde helemaal ingedraaid?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

litemotiv
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 aug 2017, 14:12
Locatie: Utrecht

Re: Rocket Cellini V2 helt aardig achterover

Berichtdoor litemotiv » za 19 aug 2017, 16:32

Welkom!
Heb je de pootjes aan de voorzijde helemaal ingedraaid?
Ja de voorste pootjes zitten helemaal tegen de behuizing aan!

Gebruikersavatar
MichigAlex
Berichten: 113
Lid geworden op: za 14 mar 2015, 08:17
Locatie: Roosendaal

Re: Rocket Cellini V2 helt aardig achterover

Berichtdoor MichigAlex » za 19 aug 2017, 17:20

En de achterste iets uitdraaien?
Rocket Mozzafiato Type V, La San Marco SM 96 (Mod) (84mm), Brewista Smart Scale 2

litemotiv
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 aug 2017, 14:12
Locatie: Utrecht

Re: Rocket Cellini V2 helt aardig achterover

Berichtdoor litemotiv » za 19 aug 2017, 22:10

En de achterste iets uitdraaien?
Ik was een beetje huiverig voor het uitdraaien van de achterste pootjes, omdat ze er niet echt voor bedoeld lijken (zodra je ze losdraait komt er gelijk wat speling in). Ik heb het nu toch even gedaan om te testen en op zich werkt het wel om zo de hoogte te compenseren. Zou dat nog problemen kunnen gaan geven? Er komt nu denk ik wel aardig wat meer kracht op de bouten te staan in plaats van dat de druk over de hele poot verdeeld wordt.

Bedankt voor jullie suggesties tot dusver!

maximus288
Berichten: 31
Lid geworden op: do 03 mei 2012, 20:58
Locatie: Landgraaf

Re: Rocket Cellini V2 helt aardig achterover

Berichtdoor maximus288 » za 19 aug 2017, 22:13

als demo model heb je hem kunnen zien in de winkel toch? stond hij daar dan niet scheef?
ik zou er zeker mee terug gaan dat mag toch niet bij dat soort dure machines, demo of niet garantie blijft normaal gesproken hetzelfde.
grt peter
Rocket Appartamento brass / Mazzer Super Jolly / Kinu M47 v3

Gebruikersavatar
MichigAlex
Berichten: 113
Lid geworden op: za 14 mar 2015, 08:17
Locatie: Roosendaal

Re: Rocket Cellini V2 helt aardig achterover

Berichtdoor MichigAlex » za 19 aug 2017, 22:32

Als je er bang voor bent kan je ze ook aan onderkant uitvullen. Krachten zijn natuurlijk zeer laag. Machine weegt iets van 25kg, dat verdeeld over 4 poten.
Rocket Mozzafiato Type V, La San Marco SM 96 (Mod) (84mm), Brewista Smart Scale 2

litemotiv
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 aug 2017, 14:12
Locatie: Utrecht

Re: Rocket Cellini V2 helt aardig achterover

Berichtdoor litemotiv » zo 20 aug 2017, 00:04

als demo model heb je hem kunnen zien in de winkel toch? stond hij daar dan niet scheef?
ik zou er zeker mee terug gaan dat mag toch niet bij dat soort dure machines, demo of niet garantie blijft normaal gesproken hetzelfde.
grt peter
Ja excuus voor de verwarring, ik heb hem online gekocht bij een van de grotere winkels waar hij als demo stond. De winkel is helaas niet bij mij in de buurt dus ik heb hem niet vooraf kunnen bekijken, maar ik had ze gebeld en hij was volgens de verkoper nagenoeg in nieuwstaat (dat is ook zo) en helemaal nagekeken enzo.

Ik ben vooral ook wel benieuwd hoe zo'n afwijking kan ontstaan, want je zou denken dat Rocket quality control ze ook niet zo de fabriek uit laat gaan. Misschien moet ik het toch maar even aan de winkel voorleggen, dank je voor je reactie!

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Rocket Cellini V2 helt aardig achterover

Berichtdoor @3aan » zo 20 aug 2017, 00:42

Heb je op de plaats waar die staat al even een waterpas overheen gehaald?, die poten zijn gewoon stelpoten en kunnen per stuk makkelijk het hele gewicht van die machine hebben!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

litemotiv
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 aug 2017, 14:12
Locatie: Utrecht

Re: Rocket Cellini V2 helt aardig achterover

Berichtdoor litemotiv » zo 20 aug 2017, 11:01

Heb je op de plaats waar die staat al even een waterpas overheen gehaald?, die poten zijn gewoon stelpoten en kunnen per stuk makkelijk het hele gewicht van die machine hebben!
Ja het aanrechtblad is nagenoeg waterpas, wanneer de poten zijn ingedraaid leunt de machine zichtbaar achterover.

Ik twijfelde of de poten bedoeld zijn als stelpoten omdat ze vrij veel speling hebben zodra ze iets los worden gedraaid, ze zitten alleen stevig als ze helemaal vast zitten. Ik kan er verder ook niks over terugvinden in de handleiding of op internet, alle vermeldingen over verstelbare poten lijken van toepassing te zijn op de 2017 modellen met de nieuwe stalen poten.

Maar ik geloof inderdaad ook dat het gewicht van de machine makkelijk gedragen kan worden door de vier bouten, ook als die wat speling hebben, dus het lijkt een werkbare oplossing...


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten

cron