Nieuwe half-automaat

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor Jura_Impressa » za 02 dec 2017, 10:42

Leuk, dank je wel voor je reactie.
Ik hoop een mooie machine aan te schaffen waar ik lang plezier van zal hebben.
[Mod]commerciële uitingen verwijderd
Ik vermoed dat er meer zaken in Nederland zijn die je van dienst kunnen zijn. Degene met de laagste prijs, of degene die de meeste reclame voor zichzelf maakt, hoeft niet de beste keus te zijn.

Vanzelfsprekend


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: RE: Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor bobbee » za 02 dec 2017, 12:22

Ik snap ook niet dat het toegestaan is voor webwinkels om zo ongegeneerd reclame te maken in gewone topics. De overduidelijke spammers krijgen altijd meteen een ban maar hier wordt niks tegen gedaan. Op de meeste fora krijg je daarvoor op zijn minst een waarschuwing.

Doe het dan via een pb maar niet op deze manier.
Dat er niet binnen een paar uur wat aan gedaan wordt heeft daar niks mee te maken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor Jura_Impressa » za 02 dec 2017, 15:09

Ik snap ook niet dat het toegestaan is voor webwinkels om zo ongegeneerd reclame te maken in gewone topics. De overduidelijke spammers krijgen altijd meteen een ban maar hier wordt niks tegen gedaan. Op de meeste fora krijg je daarvoor op zijn minst een waarschuwing.

Doe het dan via een pb maar niet op deze manier.
Heb ik me niet gerealiseerd. Bericht is verwijderd. Webwinkel is trouwens erg summier, we doen 'ietsepietsje' meer dan dat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

DB71
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 nov 2017, 21:17

Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor DB71 » za 02 dec 2017, 21:28

De opties zijn iets uitgebreider geworden, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze machines.

ECM Mechanika ( vibratiepomp? Nadeel?)
Profitec Pro 700 / 500 (pid? Rotatiepomp? Voordeel?)
Bezzera Mitica Top ( rotatiepomp? Warmtewisselaar?)

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: RE: Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor HanR » za 02 dec 2017, 22:32

De opties zijn iets uitgebreider geworden, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze machines.

ECM Mechanika ( vibratiepomp? Nadeel?)
Profitec Pro 700 / 500 (pid? Rotatiepomp? Voordeel?)
Bezzera Mitica Top ( rotatiepomp? Warmtewisselaar?)
1. De combinatie rotatiepomp waterbak heb je naar mijn mening niets aan.
Is stiller dan vibratiepomp, maar dan heb je het ook gehad.
2. Een hx machine met pid is zinloos. Een pressostaat heeft ook een zeer smalle schakeldifferentie en heeft over het algemeen een langere levensduur.
3. De keuze voor een hx of een dual boiler is persoonlijk.
Een pid op de koffieboiler van een dual boiler is een zeer zinvolle aannvulling. Niet voor niets dat, voor zover ik weet, alle fabrikanten dit toepassen.

Tot slot mijn eigen ervaring.
Ik heb langere tijd een ECM Technika IV gehad. Na 4 seconden flushen is de temperatuur helemaal strak.
Het schijnt dat in ieder geval Rocket hun hx ontwerp uitstekend voor elkaar heeft.
Omdat ik voor Rocket en Bezzera geen uitgebreide metingen heb gedaan, kan ik daar geen uitspraak over doen.

Dan nog puntje "bouwkwaliteit".
Daar bedoel ik zowel de afwerking van beplating mee, als de afwerking binnenin.
ECM scoort met Rocket het beste. Bezzera is ook erg netjes, maar laat met de opv en de pressostaat/veiligheisgheidsventiel/pressostaat combinatie wel steken vallen.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, koop je een Expobar Brewtus IV.
Plaatwerk is niet erg netjes, van het binnenwerk wordt je reparateur ook al niet blij, maar voor minder dan €1.300,- heb je een goede dubbelboiler machine.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: RE: Re: RE: Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor bobbee » za 02 dec 2017, 23:07

Bezzera is ook erg netjes, maar laat met de opv en de pressostaat/veiligheisgheidsventiel/pressostaat combinatie wel steken vallen.
Sorry dat ik even dit topic inhaak, wat is er mis met wat je hier aangeeft? Is het de pressostaat zelf?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor HanR » za 02 dec 2017, 23:21

Bezzera is ook erg netjes, maar laat met de opv en de pressostaat/veiligheisgheidsventiel/pressostaat combinatie wel steken vallen.
Sorry dat ik even dit topic inhaak, wat is er mis met wat je hier aangeeft? Is het de pressostaat zelf?
Goed dat je me even scherp houd!
De door mij bedoelde constructie zit alleen in de BZ serie.
Bij de Magica/Mitica zit gewoon een fatsoenlijk veiligheidsventiel en anti-vacuüm ventiel op de ketel.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor bobbee » za 02 dec 2017, 23:25

Bezzera is ook erg netjes, maar laat met de opv en de pressostaat/veiligheisgheidsventiel/pressostaat combinatie wel steken vallen.
Sorry dat ik even dit topic inhaak, wat is er mis met wat je hier aangeeft? Is het de pressostaat zelf?
Goed dat je me even scherp houd!
De door mij bedoelde constructie zit alleen in de BZ serie.
Bij de Magica/Mitica zit gewoon een fatsoenlijk veiligheidsventiel en anti-vacuüm ventiel op de ketel.
Ok! Ik wist het niet van de bz serie hoor. Was serieuze vraag! ;) In de Strega zit het ook goed maar twijfelde daarom wat je bedoelde. Duidelijk zo. :)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

DB71
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 nov 2017, 21:17

Re: RE: Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor DB71 » zo 03 dec 2017, 19:19

]1. De combinatie rotatiepomp waterbak heb je naar mijn mening niets aan.
Is stiller dan vibratiepomp, maar dan heb je het ook gehad.
2. Een hx machine met pid is zinloos. Een pressostaat heeft ook een zeer smalle schakeldifferentie en heeft over het algemeen een langere levensduur.
3. De keuze voor een hx of een dual boiler is persoonlijk.
Een pid op de koffieboiler van een dual boiler is een zeer zinvolle aannvulling. Niet voor niets dat, voor zover ik weet, alle fabrikanten dit toepassen.

Tot slot mijn eigen ervaring.
Ik heb langere tijd een ECM Technika IV gehad. Na 4 seconden flushen is de temperatuur helemaal strak.
Het schijnt dat in ieder geval Rocket hun hx ontwerp uitstekend voor elkaar heeft.
Omdat ik voor Rocket en Bezzera geen uitgebreide metingen heb gedaan, kan ik daar geen uitspraak over doen.

Dan nog puntje "bouwkwaliteit".
Daar bedoel ik zowel de afwerking van beplating mee, als de afwerking binnenin.
ECM scoort met Rocket het beste. Bezzera is ook erg netjes, maar laat met de opv en de pressostaat/veiligheisgheidsventiel/pressostaat combinatie wel steken vallen.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, koop je een Expobar Brewtus IV.
Plaatwerk is niet erg netjes, van het binnenwerk wordt je reparateur ook al niet blij, maar voor minder dan €1.300,- heb je een goede dubbelboiler machine.
Mooie reply HanR, thanks!
Wat is het voordeel van een vwa en rotatiepomp t.o.v watertank en rotatiepomp?
Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang :-)

Bezzera Strega is ook nog een mooie toevoeging trouwens.
Bobbee, wat vind jij een voordeel van deze machine, en waarom gekozen hiervoor, als ik vragen mag?!

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: RE: Re: RE: Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor HanR » zo 03 dec 2017, 19:37

]1. De combinatie rotatiepomp waterbak heb je naar mijn mening niets aan.
Is stiller dan vibratiepomp, maar dan heb je het ook gehad.
2. Een hx machine met pid is zinloos. Een pressostaat heeft ook een zeer smalle schakeldifferentie en heeft over het algemeen een langere levensduur.
3. De keuze voor een hx of een dual boiler is persoonlijk.
Een pid op de koffieboiler van een dual boiler is een zeer zinvolle aannvulling. Niet voor niets dat, voor zover ik weet, alle fabrikanten dit toepassen.

Tot slot mijn eigen ervaring.
Ik heb langere tijd een ECM Technika IV gehad. Na 4 seconden flushen is de temperatuur helemaal strak.
Het schijnt dat in ieder geval Rocket hun hx ontwerp uitstekend voor elkaar heeft.
Omdat ik voor Rocket en Bezzera geen uitgebreide metingen heb gedaan, kan ik daar geen uitspraak over doen.

Dan nog puntje "bouwkwaliteit".
Daar bedoel ik zowel de afwerking van beplating mee, als de afwerking binnenin.
ECM scoort met Rocket het beste. Bezzera is ook erg netjes, maar laat met de opv en de pressostaat/veiligheisgheidsventiel/pressostaat combinatie wel steken vallen.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, koop je een Expobar Brewtus IV.
Plaatwerk is niet erg netjes, van het binnenwerk wordt je reparateur ook al niet blij, maar voor minder dan €1.300,- heb je een goede dubbelboiler machine.
Mooie reply HanR, thanks!
Wat is het voordeel van een vwa en rotatiepomp t.o.v watertank en rotatiepomp?
Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang :-)

Bezzera Strega is ook nog een mooie toevoeging trouwens.
Bobbee, wat vind jij een voordeel van deze machine, en waarom gekozen hiervoor, als ik vragen mag?!
Ik vrees dat ik meer vragen oproep dan dat ik beantwoord.
Kortgezegd:"met een rotatiepomp krijg je geen betere koffie."

Leuk dat de Strega ook in het lijstje staat. Ik ben echter niet overtuigd aanhanger.
Het effect vind ik tegenvallen.
Met de gewijzigde Strega, zie PSM op dit forum, benadet je verl meer het gevoel van een "echte" lever.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron