Nieuwe half-automaat

DB71
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 nov 2017, 21:17

Nieuwe half-automaat

Berichtdoor DB71 » do 30 nov 2017, 21:28

Na wat ervaring te hebben opgedaan in het volautomatenwereldje (Jura Z5 en nu een Jura Giga5) ben ik op zoek naar een mooie halfautomaat. Maler (Macap m4d?) komt uiteraard ook, maar in eerste instantie wil ik een automaat uitzoeken.
Keuze is gebaseerd op uiterlijk op dit moment. Wel lijkt me een HX een mooie keuze. Machine met dubbele boiler en pid is ook een optie.
ECM Giotto of een ECM Technika zijn 2 bijzonder fraaie machines welke telkens goed uit de reviews komen. Reviews echter zijn meer gebaseerd op de eerste indrukken en hoe e.e.a. werkt. Ervaring na wat langere tijd hoor je weinig over in deze reviews. Iets wat ik hier probeer te halen.
Uiteraard zijn er nog meer machines die de revue zullen passeren. Ben meer van de brede machines dan van het smalle werk :-)

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: RE: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor HanR » do 30 nov 2017, 21:44

Na wat ervaring te hebben opgedaan in het volautomatenwereldje (Jura Z5 en nu een Jura Giga5) ben ik op zoek naar een mooie halfautomaat. Maler (Macap m4d?) komt uiteraard ook, maar in eerste instantie wil ik een automaat uitzoeken.
Keuze is gebaseerd op uiterlijk op dit moment. Wel lijkt me een HX een mooie keuze. Machine met dubbele boiler en pid is ook een optie.
ECM Giotto of een ECM Technika zijn 2 bijzonder fraaie machines welke telkens goed uit de reviews komen. Reviews echter zijn meer gebaseerd op de eerste indrukken en hoe e.e.a. werkt. Ervaring na wat langere tijd hoor je weinig over in deze reviews. Iets wat ik hier probeer te halen.
Uiteraard zijn er nog meer machines die de revue zullen passeren. Ben meer van de brede machines dan van het smalle werk :-)
Ik heb een tijd een ECM Technika IV gehad. Het meest indrukwekkend is de temperatuur stabiliteit. Na 4 seconden flushen blijft de temperatuur absoluut vlak.
Aan de nieuwere Rockets heb ik nooit metingen gedaan, dus daar kan ik niets over zeggen. Mocht je tweedehands overwegen, blijf dan uit de buurt van oudere ECM's en Domobarren. Beide hebben nogal last van oververhitting als je ze langere tijd aan laat staan.
Mocht je open staan voor tweedehands, dan heeft Peter de Goede van http://www.ranciliosilvia.info" onclick="window.open(this.href);return false; nog twee zo goed als nieuwe staan.

DB71
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 nov 2017, 21:17

Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor DB71 » do 30 nov 2017, 22:07

Dank voor je reactie. Ik ben zeker niet vies van een goede 2e hands machine.
Welke machines heeft Peter?
Ik hou je opmerking over de oudere ecm en vibiemme machines in mijn achterhoofd.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: RE: Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor HanR » do 30 nov 2017, 22:09

Dank voor je reactie. Ik ben zeker niet vies van een goede 2e hands machine.
Welke machines heeft Peter?
Ik hou je opmerking over de oudere ecm en vibiemme machines in mijn achterhoofd.
Voor zover ik weet een technika met waterbak en één met vastwater.
Ik zou hem even bellen, mailen of Appen.

DB71
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 nov 2017, 21:17

Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor DB71 » do 30 nov 2017, 22:14

Ok, ik zal hem eens contacten. Toevallig heeft ene Peter afgelopen week een hele mooie Giotto op MP gezet en verkocht. Hij heeft ook molens en doet revisie van machines. Zou best dezelfde Peter kunnen zijn.

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor Wedj » vr 01 dec 2017, 13:31

Wat betreft ECM heb een tech4 en ben er uiterst tevreden over. In mijn branderij heb ik buiten een aantal Lapavoni’s ook een VB domobar staan en ja als ze de hele dag aan staan heb je snel oververhitting wat resulteert in een verbrande smaak. Ook heb ik eer een op mijn werk staan die op vaste tijden in en uitschakeld. Daar gebeurt dit fenomeen minder. De Vb zijn net als tanks. Gewoon doorgaan. Peter heeft veel leuk spul daar staan. Jaaaaaren geleden mijn eerste Rancillio gekocht. Leuke machine om kennis met deze wereld te maken. Veel plezier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

DB71
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 nov 2017, 21:17

Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor DB71 » vr 01 dec 2017, 20:36

Leuk, dank je wel voor je reactie.
Ik hoop een mooie machine aan te schaffen waar ik lang plezier van zal hebben.

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor Jura_Impressa » za 02 dec 2017, 07:07

Leuk, dank je wel voor je reactie.
Ik hoop een mooie machine aan te schaffen waar ik lang plezier van zal hebben.
[Mod]commerciële uitingen verwijderd
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: RE: Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor HanR » za 02 dec 2017, 10:27

Leuk, dank je wel voor je reactie.
Ik hoop een mooie machine aan te schaffen waar ik lang plezier van zal hebben.
[Mod]commerciële uitingen verwijderd
Ik vermoed dat er meer zaken in Nederland zijn die je van dienst kunnen zijn. Degene met de laagste prijs, of degene die de meeste reclame voor zichzelf maakt, hoeft niet de beste keus te zijn.

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nieuwe half-automaat

Berichtdoor Erik82 » za 02 dec 2017, 10:40

Ik snap ook niet dat het toegestaan is voor webwinkels om zo ongegeneerd reclame te maken in gewone topics. De overduidelijke spammers krijgen altijd meteen een ban maar hier wordt niks tegen gedaan. Op de meeste fora krijg je daarvoor op zijn minst een waarschuwing.

Doe het dan via een pb maar niet op deze manier.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron