Advies gevraagd

Marye
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 09:49

Advies gevraagd

Berichtdoor Marye » do 28 dec 2017, 20:20

Om te beginnen wil ik zeggen dat ik dit een heel uitgebreide en leerzame website vind. Wat onwijs tof dat er zo veel mensen zijn die de tijd nemen om hun kennis te delen om anderen wegwijs te maken in de boeiende wereld van koffie. Ik heb inmiddels veel gelezen over de verschillende onderwerpen (al vind ik het regelmatig lastig te begrijpen met alle jargon) en ben van ons oorspronkelijke plan afgestapt om een Quickmill 3035 aan te schaffen. Op dit moment gaat onze voorkeur uit naar een Quickmill 820 met een aparte koffiemolen.

De Quickmill 820 heeft onze voorkeur omdat het uiterlijk ons aanspreekt en hij schijnt prijs-kwaliteit technisch ook aantrekkelijk te zijn. Helaas zijn we er nog niet helemaal uit, anders had ik dit vast niet getypt. Ik ben namelijk een cappuccino fan en daarom is het misschien handiger om een duo boiler machine te kopen. Deze zijn weer een stukje duurder en met die twee cappu’s die ik per dag drink is het misschien wat overdreven om een duurdere machine te kopen. Wellicht is het handiger om de machine goedkoper te houden en de molen duurder (en daarmee hopelijk van betere kwaliteit)

We hebben ongeveer €1300 te spenderen. En ja ook ik zou graag willen weten welke koffiemolen geadviseerd wordt. Ik heb gelezen dat een tweedehands professionele molen de voorkeur heeft maar welke is te koop binnen ons budget en waar kan ik dat het best doen? Regelmatig lees ik tips over koffiemolens en die Google ik dan maar dan zijn er toch nog verschillende mogelijkheden die mij aan het twijfelen brengen.

Resumé: doen wij er goed aan om een Quickmill 820 te kopen met een (tweedehands) professionele molen? En zo ja welke molen past er dan het best bij binnen ons budget van €1300 totaal?

Hopelijk zijn er mensen die ons een zetje in de juiste richting willen geven! Alvast hartelijk dank!

Groet Marye

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor fransg » do 28 dec 2017, 21:05

Ik ben namelijk een cappuccino fan en daarom is het misschien handiger om een duo boiler machine te kopen.
Melk voor de cappuccino kun je ook eenvoudig kloppen met de Severin 9688

https://www.bol.com/nl/p/severin-melkop ... 008946392/
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor fransg » do 28 dec 2017, 21:08

Ik heb gelezen dat een tweedehands professionele molen de voorkeur heeft maar welke is te koop binnen ons budget en waar kan ik dat het best doen?
Mogelijk heeft iemand die dit meeleest een goeie gebruikte molen te koop.

Anders is de Bezzera BB005 ook een leuke instapper, wel een lawaaipapegaai maar helemaal niet slecht, voor weinig geld

http://casabarista.nl/bezzera-bb005-koffiemolen/
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Marye
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 09:49

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Marye » do 28 dec 2017, 21:37

Bedankt voor je reactie Frans! Is er misschien ook een goede stillere molen die je mij zou kunnen noemen? We wonen in een nogal gehorig huis dus om de buren te vriend te houden denk ik dat we er verstandig aan doen om een stillere variant aan te schaffen.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor bvds » do 28 dec 2017, 22:24

dan zou ik heel even wachten. over een maand of zo komt de nieuwe eureka mignon uit. dat gaat een echt stille maler worden! compact sowieso. hij komt er met en zonder display en met 50 of 55 mm schijven. kwaliteit van eureka malers is zonder meer goed. reken op prijzen van iets boven de 300 voor de meest basic versie tot iets onder de 500 euro voor de duurste variant.

wat betreft machine: je zou ook eens naar de quickmill silvano kunnen kijken. kleine zetboiler met PID en separaat thermoblock voor stoom. in tegenstelling tot de 820 zonder puls en meer kracht. in Duitsland en Italië zijn ze aanzienlijk voordeliger dan hier. je zou ook espresso perfetto eens kunnen proberen. ook een Bezzera BZ10 is een goede keuze. op zich jammer om een machine nieuw te kopen. hier op het forum worden geregeld leuke machines aangeboden.

PS. de Bezzera BB005 is overigens niet opvallend luid hoor. d.w.z. niet luider dan de meeste andere malers.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Marye
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 09:49

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Marye » vr 29 dec 2017, 07:42

Bedankt voor je reactie! Ook hier kan ik zeker iets mee!

Marye
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 09:49

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor Marye » vr 29 dec 2017, 08:03

wat betreft machine: je zou ook eens naar de quickmill silvano kunnen kijken. kleine zetboiler met PID en separaat thermoblock voor stoom. in tegenstelling tot de 820 zonder puls en meer kracht. in Duitsland en Italië zijn ze aanzienlijk voordeliger dan hier.

Zijn er bepaalde winkels of websites die je in Duitsland of Italië kunt aanbevelen?

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor @3aan » vr 29 dec 2017, 09:32

Hier op het forum staat een mooie molen te koop van Compak

viewtopic.php?t=8872

Persoonlijk vindt ik het een aanrader!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor @3aan » vr 29 dec 2017, 09:36

Dan hou je nog 1000 euro over voor een goede machine, vergeet vooral niet om goede verse koffies te gebruiken?

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

Berichtdoor @3aan » vr 29 dec 2017, 09:59

Kan helaas m'n posts in Tapa momenteel niet bewerken vandaar dit infantiele veelposterij gedrag. AfbeeldingAfbeelding

viewtopic.php?t=8810

Is wat duurder maar zoveel beter, hij maakt duidelijk een verwijzing naar dat die maar wat vraagt, ook heeft Cremalover een Gigantisch goede machine staan, je moet wel wat ruimte hebben. Afbeelding


Kijk en toen ging het weer wel. Afbeelding

viewtopic.php?t=8852
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Spirit Crusher en 24 gasten

cron