Quickmill 3035 molen

Fets
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 26 mar 2018, 21:53

Quickmill 3035 molen

Berichtdoor Fets » ma 26 mar 2018, 23:33

Beste mensen,

Ik overweeg de quickmill 3035 te kopen omdat het mij praktisch lijkt dat de molen geintegreerd is. Nu lees ik niet veel goede reviews hier over de ingebouwde molen. Is deze dan echt zo specht / valt hier niks goeds over te zeggen? Iemand wel goede ervaringen ermee?

Een andere optie zou kunnen zijn de Solis barista pro..

Bedankt!

Gr, Stef

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Quickmill 3035 molen

Berichtdoor Nomad » di 27 mar 2018, 00:00

Je alternatief is ook een slechte optie. Ga voor geen van beide opties wat mij betreft. Die 2 apparaten moet je niet willen integreren. Mijn staafmixer en vriezer zijn ook niet gecombineerd, dat is een goed iets. Maler en espresso moet je ook niet combineren, dubbel zo grote kans dat het apparaat in zijn geheel vervangen moet worden als 1 helft stuk is. Daarnaast is het malertje gewoon heel beperkt wat er in zit.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Quickmill 3035 molen

Berichtdoor Jura_Impressa » di 27 mar 2018, 06:51

Beste mensen,

Ik overweeg de quickmill 3035 te kopen omdat het mij praktisch lijkt dat de molen geintegreerd is. Nu lees ik niet veel goede reviews hier over de ingebouwde molen. Is deze dan echt zo specht / valt hier niks goeds over te zeggen? Iemand wel goede ervaringen ermee?

Een andere optie zou kunnen zijn de Solis barista pro..

Bedankt!

Gr, Stef
Beste Stef,

Een 3035 is een prima machine als je geen espresso bar gaat beginnen. Alles binnen handbereik en compact. En maar 1 stekker.

De stoompijp voor cappuccino werkt prima, maar je moet geen haast hebben. De molen fijn genoeg malen voor espresso of langere koffie.

Zo'n machine gaat met een beetje aandacht erg lang mee en voor onder de 1000 euro kom je geen gelijke tegen. Een setup met losse molen kost snel het dubbele. Als budget en ruimte geen rol spelen (of je wil een espressobar beginnen), dan zijn er uiteraard andere mogelijkheden.

Als je 'm wil uitproberen, stuur me een PB.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Quickmill 3035 molen

Berichtdoor HanR » di 27 mar 2018, 07:16

Natuurlijk.
Alles is relatief.
Van alle combi machines is Quickmill de meest degelijke en duurzame.
Lelit/Pavoni zit er tussen in en Solis is echt rommel. Kijk maar eens op Marktplaats naar het aanbod geheel of gedeeltelijk defecte Solissen dat wordt aangeboden.
Zet dat af tegen hun marktaandeel. Dan snap je gelijk wat ik bedoel.

Qua maling zou ik dan weer voor een Lelit of avond kiezen.

Tot slot hebben het wat mij betreft nog steeds over seconden best.
Voor het budget zou ik het wel weten.
Een Quickmill 820 (wel even een opv laten inbouwen) en een Eureka Mignon. Staat leuk bij elkaar, neemt niet veel meer ruimte in. Je koffie wordt er een klasse beter door.

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Quickmill 3035 molen

Berichtdoor namor » di 27 mar 2018, 08:52

Ik had 5 jaar QM3035. Prima machine. Als je geen hobby van koffie drinken wilt maken en je wilt gewoon snel een goede espresso kunnen maken dan is QM (vooral 3035) is een prima keuze. Molen is natuurlijk niet met een grote dure te vergelijken maar past prima bij espresso machine. Cappuccino gaat ook wel ... een beetje moeizaam maar lukt het wel.

3035 neemt weinig ruimte, binnen 15 min opgewarmd en klaar voor gebruik.
Koop ook originele QM uitkloplade die onder 3035 past. Kost 90 euro of vaak wordt gratis meegegeven. Die lade is het beste voor 3035, neemt geen ruimte en je machine staat iets hoger daardoor totale platje is wat mooier.
Op tijd ontkalken, schoonmaken en belangrijkste - goede en verse bonen.

Als je na jaar of 5 van koffie fulltime hobby ga maken binnen 2 dagen verkoop je QM via marktplaats voor 500-600 euro
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Quickmill 3035 molen

Berichtdoor bobbee » di 27 mar 2018, 09:01


Beste mensen,

...

Bedankt!

Gr, Stef
Ik lees alleen maar nadelen, dingen die je uiteindelijk tegen gaan staan...

Daarnaast het volgende...

Beste Stef, leuk dat je ook op het forum je vraag stelt! Wij vinden het altijd leuk wanneer iemand zich ook even voorstelt in het topic daarvoor. Zo wordt het wat persoonlijker. Afbeelding

Grt. Bob
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

SEBBEL
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 mar 2018, 22:26

Re: Quickmill 3035 molen

Berichtdoor SEBBEL » di 27 mar 2018, 21:05

Wat een negativiteit zeg. Ik ben zelf van een Bialetti pruttelpotje overgegaan naar een QM3035. Echt een hele fijne machine die ik ook zeker aan een beginner zou aanraden. Voor mijn doeleinden werkt hij prima. Ik zet er goede espresso mee. De machine geeft mooie crema. Ligt ook aan de bonen natuurlijk. En naar mijn idee maalt de machine ook prima. Ook de stoompijp doet het erg goed. Zit genoeg power in. En ik lees net in een reactie dat de machine in 15 minuten warm is.. bij mij is dit in nog geen 5 minuten al het geval. Al met al een heel erg fijne machine. Zeker als je niet al teveel ruimte hebt. Als je de komende tijd Marktplaats in de gaten houdt dan kan je met een beetje mazzel een goede machine vinden incl. uitkloplade voor +- 500 euro.

En inmiddels vind ik het koffie zetten zo leuk dat ik er elke keer weer een sport van maak om het perfecte bakkie te zetten. En dat gaat echt wel met deze machine.

Gr, Serbastiaan

Fets
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 26 mar 2018, 21:53

Re: Quickmill 3035 molen

Berichtdoor Fets » wo 28 mar 2018, 04:57

Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind de negativiteit nog wel meevallen hoor, het is vast iets beter met een nog betere en nog duurdere set up maar ik denk dat ik hem gewoon ga proberen. Ik wil gewoon een lekkere cappucino, kan me niet voorstellen dat dat niet lukt met deze machine inderdaad, het is vast beter dan mijn Nespresso nu. Met de juiste bonen moet er wel een stand op de maler zitten waarmee ik ‘zelfs met deze molen’ 😄 een goede espresso kan maken. En anders pas ik de bonen aan, dat kan ook lijkt me (?) Mocht ik na een tijd toch nog wat beters willen dan ben ik het eens dat ik deze zo kwijt ben en heb ik iets om te verbeteren, prima instapmachine lijkt me.

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Quickmill 3035 molen

Berichtdoor Jura_Impressa » wo 28 mar 2018, 12:24

Amen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Fets
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 26 mar 2018, 21:53

Re: Quickmill 3035 molen

Berichtdoor Fets » za 10 nov 2018, 16:52

Heb de quickmill 3035 nu een half jaar in bezit en dacht zal voor toekomstige kopers hier nog mijn ervaring plaatsvinden.

Om te beginnen, ik zet echt een lekkere espresso en cappucino vind ik zelf. Met de molen en het apparaat ben je prima in staat om 60ml espresso te zetten in 25 tot 27 sec. En dit met verschillende bonen. De meeste koffies zijn echt lekker 😄

Echter.. daar staat ‘ de meeste’. Er zijn nl 2 nadelen waardoor ik het apparaat niet nog eens zou kopen en hier sta je in eerste instantie niet bij stil:

1. Doordat de molen geintegreerd is worden de bonen warm bij het aanzetten van het apparaat. Dit schijnt niet goed te zijn voor de bonen en dat kan ik me ook voorstellen. Een losse molen zou dit probleem niet hebben.
2. De molen lijkt niet constant te malen wellicht doordat je residu eruit valt als je hem aanraakt tijdens het zetten of door andere reden, ik weet het niet. Ik zet iig met dezelfde bonen geen 10 kopjes onder precies dezelfde druk en met precies dezelfde hoeveelheid koffie. Ik schat dat ook dit met een losse molen niet zo zou zijn.

Neemt niet weg dat ik gewoon blij ben met het apparaat, koffie zetten is echt lekker en leuk.

Conclusie; Voor mensen die een quickmill overwegen zou ik gaan voor een los apparaat en een losse molen.

Veel koffie zet plezier allen!


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten

cron