Alternatief voor PID in Bezzera

Bert Pit
Berichten: 44
Lid geworden op: do 30 apr 2015, 21:55

Re: Alternatief voor PID in Bezzera

Berichtdoor Bert Pit » vr 30 mar 2018, 22:28

Monteren van electronica onder de waterhoudende delen is ook wel iets op tegen te bedenken....

Ik vind €8 per jaar "afschrijven" op een pid display ook nog wel meevallen trouwens het is toch altijd de Electronica die het minst lang mee gaat in een espressomachine.
Het ding kost 90 Euro en gaat 2 a 3 jaar mee. Daarna werkt hij nog wel maar is de display defect. Gevolg: je kunt geen instellingen meer wijzigen.
30 to 45 Euro per jaar dus.
Laatst gewijzigd door Bert Pit op zo 01 apr 2018, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezzera BZ7 PID, Eureka Atom.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Alternatief voor PID in Bezzera

Berichtdoor Pti » vr 30 mar 2018, 22:55

Oh, ik dacht dat hij nu pas "met een jaar of 7" problemen ging vertonen.

Met sjoshke zijn reactie in het achterhoofd denk ik dat isoleren, of dat nu adequate warmte isolatie is of extern plaatsen van de lid, de enige uitkomst. Alle twee vermoedelijk lelijke oplossingen helaas...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Alternatief voor PID in Bezzera

Berichtdoor bobbee » vr 30 mar 2018, 23:04

Of de oude voorzijde van de pid laten zitten om het gat te vullen en de nieuwe pid ergens aan de onderkant/zijkant monteren. Toegankelijk en in de koude zone uit het zicht.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15060
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Alternatief voor PID in Bezzera

Berichtdoor fransg » za 31 mar 2018, 09:57

De PID van m'n Pavoni staat in een fraai kastje naast de machine, zo kun je 'm ook achter de machine zetten als je de display niet hoeft te zien en kan het ding zolang mee als je maar wil.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Alternatief voor PID in Bezzera

Berichtdoor GuidovW » za 31 mar 2018, 10:09

Al met al getuigd het, m.i, wel van slecht ontwerp als belangrijke electronica niet op de juiste manier door de fabrikant al beschermd wordt. :(
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Alternatief voor PID in Bezzera

Berichtdoor HanR » za 31 mar 2018, 10:13

Helaas geen foto's, maar nog een paar alternatieven.
Iets hogere pootjes onder de machine en in kastje onder de machine monteren, zodat het display net onder de lekbak uit "kijkt".

In een kastje achter de machine, met het display naar boven. Dat gebruik ik voor de kleine machines (ECM Botticelli, Gaggia classic etc.)

De Rocket oplossing is erg mooi, maar om zelf te doen een heidens karwei.

Bert Pit
Berichten: 44
Lid geworden op: do 30 apr 2015, 21:55

Re: Alternatief voor PID in Bezzera

Berichtdoor Bert Pit » ma 02 apr 2018, 11:20

Dank voor de inbreng allemaal, de optie van HANR ga ik serieus overwegen. De machine staat al vrij hoog op de pootjes dus ruimte genoeg. :D
Bezzera BZ7 PID, Eureka Atom.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Alternatief voor PID in Bezzera

Berichtdoor bobbee » ma 02 apr 2018, 11:43

Dat bedoelde ik uiteraard ook, in kastje ergens onder de machine. Succes ermee.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Alternatief voor PID in Bezzera

Berichtdoor HanR » ma 02 apr 2018, 11:49

Dank voor de inbreng allemaal, de optie van HANR ga ik serieus overwegen. De machine staat al vrij hoog op de pootjes dus ruimte genoeg. :D
Zonder direct reclame te willen maken,
Sensorshop24.de voor pt100 opnemers in alle soorten en maten. Zowel met schroefje, als voor montage in dompelbuis.
Xmt7100 pid bij dx.com etc.
Hetzelfde geldt voor de SSR.
Conrad voor draad met hittebestendige isolatie (zoeken onder "Oelflex").
Voor het kleinspul is het handig als je plaatselijk nog een ouderwetse electronica zaak hebt.
Veel spullen heb ik ook nog wel voor je. Draad, stekertjes, kaberdoorvoertjes, kabelbindspiraal etc.

Bert Pit
Berichten: 44
Lid geworden op: do 30 apr 2015, 21:55

Re: Alternatief voor PID in Bezzera

Berichtdoor Bert Pit » ma 02 apr 2018, 16:44

Op de valreep kwam ik dit verhaal tegen: https://www.kaffee-netz.de/threads/bezz ... tur.85611/
Wellicht is dat nog eens het proberen waard.
Bezzera BZ7 PID, Eureka Atom.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron