Silvia met PID. Hulp bij technisch probleem

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Silvia met PID. Hulp bij technisch probleem

Berichtdoor martinierius » wo 18 apr 2018, 23:24

We komen dichter: check beide kabeltjes van lampje. Is linkse kabeltje (zwart op schema) op de verkeerde fase?
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Silvia met PID. Hulp bij technisch probleem

Berichtdoor HanR » do 19 apr 2018, 06:27

www.pidsilvia.com geeft het antwoord.

Heseven
Berichten: 96
Lid geworden op: za 30 sep 2017, 17:25
Locatie: Groningen

Re: Silvia met PID. Hulp bij technisch probleem

Berichtdoor Heseven » do 19 apr 2018, 07:43

www.pidsilvia.com geeft het antwoord.
Ik heb inderdaad wel wat gehad aan deze site. Er waren een aantal net iets anders aangesloten, maar het circuit komt op hetzelfde neer.

Wat betreft de fasen, ik geloof dat ik het toch echt juist heb gedaan. Bruin maakt contact met zwart via de switch. Die springt naar onderzijde van het lampje. Blauw maakt contact met rood via de switch. Foto's:AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Crystal met Tapatalk


Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Silvia met PID. Hulp bij technisch probleem

Berichtdoor martinierius » do 19 apr 2018, 08:02

www.pidsilvia.com geeft het antwoord.
Ik heb inderdaad wel wat gehad aan deze site. Er waren een aantal net iets anders aangesloten, maar het circuit komt op hetzelfde neer.

Wat betreft de fasen, ik geloof dat ik het toch echt juist heb gedaan. Bruin maakt contact met zwart via de switch. Die springt naar onderzijde van het lampje. Blauw maakt contact met rood via de switch. Foto's:AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Crystal met Tapatalk
Koppel pomp en 3-way valve eens los en zie of hij dan correct opwarmt. Daar kunnen neutraal en fase draad ook nog gewisseld zijn.
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Silvia met PID. Hulp bij technisch probleem

Berichtdoor FrancisPavoni » do 19 apr 2018, 09:49

Loop de bedrading nog eens na en maak de tekening opnieuw. Probeer consequent te zijn met je kleuren want nu wissel je zwart en rood nogal eens om waar het niet duidelijker van wordt..

Heseven
Berichten: 96
Lid geworden op: za 30 sep 2017, 17:25
Locatie: Groningen

Re: Silvia met PID. Hulp bij technisch probleem

Berichtdoor Heseven » do 19 apr 2018, 18:11

Loop de bedrading nog eens na en maak de tekening opnieuw. Probeer consequent te zijn met je kleuren want nu wissel je zwart en rood nogal eens om waar het niet duidelijker van wordt..
Misschien is het dan even handig om aan te geven waar dat het geval is? Want de enige draad die ik een andere kleur zou kunnen geven is het eerste stukje van de SSR draad, die overgaat in de twee rode draden. Om die reden heb ik hem volledig rood gemaakt.

Als er volgens jou iets verwisselt is, dan is dat misschien juist de informatie die nodig is.. ;-)

Toevoeging: de thermocouple is niet getrouw aan de werkelijke kleuren, omdat die respectievelijk wit, rood, rood, is. Maar dat kleurt zo lastig op wit papier.



Heseven
Berichten: 96
Lid geworden op: za 30 sep 2017, 17:25
Locatie: Groningen

Re: Silvia met PID. Hulp bij technisch probleem

Berichtdoor Heseven » do 19 apr 2018, 20:10

www.pidsilvia.com geeft het antwoord.
Ik heb inderdaad wel wat gehad aan deze site. Er waren een aantal net iets anders aangesloten, maar het circuit komt op hetzelfde neer.

Wat betreft de fasen, ik geloof dat ik het toch echt juist heb gedaan. Bruin maakt contact met zwart via de switch. Die springt naar onderzijde van het lampje. Blauw maakt contact met rood via de switch. Foto's:AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Crystal met Tapatalk
Koppel pomp en 3-way valve eens los en zie of hij dan correct opwarmt. Daar kunnen neutraal en fase draad ook nog gewisseld zijn.
Pomp en 3-way valve beiden geen effect. Blijft opwarmen.

Bij nader inzien, heeft het lostrekken van het lampje toch niet het effect. Dit keer de PID op verschillende waardes ingesteld, maar de boiler blijft klimmen in temperatuur. Foute observatie van mijn kant dus.

Verstuurd vanaf mijn Crystal met Tapatalk


HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Silvia met PID. Hulp bij technisch probleem

Berichtdoor HanR » do 19 apr 2018, 20:26

Ehhhhh..
Terug naar af?
De "pré-pid" situatie herstellen.
Vervolgens voeding van de pid aftakken van de hoofdschakelaar.
Dan koffiethermostaat vervangen door ssr-uitgang.

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Silvia met PID. Hulp bij technisch probleem

Berichtdoor FrancisPavoni » do 19 apr 2018, 21:17

Waar ik op doelde is bijvoorbeeld bij de bovenste sxhakelaar. Daar gaan een rode en zwarte draad 'in' maar op de rode ingang teken je een zwarte uitgang en andersom. Dat is niet logisch en bovendien verwarrend. Rood in = rood uit, zwart in = zwart uit. Etc..

Heseven
Berichten: 96
Lid geworden op: za 30 sep 2017, 17:25
Locatie: Groningen

Re: Silvia met PID. Hulp bij technisch probleem

Berichtdoor Heseven » do 19 apr 2018, 21:23

Waar ik op doelde is bijvoorbeeld bij de bovenste sxhakelaar. Daar gaan een rode en zwarte draad 'in' maar op de rode ingang teken je een zwarte uitgang en andersom. Dat is niet logisch en bovendien verwarrend. Rood in = rood uit, zwart in = zwart uit. Etc..
Ah. Nu snap ik je. Wat ik heb getracht heb te doen is de werkelijke kleur van de draden overnemen. Alleen zijn de inkomende draden ook enigszins verwarrend qua kleur zie ik nu.

Ik ga eerst proberen de originele situatie te herstellen zoals Han voorstelde. Mocht ik van daaruit niet verder komen, dan zal ik een nieuwe tekening maken.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten

cron