Bezzera Matrix en Duo

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Bezzera Matrix en Duo

Berichtdoor Jochen_P » vr 11 mei 2018, 11:46

Ik kwam dit filmpje tegen over de nieuwe Bezzera Matrix en Duo.
Zien er zeer interessante machines uit, "Next-gen" zeg maar, met veel interessante instelmogelijkheden, ingebouwde aan/uit timer, ...
Ik weet niet of er hier al over geschreven is maar ik wilde het jullie niet onthouden. Laat de discussie over elektronica die na 2j stuk zal gaan door warmte en vocht maar losbarsten!

https://www.youtube.com/watch?v=q-prKcL5H-4
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera Matrix en Duo

Berichtdoor fransg » vr 11 mei 2018, 13:56

Leuke machines, met name als je toch al een schemerlamp wilde kopen ;-)

Niet echt duur ook, al betaal je zo te zien wel ongeveer € 1000 extra voor het fraaie schermpje en de extra features waarvan je de meeste niet nodig hebt als je weet waar je mee bezig bent.

Vooral leuk voor beginners al lopen die vervolgens het gevaar te denken dat ze veel moeten 'tweaken' om de espresso lekker te krijgen.

De pre-infusie bij de reservoir-versie lijkt me slapjes, er gebeurt bijna niks, terwijl dat bij de versie op waterleidingdruk weer beter is, dan is er enkele seconden pre-infusie op die druk. Wil je echter liever 1 bar of 3 bar pre-infusiedruk dan moet je nog extra's aanleggen terwijl zulks bij een andere machine eenvoudig is in te stellen.

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Bezzera Matrix en Duo

Berichtdoor cremalover » za 14 jul 2018, 12:16

Prachtige machines.Vooral die met de verlichte plexiglas platen.Is er eentje waar ik de Pompei voor zou inruilen.
Superhandige display ook.Top van Bezzera.Leverbaar met e61 en de eigen Bezzera groep.

Hier nog een videotje.(2 delen)

https://youtu.be/z6t82dEWtPE
https://youtu.be/6cAIH9yiNvM

Gebruik(wanneer en tijd) via display volledig programmeerbaar!.Super.
Valt ook op hoe stil de rotatiepomp is.

Strak en stevig afgewerkt zo te zien.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera Matrix en Duo

Berichtdoor fransg » za 14 jul 2018, 13:29

Fijne schemerlamp ook, spaart op die manier ook weer geld voor interieurdesign-spullen.

Leuk schermpje voorop, is wel de vraag hoe lang zoiets meegaat, hoe duur het is die te vervangen en of de betere reparateur die schermpjes in de laatjes met onderdelen klaar heeft liggen voor je.

Maar als iemand de kans grijpt om de Pompeo de zijne te mogen noemen en jou compenseert met zo'n machientje dan moet je gewoon toehappen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Bezzera Matrix en Duo

Berichtdoor cremalover » za 14 jul 2018, 13:47

Fijne schemerl

Hoe lang zo,n display meegaat weet je natuurlijk nooit maar het lijkt me functioneel.Alles overzichtelijk op een schermpje.
DE LED verlichting is zoals met alles een smaak kwestie.Ik vind het wel wat hebben.

MichielH
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 13:06

Re: Bezzera Matrix en Duo

Berichtdoor MichielH » wo 05 sep 2018, 13:17

Sinds april gebruik ik de Bezzera Duo met e61 en deze bevalt me prima. Er zijn wat eigenaardigheden in de software maar deze zullen met een update er wel uitgaan. Ik ben erg tevreden met de espresso die machine produceert, stabiliteit en ook de instellingsmogelijkheden.
Laatst gewijzigd door MichielH op wo 05 sep 2018, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ek43s SSP
V60 / Gabi / Chemex / Bairro alto
BZ Duo - Lelit paddle mod

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Bezzera Matrix en Duo

Berichtdoor Erik82 » wo 05 sep 2018, 13:32

Kun je de machine dan zelf aan je computer hangen om te updaten?
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

MichielH
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 13:06

Re: Bezzera Matrix en Duo

Berichtdoor MichielH » wo 05 sep 2018, 15:28

Nee in principe niet, maar de eigenaardigheden zijn niet van onoverkomelijke of vervelende aard. Soms wisselt bijv de temp weergave tussen de ingestelde en actuele temperatuur direct nadat je 'm opstart na een standby tijd.
Ek43s SSP

V60 / Gabi / Chemex / Bairro alto

BZ Duo - Lelit paddle mod

caferwin
Berichten: 11
Lid geworden op: do 14 aug 2008, 21:39

Re: Bezzera Matrix en Duo

Berichtdoor caferwin » vr 30 dec 2022, 12:44

Mijn Bezzera Duo (uit 2018) zou ik eventueel willen updaten naar een nieuwere software-versie.
De huidige versie (volgens display) is: TFT: 1.1 en FW:1.2
Bij de leverancier gaf men aan dat er nog geen software-update is uitgevoerd.
En bij Bezzera in Italië is men op kerstvakantie tot 8 januari.
Vandaar dat ik de vraag hier stel.
Is er iemand die de software van de Bezzera Matrix Duo MN heeft vernieuwd?
SCAE barista level 1

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Bezzera Matrix en Duo

Berichtdoor bobbee » vr 30 dec 2022, 13:08

Ik denk niet dat er niemand is die jou daarmee kan helpen hier.

Wat maakt de update het overwegen waard?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron