Tijd om het koffie gebeuren naar een hoger plan te tillen.

nono
Berichten: 15
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 15:19

Re: Tijd om het koffie gebeuren naar een hoger plan te tillen.

Berichtdoor nono » di 26 jun 2018, 20:41

Ik heb wel een verschrikkelijk mooie machine met evt. een Compak E5 O.D. te koop.
sta open voor elk voorstel
Ik had hem al wel zie staan, prachtig apparaat.
Maar als ik daar een bod op uitbreng, wordt ik hier niet meer serieus genomen. ;)
Dit val helaas buiten mijn budget..

Op marktplaats staat momenteel een ECM Giotto maar ik meen hier ergens op het forum een topic gelezen te hebben, dat deze types met zo`n half ronde meter niet zo goed zijn? ( Kan het topic even niet meer terug vinden)

Misschien een gekke vraag, maar is er ook ergens een tabel of zo te vinden met alle verschillende ECM/Rocket Giotto, Premium and Premium II types, en al die verschillende versie types?

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Tijd om het koffie gebeuren naar een hoger plan te tillen.

Berichtdoor bvds » di 26 jun 2018, 21:00

Die Compak E5 zou ik serieus overwegen. Uitstekende maler en faire prijs.

Zou erg opletten met MP. Vaak zijn het machines waar flink wat achterstallig onderhoud in zit. Een goedkoopje blijkt dan achteraf toch niet zo'n goede koop. En ja die ECM Giotto zou ik maar lekker laten staan. Dan is die ECM Mechanika van Peter de Goede waar HanR naar verwees een veel betere keuze...

Vast water zou ik me ook niet blind op staren. Een watertank vul je misschien een keer per dag bij. En een lekbak nog minder.

Ik zou vooral bedenken of je voor een warmtewisselaar of dubbele boiler wilt gaan.

Kijk ook eens op kaffeenetz.de!

Wat is je budget?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Tijd om het koffie gebeuren naar een hoger plan te tillen.

Berichtdoor cremalover » wo 27 jun 2018, 10:59

Ik heb nog een leuke hendelmachine staan.Iets groter dan gemiddeld en voor gebruikssporen kan ik zorgen.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Tijd om het koffie gebeuren naar een hoger plan te tillen.

Berichtdoor fransg » wo 27 jun 2018, 14:23

en voor gebruikssporen kan ik zorgen.
Dat is jofel! ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Tijd om het koffie gebeuren naar een hoger plan te tillen.

Berichtdoor @3aan » do 28 jun 2018, 00:44

Die Compak E5 zou ik serieus overwegen. Uitstekende maler en faire prijs.

Zou erg opletten met MP. Vaak zijn het machines waar flink wat achterstallig onderhoud in zit. Een goedkoopje blijkt dan achteraf toch niet zo'n goede koop. En ja die ECM Giotto zou ik maar lekker laten staan. Dan is die ECM Mechanika van Peter de Goede waar HanR naar verwees een veel betere keuze...

Vast water zou ik me ook niet blind op staren. Een watertank vul je misschien een keer per dag bij. En een lekbak nog minder.

Ik zou vooral bedenken of je voor een warmtewisselaar of dubbele boiler wilt gaan.

Kijk ook eens op kaffeenetz.de!

Wat is je budget?
Ik vul m'n Lekbak nooit bij. AfbeeldingAfbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Tijd om het koffie gebeuren naar een hoger plan te tillen.

Berichtdoor cremalover » do 28 jun 2018, 09:25

Ik lees net dat je loodgieter bent.Feitelijk zouden wij hier vragen aan jou moeten stellen.Aansluiten lijkt me voor jou dus een fluit van een cent.
Persoonlijk zie ik veel voordelen in vast water.Het is gewoon erg gemakkelijk.Geen gedoe meer met lege watertanks en lekbakken die in de gootsteen geleegd moeten worden.Gedoe allemaal.Maar zoals al gezegd zeker ook weer niet onoverkomelijk.

nono
Berichten: 15
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 15:19

Re: Tijd om het koffie gebeuren naar een hoger plan te tillen.

Berichtdoor nono » do 28 jun 2018, 21:35

Bedankt voor de reacties.

Ik zit eigenlijk nog steeds in de oriënteerde fase, van de aanschaf van een espresso-apparaat en alles wat daarbij komt kijken, en heb geen max. budget in gedacht.
En heb er ook niet echt haast mee, bij mij groeien dingen meestal. :)

Wel staat een vast, dat er een vaste wateraansluiting moet komen. En daar moet de rest een beetje op worden aangepast, maar ik heb nog geen idee of die aansluitset van Casabarista op elk apparaat te monteren is?

Het lijstje in wensenlijstje in Excel zit er nu zo uit:
Kastje, tafel gaat weg
Blad
Koffiezetter
Openpistondinges?
Maler
Waterleiding
Reduceerventiel?
Filter (s)
Ontharder?
Riolering ?
Uitklopbak/uitkloproosterding
Tamper
Blindfilter
Suikerpot

Wel heb ik een RVS-bak van iemand gekregen, die ik even heb aangepast, en kan voorlopig even dienst kan doen als uitklopbak, in de lade van het kastje.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Tijd om het koffie gebeuren naar een hoger plan te tillen.

Berichtdoor Marcje » do 28 jun 2018, 23:19

Bedankt voor de reacties.

Wel staat een vast, dat er een vaste wateraansluiting moet komen. En daar moet de rest een beetje op worden aangepast, maar ik heb nog geen idee of die aansluitset van Casabarista op elk apparaat te monteren is?

Ik heb sinds een maand of 6 een vastwater aansluiting en ben er erg blij mee.
Zoals Cremalover al zei heb je geen 'gedoe' meer. Natuurlijk valt het vullen, legen en schoonmaken in het grote geheel van het universum wel mee, maar nu hoef je in feite nooit meer wat te doen (af en toe de lekbak schoonborstelen en 1x per jaar de cartridge van de ontharder vervangen).
Maar goed, je vraag, ik heb de set van Casabarista en volgens mij past die op elk Ulka pompje. Aansluiten was ook een fluitje van een cent. Ik heb trouwens zo'n brede uitkloplade van Joe Frex die onder de koffiemachine staat. Geheel is wel wat hoger, maar werkt prima (aanrecht is 95cm hoog)
dus...

nono
Berichten: 15
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 15:19

Re: Tijd om het koffie gebeuren naar een hoger plan te tillen.

Berichtdoor nono » vr 29 jun 2018, 07:26

Dat kastje is 90cm hoog, dus over de hoogte van het apparaat met een uitkloplade er onder, hoef ik me geen zorgen te maken. Dat het te hoog gaat worden.

Wat voor een filter/ontharder gebruik jij?

En begrijp ik het nou goed dat jij de lekbak ook op het riool heb aangesloten?

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Tijd om het koffie gebeuren naar een hoger plan te tillen.

Berichtdoor cremalover » vr 29 jun 2018, 10:58

Als je toch voor vast water gaat adviseer ik tevens een hendelapparaat.Ben je van dat gejengel van de pomp af.Of een apparaat met externe rotatie.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron