Koffie automaat Saeco Intuita

yofatim
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 17 sep 2018, 09:17

Koffie automaat Saeco Intuita

Berichtdoor yofatim » ma 17 sep 2018, 09:22

Best Forumleden,
Ik bezit een koffieautomaat van het merk SAECO INTUITA. Deze is ondertussen 3 jaar oud. Sinds geruime tijd stel ik vast dat de koffie heel traag druipt. Ik heb de machine ettelijke malen ontkalkt maar het helpt niet. Bij het aan en uitzetten van de machine, is de spoeling normaal, dus voldoende water, ook bij het aftappen van heet water is alles normaal. Het probleem stelt zich enkel bij het vragen van koffie. Is iemand die raad heeft?
Groetjes,
//Jozef

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 416
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Koffie automaat Saeco Intuita

Berichtdoor Barista74 » ma 17 sep 2018, 22:08

Heb je hem ook schoongemaakt met speciale schoonmaak tabletten? Reden dat hij niet goed doorloopt is dat hij vol zit met koffievet.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

yofatim
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 17 sep 2018, 09:17

Re: Koffie automaat Saeco Intuita

Berichtdoor yofatim » di 18 sep 2018, 15:46

Neen, dat wist ik niet. Is dit beschikbaar bij een drogisterij?

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 416
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Koffie automaat Saeco Intuita

Berichtdoor Barista74 » di 18 sep 2018, 17:12

Weet ik niet zeker. Wel bij zaken waar ze koffieapparaten verkopen.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2

Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

yofatim
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 17 sep 2018, 09:17

Re: Koffie automaat Saeco Intuita

Berichtdoor yofatim » wo 19 sep 2018, 09:36

Ik ben deze tabletten gaan halen...maar bij nader inzicht kan ik bij mijn toestel niet model HD8750 nergen een klepje vinden waar deze tabletten ingevoerd moeten worden. Op you tube zag ik een aantal toestellen die wel een specific klepje hiervoor hebben. Kan het zijn dat ik de tabletten gewoon in het waterreservoir moet oplossen?

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 416
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Koffie automaat Saeco Intuita

Berichtdoor Barista74 » wo 19 sep 2018, 10:05

Even twee linkjes om te bestuderen: https://www.youtube.com/watch?v=I-52zNyTouU
en http://www.koffiestrateeg.nl/2018/01/on ... lus-en-go/

Deze machine heeft blijkbaar geen schoonmaak programma. Let op doordat je dit een tijdje niet gedaan hebt. Moet je het misschien een paar keer achter elkaar doen.
Je gaat nu handmatig via de testmodus de machine pomp laten lopen terwijl de zetgroep in koffiestand staat met een tablet erin. Na afloop doe je dit nog een keer met schoon water. Herhaal dit proces indien de machine een tijd niet is schoongemaakt. Deze procedure zou je iedere maand moeten herhalen.

Onderstaand de instructie. Kan zijn dat ik een foutje maak in de knopjes. Het filmpje laat zien hoe je in test modus komt en hoe elke knop werkt.
0 zet de machine aan en vul de watertank en leeg de vuilwaterbak en koffieprut
1 Machine in test modus: Machine uitzetten via knop aan achterzijde. Knopje espresso en koffie inhouden en machine aan zetten. Je bent nu in test modus.
2 Verwijder de zetgroep, plaats de tablet, evt. 2 stuks en zet de zetgroep terug.
3 Vier keer de aan/uit knop drukken totdat er vier lampjes gaan branden. (zie filmpje)
4 Breng de zetgroep omhoog via de koffie knop. (zie filmpje vanaf 5:55)
5 laat de pomp lopen via de espresso knop. Er komt nu water uit de koffieuitloop.
6 Vul een kleine kop koffie. Laat de machine 10 minuten staan. (let op niet te lang de boiler koelt af.
7 spoel twee grote kommen door aan water.
Herhaal dit proces nog een keer met schoonwater.
Eventueel nog een keer schoonmaken met een tablet.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2

Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron